ellenned schreef: Die foto van dat losloopgebied met schrikdraad ernaast herken ik, is tegenover onze camping. Echt prachtig daar en voorheen allemaal losloopgebied en je komt daar behalve wat moutainbikers waarvan sommigen je van je sokken rijden niet veel mensen tegen. Maar er zijn daar geloof ik nog 4 paadjes waar ze los mogen......ja en volgens mijn kaart mochten ze daar dus overal los, terwijl de rode route die jij aangaf volgens de kaart aanlijngebied is.
Na een hoop ergernis na de witte route te hebben gelopen nog maar de rode er achteraan geplakt. En die bleek dus wel weer losloop omdat het niet van sbb was. Lekker duidelijk zo'n kaart.

Ik ga daar nog wel een mailtje aan wijden aan sbb. Ik heb 16 euro uitgegeven aan twee waardeloze kaarten die niet kloppen. Heb nog speciaal bij het infocentrum gevraagd naar de losloopgebieden, hadden ze op z'n minst wel even kunnen vertellen dat die kaarten verouderd waren.
Wij liepen van de week bij Smalbroek, ook prachtig daar, gedeeltelijk losloop gedeeltelijk aangelijnd. Maar waar losloop eindigt is niet helemaal duidelijk door alle kleine paadjes die we dan nemen. Komt iemand aan, na 1 keer roepen komen honden direct er aan en gaan naast ons zitten. Was dus de boswachter en we liepen dus in het aanlijngebied, wat ze niet waren.....Maar hij zei, die luisteren goed en verder niets.ja mountainbikers
Het is jammer dat het losloop zo aan banden gelegd wordt maar ik snap het wel,, train met je honden zorg dat ze luisteren en doen ze dat niet, aan de lijn.Honden moeten geen overlast veroorzaken, maar dat moeten mountainbikes ed ook niet......

Maar goed de mountainbikers krijgen juist steeds meer speciale routes omdat ze zoveel overlast geven....