Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Dorothea*
ellenned schreef: Die foto van dat losloopgebied met schrikdraad ernaast herken ik, is tegenover onze camping. Echt prachtig daar en voorheen allemaal losloopgebied en je komt daar behalve wat moutainbikers waarvan sommigen je van je sokken rijden niet veel mensen tegen. Maar er zijn daar geloof ik nog 4 paadjes waar ze los mogen......
ja en volgens mijn kaart mochten ze daar dus overal los, terwijl de rode route die jij aangaf volgens de kaart aanlijngebied is.
Na een hoop ergernis na de witte route te hebben gelopen nog maar de rode er achteraan geplakt. En die bleek dus wel weer losloop omdat het niet van sbb was. Lekker duidelijk zo'n kaart.  :-X
Ik ga daar nog wel een mailtje aan wijden aan sbb. Ik heb 16 euro uitgegeven aan twee waardeloze kaarten die niet kloppen. Heb nog speciaal bij het infocentrum gevraagd naar de losloopgebieden, hadden ze op z'n minst wel even kunnen vertellen dat die kaarten verouderd waren.
Wij liepen van de week bij Smalbroek, ook prachtig daar, gedeeltelijk losloop gedeeltelijk aangelijnd. Maar waar losloop eindigt is niet helemaal duidelijk door alle kleine paadjes die we dan nemen. Komt iemand aan, na 1 keer roepen komen honden direct er aan en gaan naast ons zitten. Was dus de boswachter en we liepen dus in het aanlijngebied, wat ze niet waren.....Maar hij zei, die luisteren goed en verder niets.
Het is jammer dat het losloop zo aan banden gelegd wordt maar ik snap het wel,, train met je honden zorg dat ze luisteren en doen ze dat niet, aan de lijn.Honden moeten geen overlast veroorzaken, maar dat moeten mountainbikes ed ook niet......
ja mountainbikers  :-X , ik liep met Patsy kort aangelijnd op een heel groot parkeerterrein, reed er één haast over haar tenen.
Maar goed de mountainbikers krijgen juist steeds meer speciale routes omdat ze zoveel overlast geven....
Door ellenned
*Dorothea* schreef: ja en volgens mijn kaart mochten ze daar dus overal los, terwijl de rode route die jij aangaf volgens de kaart aanlijngebied is.
Na een hoop ergernis na de witte route te hebben gelopen nog maar de rode er achteraan geplakt. En die bleek dus wel weer losloop omdat het niet van sbb was. Lekker duidelijk zo'n kaart.  :-X
Ik ga daar nog wel een mailtje aan wijden aan sbb. Ik heb 16 euro uitgegeven aan twee waardeloze kaarten die niet kloppen. Heb nog speciaal bij het infocentrum gevraagd naar de losloopgebieden, hadden ze op z'n minst wel even kunnen vertellen dat die kaarten verouderd waren.

ja mountainbikers  :-X , ik liep met Patsy kort aangelijnd op een heel groot parkeerterrein, reed er één haast over haar tenen.
Maar goed de mountainbikers krijgen juist steeds meer speciale routes omdat ze zoveel overlast geven....

Dat begrazingsgebied achter het schrikdraad schijnt tijdelijk te zijn........al 2 jaar..... ::)
Door Angelique
Zo te zien hebben ze zich nog wel lekker weten te vermaken  :)

Maar idd stom werk hier van Sbb. HIer ook in het bos, er loopt een fietspad doorheen, oké, het zij zo, maar juist dat stuk waar alle fietspaden op die ene uitkomen is losloopgebied geworden. Terwijl er ik weet niet hoeveel hectare bos is waar alleen dat centrale fietspad doorheen loopt. En ruiterpaden hebben we ook, alleen geen ruiter die zich eraan houdt, die lopen gewoon overal en dus ook door het formaat postzegeltje hondenlosloopgebied.  Blijkbaar staat daar ook geen bekeuring op ofzo.  Maar goed, de reden waarom ze dat hier gedaan hebben is ook vaag. Toeristen zie je hier bijna niet en als je doordeweeks liep kon je uren lopen en dan misschien iemand in de verte zien lopen, maar meer ook niet. Dus echt van overlast kan geen sprake geweest zijn.

