Irma1 schreef:
Ik heb even de uitslag opgehaald bij de dierenarts.
Mica is allergisch voor: storage mite (lepido sp, tyrophagus) en huisstofmijt (d. harinae).
Ik zie geen verschil bij hem of het winter of zomer is. De uitslag op zijn buik is hetzelfde als toen het zomer was.
Groet,
Irma
Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar vaak is het in de winter toch minder vochtig in huis. Nu hebben wij hier een heteluchtverwarming dus dat scheelt misschien wel met CV. De lucht circuleert continu van boven naar beneden. Eerst komt er verse lucht van buiten, dit gaat dan door een filter (er is zelfs een apart filter te verkrijgen voor mensen die allergisch zijn), wordt verwarmt tot 60 graden en wordt uitgeblazen. Daarna wordt het weer opgezogen en gaat het (samen met verse lucht van buiten)weer door het filter enz. Binnen is de lucht dus erg droog, iets wat ik altijd aan mijn eigen huid merk. De huisstofmijt kan niet tegen droge lucht en licht en houd zich dus op de donkere vochtigere plekken schuil. Dit zijn dan meestal de kleedjes, gordijnen, bankstel, tapijt enz. Daar hebben ze ook een goede voedingsbodem

. Stof is veel makkelijker voor hun om in te kruipen en voor de mensen moeilijker om schoon te houden. Door het nemen van plavuizen (of zeil of parket), lamellen ( of rolgordijnen), een lederen bankstel en wat ik zelf een hele uitkomst vind een Biabed (wat ik iedere dag heel makkelijk af kan nemen), vermijd je ook een hoop huisstofmijt. Ik heb boven de krappalen van de katten en hun bedjes en kleedjes, dus helemaal vermijden kan ik het niet.
Groetjes Rosita