Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Helen
[quote="202spots"]
Weet je zeker dat het geen Canada was ??? ;D
Het mag echt niet verkocht hoor,misschien hebben jullie het voor niks gekregen? (OOK niet toegestaan trouwens ;D)

Lizzy die van http://www.greentripe.com
is:
Afbeelding
100% Green Tripe (ground)
5lb. rolls are $1.25/lb.
2lb. rolls are $1.35/lb.
~~
We pick up our meat fresh daily, grind it using a 1" size grind (smaller grinds are available upon request), package it and freeze it immediately. Our sources are from USDA inspected and passed animals. No hormones have been added and they are antibiotic free.
~~~~
wanneer ik 50 lbs zou bestellen...dan kom ik op $62.50 ( 1.25 per pond )...
dan shipping erbij..45 lb.(minimal) Package $10.44
in California, please add on 7.25% sales tax.

Tegen de tijd dat ik de gemalen bevroren trip in huis heb,kost 't me bijna $80.00!!

Misschien wel jammer dat ze dan geen vuile pens krijgen,maar voor $80.00 kan ik heel wat meer kip ,kalkoenen en lam kopen...dan de 50 pond pens. 8)

[/quote]

Tja, nou weet ik het ook niet meer....Misschien was het toch Canada ??? In Canada hebben we het iig gewoon in de dierenwinkel gekocht. Daar zitten allemaal dierenwinkels die vol staan met vriezers. In W-Canada is barfen de gewoonste zaak van de wereld nl.
Door 202spots
[quote="sylvia"]
Kun je geen deal sluiten met een plaatselijke slachter Dory
[/quote]
Oeii...Ik zou niet weten waar ik er een kan vinden Syll.... :-\
Bij de gewone supermarket word er niet eens uitgebot.
De enige bot daar is 'n kale mergpijp,stuk schenkel of knieknokkel.
Aparte slagerijen bestaan hier niet..
Dus ik ben al blij dat ik in ieder geval bij de islamic market wat goeie vleesbotten kan vinden.
Ze krijgen alles al geslacht binnen.Ik zie b.v wel 'n hele lam maar dat is al bevroren geweest en ook zonder kop eraan,geen ingewanden en huid en hoeven en zo.
Het word dus alleen verder in stukken gezaagd en uitgebeend e.d.
Rund is meestal in kleinere stukken.
Door sylvia
[quote="202spots"]
Oeii...Ik zou niet weten waar ik er een kan vinden Syll.... :-\
Bij de gewone supermarket word er niet eens uitgebot.
De enige bot daar is 'n kale mergpijp,stuk schenkel of knieknokkel.
Aparte slagerijen bestaan hier niet..
Dus ik ben al blij dat ik in ieder geval bij de islamic market wat goeie vleesbotten kan vinden.
Ze krijgen alles al geslacht binnen.Ik zie b.v wel 'n hele lam maar dat is al bevroren geweest en ook zonder kop eraan,geen ingewanden en huid en hoeven en zo.
Het word dus alleen verder in stukken gezaagd en uitgebeend e.d.
Rund is meestal in kleinere stukken.

[/quote]
Maar ze moeten toch ergens geslacht worden?
Door Angelique
[quote="Ollie"]
Jaja zo makkelijk kom je er niet vanaf! :o ;D
[/quote]

Pffff uit ervaring weet ik al dat een paar groenteplantjes opfokken tot iets eetbaars moeilijker is dan een koe of kip opfokken. :-X
Door Ollie
[quote="Angelique"]
Pffff uit ervaring weet ik al dat een paar groenteplantjes opfokken tot iets eetbaars moeilijker is dan een koe of kip opfokken. :-X
[/quote]

Ja maar ja... dat is minder erg, dan je beestjes eerst flink te voeren, en dan te slachten :-\
Door yalla
[quote="bernergek"]
Ik hoorde van mijn ex baas (heb in een dierenspeciaalzaak gewerkt) dat de toekomst van rauw vlees onzeker is. In de toekomst mag er misschien geen rauw vlees meer gebruikt worden in bijv. hondenvoer. Weet iemand hier iets van? Of is het een smoes om niet in vers vlees te hoeven stappen qua verkoop (heeft nu een klein vriezertje met rodi spullen, meer niet).
Als dit waar is, wat komt er dan?
Alvast bedankt voor jullie reaktie.

gr. Angelique
[/quote]

Geen idee of dit waar is, maar ik ben blij dat ik BARF. :D
Door Hitam
[quote="bernergek"]
Ik hoorde van mijn ex baas (heb in een dierenspeciaalzaak gewerkt) dat de toekomst van rauw vlees onzeker is. In de toekomst mag er misschien geen rauw vlees meer gebruikt worden in bijv. hondenvoer. Weet iemand hier iets van? Of is het een smoes om niet in vers vlees te hoeven stappen qua verkoop (heeft nu een klein vriezertje met rodi spullen, meer niet).
Als dit waar is, wat komt er dan?
Alvast bedankt voor jullie reaktie.

gr. Angelique
[/quote]

Klopt wel. De regels worden veel strenger en ik begreep dat het in Engeland al heel moeilijk is om aan diepvriesdiervoeding te komen.
In elk geval moet alles wat er in zitten voor menselijke consumptie geschikt zijn. Nu ook al. Dus geen vuile pens.
Mogelijk dat straks alles verhit moet zijn.
Door Lizzy
Ik begrijp die link niet zo goed naar "mogelijk dat straks alles verhit moet zijn"? Hoe zo dan? En waarom dan? Is dat een conclusie die jij zelf trekt? Denk je dat het in de toekomst daar naar toe gaat? Of is dat al met zekerheid te zeggen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 08 mar 2005, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Voor verhitte onderdelen is men minder streng. Dan mag je er werkelijk alles in stoppen. Tot en met darmen aan toe.
Het is de angst voor bacterien die dit veroorzaakt.

Dat van dat verhitten is mijn conclusie.
Door Charlie Angel
[quote="Hitam"]
Voor verhitte onderdelen is men minder streng. Dan mag je er werkelijk alles in stoppen. Tot en met darmen aan toe.
Het is de angst voor bacterien die dit veroorzaakt.

Dat van dat verhitten is mijn conclusie.
[/quote]

Als men er door verhitten alles in kan stoppen wordt de kwaliteit toch slechter dan dat het rauwe vlees nu is?
Door Angelique
[quote="bernergek"]
Als men er door verhitten alles in kan stoppen wordt de kwaliteit toch slechter dan dat het rauwe vlees nu is?
[/quote]

Ja, maar het gaat ook niet om kwaliteit, maar om bacterietjes.Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door