Van mij mag die hele sbbk*tclub wegbezuinigd worden. Wie nog te stom is om te bedenken om overtreders te beboeten en niet klakkeloos hele bevolkingsgroepen uit te sluiten mag van mij de maasvlakte op.
Door *Dorothea*
ellenned schreef:
Dat begrazingsgebied achter het schrikdraad schijnt tijdelijk te zijn........al 2 jaar..... ::)
volgens mij liep er ook niks te grazen, zag nergens mest liggen...
Door Kaela
*Dorothea* schreef: volgens mij liep er ook niks te grazen, zag nergens mest liggen...
Er lopen vrij veel schapen. Althans, van het voorjaar en van de zomer nog wel.
Door Cizsel
Omdat we het hier over wandelplekken hebben in Drenthe, voor de liefhebbers. Ligt meer in Noord-Drenthe maar ik ga er zelf erg graag heen met de hondjes, je kunt er heerlijk wandelen. Vanaf waar wij parkeren (Hullenweg) moet je wel even een vervelende weg oversteken om het bos in te komen, maar dat stoort mij niet zo erg. Ze mogen bijna in het hele bos los, behalve een stuk waar Schotse Hooglanders grazen, maar dat is makkelijk zat te ontwijken.

http://www.doggies.nl/hondenlosloopgebi ... roden-5268
Door -Annemarie-
Angelique schreef: Zo te zien hebben ze zich nog wel lekker weten te vermaken  :)

Maar idd stom werk hier van Sbb. HIer ook in het bos, er loopt een fietspad doorheen, oké, het zij zo, maar juist dat stuk waar alle fietspaden op die ene uitkomen is losloopgebied geworden. Terwijl er ik weet niet hoeveel hectare bos is waar alleen dat centrale fietspad doorheen loopt. En ruiterpaden hebben we ook, alleen geen ruiter die zich eraan houdt, die lopen gewoon overal en dus ook door het formaat postzegeltje hondenlosloopgebied.  Blijkbaar staat daar ook geen bekeuring op ofzo.  Maar goed, de reden waarom ze dat hier gedaan hebben is ook vaag. Toeristen zie je hier bijna niet en als je doordeweeks liep kon je uren lopen en dan misschien iemand in de verte zien lopen, maar meer ook niet. Dus echt van overlast kan geen sprake geweest zijn.

Van mij mag die hele sbbk*tclub wegbezuinigd worden. Wie nog te stom is om te bedenken om overtreders te beboeten en niet klakkeloos hele bevolkingsgroepen uit te sluiten mag van mij de maasvlakte op.
Zo dan, helemaal mee eens. Ik had het niet duidelijker kunnen zeggen.  ;D

Tis echt heel sneu, dat beleid van sbb in Drenthe. Kilométers bos waar -letterlijk- geen hond loopt. Leuk hè, natuur die van ons allemaal is, maar waarover iemand in een groen shirt achter een bureau een 'beleid' zit te maken waar het merendeel van de mensen het niet mee eens is.  :-X
Door lianneke
Cizsel schreef: Omdat we het hier over wandelplekken hebben in Drenthe, voor de liefhebbers. Ligt meer in Noord-Drenthe maar ik ga er zelf erg graag heen met de hondjes, je kunt er heerlijk wandelen. Vanaf waar wij parkeren (Hullenweg) moet je wel even een vervelende weg oversteken om het bos in te komen, maar dat stoort mij niet zo erg. Ze mogen bijna in het hele bos los, behalve een stuk waar Schotse Hooglanders grazen, maar dat is makkelijk zat te ontwijken.

http://www.doggies.nl/hondenlosloopgebi ... roden-5268
Is het hier heel,erg druk op zondag?
Mijn honden zijn niet zo heel erg sociaal, als ze ondersteboven worden gelopen door de loslopers is de lol er gauw af.
Door dinky89
Zondag is sowieso de dag dat de meeste mensen de natuur in trekken om de honden/kinderen uit te laten. Wanneer je rustig zoekt zou ik in elk geval een andere dag dan de zondag uitzoeken. Stond tijdje terug ook nog in de Quest (augustusnummer volgens mij)

Keer met mijn moeder bij bakkeveen wezen lopen (parkeren bij het zwembad) waarbij mijn moeder bleef zeggen dat we straks op het rustige stuk zouden komen. Zelfs daar waren toen veel mensen aan het lopen terwijl mijn moeder daar anders geen kop tegenkomt omdat het de lange route is.......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door