Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
cath schreef: kan ik ook wel eens proberen.
:)
Ik heb zoiets:
Afbeelding

Werkt voor mij nog het best :) Kleine inkeping (5 mm diep) en dan je gewicht in de strijd gooien hihi.
Door BAC
cath schreef: ok, ik heb het gisteren een kwartier uitgelegd en dan gesneden met een broodmes, is wel zwoegen, maar het lukt me wel,ik wil het écht niet langer uit de diepvries, heb er een slecht gevoel bij, ik kan daar toch ook niets aan doen he, :D
en het lukt zo, dus ok, had liever gehoord dat een diepvriesmes super werkt :biggrin2: mijn man had me al gezegd dat ik niet in
zo'n mes moest geloven, maar ik ben nu overtuigd, geen onnodige kosten ;)
Ik heb het getroffen met mijn electrisch mes bij de kringloop, als je dr eentje aanschaft moet je goed in de specificaties kijken of ze bevroren producten aankunnen, zoniet, idd niet aan beginnen.
Door Fenixjuh
Ik gebruik ook een 'glad' mes, slijp het even kort voor het snijden.
Ik maak eerst een sneetje in de bovenkant, zover als ik kan. Dan stik ik de punt erin, breek ik het midden zeg maar. En dan nog een keer in de lengte snijden, doordat het midden door is,  gaat dit prima.
Mocht het echt niet lukken, mes onder hete kraan, even afdoen met een doek en nog eens proberen.
Bij mij liggen ze zo'n anderhalf/twee uur eruit, voor ik begin, eerst de buitenste en dan de middelste. Ik denk dat als je ze allemaal 'los' legt je met een uurtje er wel doorheen kan. Ik voel altijd, als ik het meer dan een mm kan induwen, zijn ze goed om te snijden. Krijg ik er geen beweging in, weet ik dat het halverwege het snijden moet stoppen door bevroren handen en dan ligt zo'n rol alsnog te ontdooien zonder verpakking.
Ik snijd alles in één keer, zakje deromheen en per dag een zakje eruit halen.
Door cath
ik wou eigenlijk een kenwood kn450 kopen , geschikt voor diepvries maar die is plots uit de handel. 
kan die hakbijl ook wel proberen, maar zal veel kracht voor nodig zijn denk ik.
Door Martine-Tom
cath schreef: ik wou eigenlijk een kenwood kn450 kopen , geschikt voor diepvries maar die is plots uit de handel.
Nee dat valt reuze mee vind ik, je hebt ze al voor een euro of 5, uiteraard zijn die wat minder dan de duurdere maar dan kan je wel testen of het je een beetje bevalt en zo ja....dan doet een duurdere het alleen maar beter :)
Door Anne in Zweden
cath schreef: ik wou eigenlijk een kenwood kn450 kopen , geschikt voor diepvries maar die is plots uit de handel.
Grappig, die had ik laatst besteld bij amazon.de; helaas bleek bij het uitpaken dat de twee helften van de behuizing aan de onderkant niet aansloten, dus ik heb hem nooit kunnen uittesten. Bij de recensies op amazon, en in de gebruiksaanwijzing van de Kenwood, stond wel dat hij niet geschikt is voor stijfbevroren voedsel. Het moet licht bevroren of al enigszins ontdooid zijn. Ik had hem desondanks weleens willen proberen, maar dat ging dus niet.

Je zou het dus bij amazon.de kunnen proberen. Ze hadden er nog 2 voordat ik 'm bestelde; hopelijk ontvang je dus niet die gespleten ex van mij! :biggrin2:

@Senta: heeft dat kringloopding van jou ook een merknaam? Ben wel benieuwd naar een goed functionerend elektrisch mes. Heb het hele internet al afgezocht, zowel in het Duits als het NLs, maar ben nog geen mes tegengekomen dat stijfbevroren vlees kan snijden.
Door cath
ja, ik zou dat ook wel willen weten, ik ga toch niet verder op  zoek naar die kenwood hoor, zeker niet na jouw verhaal!
mijn man zegt dat geen enkel mes zal doen aan mijn vereisten, die mannen toch hé,  waarom staat er dan bij dat er een extra diepvriesmes bijzit? toch om diepvries te snijden niet? diepvries is hard, het zou leuk zijn om recht uit te diepvries, rolletjes snijden en terug weer zetten, en dit vooral zonder moeite ;D is dit nu echt teveel gevraagd :D
wie weet vinden we dat wel ooit eens! hoop doet leven. ;)
Door BAC
T is een Princess, had niet veel verwacht van dat merk maar ik snijd er toch al heel wat maandjes mee naar alle tevredenheid. Type staat er niet op, of is dr afgesleten.
Door Anne in Zweden
Senta schreef: T is een Princess, had niet veel verwacht van dat merk maar ik snijd er toch al heel wat maandjes mee naar alle tevredenheid. Type staat er niet op, of is dr afgesleten.
Ziet het er zo uit?

Afbeelding

Er staat inderdaad bij dat het ook voor diepvriesproducten bruikbaar is. Interessant. Snij je er grote blokken spiervlees mee in stukken?
Door BAC
Nee dat is hem niet, zal eens kijken of ik wat meer over dat ding te weten kan komen, is wel al een oudje hoor! Nee snijdt geen grote blokken vlees, alles komt hier met kilo's binnen.
Door Anne in Zweden
Senta schreef: Nee dat is hem niet, zal eens kijken of ik wat meer over dat ding te weten kan komen, is wel al een oudje hoor! Nee snijdt geen grote blokken vlees, alles komt hier met kilo's binnen.
Goed, maar ook een stijfbevroren kilo is natuurlijk keihard. Daar zal hij toch doorheen moeten. Zou je een keer een fotootje kunnen plaatsen van de prinses? :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Martine-Tom schreef: :)
Ik heb zoiets:
Afbeelding

Werkt voor mij nog het best :) Kleine inkeping (5 mm diep) en dan je gewicht in de strijd gooien hihi.
Mij lukte dat toen niet.
Ik heb een keertje geprobeerd, recht uit de vriezer. En niet met de hakbijl, niet met het koksmes met punt erin, niet met warm mes enz... Alles geprobeerd en een kwartier verder was ik uitgeput, handen pijn en was de buitenkant van de rol intussen al wak omwille van al mijn proberen (en het warme water op het mes). En onze messen zijn echt wel scherp, daar ligt het niet aan.
Door Martine-Tom
pearlsofpassion schreef: Mij lukte dat toen niet.
Ik heb een keertje geprobeerd, recht uit de vriezer. En niet met de hakbijl, niet met het koksmes met punt erin, niet met warm mes enz... Alles geprobeerd en een kwartier verder was ik uitgeput, handen pijn en was de buitenkant van de rol intussen al wak omwille van al mijn proberen (en het warme water op het mes). En onze messen zijn echt wel scherp, daar ligt het niet aan.
Recht uit de vriezer lukt mij het ook niet hoor, lijkt me stug dat het iemand wel lukt, zonder grof gereedschap eigenlijk :)
Minimaal een halfuur, ik heb dat buitenste laagje ontdooit nodig om er doorheen te komen.
Door koekje
Broodmessen?! Da's voor brood hè.
Ik gebruik mn hakmes en zaag het niet, maar maak een hakbeweging.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door