Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door dinky89
Hier doe ik halfuur buiten de vriezer, handdoek om de rol tegen bevroren handen en dan snijden maar. Gaat prima met rollen. Heb alleen nog geen handigheid ontdekt voor de blokken darf eko....
Door cath
zijn die dikker dan?
ik heb die nog nooit gekocht,  ik dacht dat het plakjes waren?  Niet dus ???
Door Martine-Tom
Ja klopt, dat zijn plakken, vergelijkbaar met een bakje gehakt zeg maar, van 250 gram (voor de katten).
Door dinky89
Wat Martine zegt, het zijn blokken ipv rollen. Het beste te vergelijken met een vierkant 'blok' gehakt dat je in de winkel koopt maar dan bevroren. Die van mij zijn zo'n 300 gram en dat is wel heel erg veel voor 1 poes ;-) liefste heb ik alles in porties van 50 gram maar dat is mij met die blokken nog niet gelukt :-( groot deel wacht dus nog tot ik een methode heb gevonden die werkt (is al fijn als ik ze in drieën krijg dus porties van 100 gram)
Door Jura&Mahru
De grote kilorollen die in stukken moeten, daar heb ik wat voor uitgevonden waarbij ik niet te veel kracht hoef te gebruiken.

Eerst met een goed mes rondom insnijden zoals je de 'plakken' uiteindelijk wil hebben.
Dan een schroevendraaier met hamer inslaan op die plekken. Per 'snijvlak' is het (afhankelijk hoe dik de rol is) genoeg om één of twee keer de schroevendraaier er in te slaan. Bij twee keer dus op twee tegenoverliggende plekken.
Hiervoor hoef je niet eerst te wachten of iets ontdooid is of niet en het kost weinig kracht. Voor mensen met gewrichtsklachten zoals ik is dit heel makkelijk te doen!
Door Ashena
ik heb ook ooit een electrisch mes aangeschaft (met speciale diepvriesmessen) maar dat werkte echt voor geen ene meter....

Mijn oplossing als ik stukken moet hebben is een goed hakmes, en een hamer...... Brood/vleesmes kan ook idd maar dan moet ik hem echt minimaal een uur buiten de koelkast laten ontdooien. en laat ik met mijn adhd nou heel snel afgeleid wezen, dan eindig ik met een compleet ontdooide rol waarvan ik die dag nog durf te voeren en dan de rest weg kan gooien.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door