Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
Luna eet uit een plastic bak van een voedselweegschaal. Kleurloos. Heeft ze van Keet geerfd.
Ik heb 1 keer een ongelukje met een pyrex bak gehad en wil geen glas meer op de grond. :-X
Door Xerox
Vreemde ontwikkelingen hier!  :o

Afgelopen woensdag werd ik gebeld over de uitslag van de biopt: Xerox had eraan zitten knagen, waardoor er een ontsteking werd geconstateerd met daaronder hoogstwaarschijnlijk een kwaadaardige tumor. Utrecht had de DA nog gebeld met de vraag wáár de wrat precies had gezeten en zou vervolgens gezegd hebben dat een wrat op die plek (onderaan de poot) NOOIT goedaardig kon zijn. Het dringende advies was dan ook: opereren.

Voor de zekerheid heb ik de uitslag opgevraagd en doorgestuurd naar Putten. De volgende dag werd ik gebeld: uit de uitslag bleek absoluut niet dat er verkeerde cellen zaten, enkel de ontsteking was naar voren gekomen. Gezien Xerox' algehele conditie zouden zij dan ook terughoudend zijn met opereren. Hun advies was: aankijken en mocht het plekje/wratje weer gaan groeien, langskomen en eventueel een tweede biopt laten doen.

???

Na wikken en wegen heb ik besloten het advies van Putten op te volgen en het aan te kijken. Het plekje is nu aan het genezen en er is geen wratje of bultje meer te voelen. Hij heeft er ook geen last meer van. Wordt hopelijk niet vervolgd...

Over de bakken: met zijn bek gaat het de laatste week alweer beter, dus ik vermoed toch iets met mijten. Voorlopig houden we het dus nog bij de bakken van RVS.
Door keetje
Dat is toch wel heel erg verwarrend. Hopelijk hebben ze in Putten gelijk. Dus rustig afwachten en als er weer iets gaat groeien, biopt.

Fijn dat het met zijn bek weer wat beter gaat. O0
Door Radja
Tjee, dat zijn idd vreemde ontwikkelingen en erg verwarrend! Wat vervelend allemaal! Wel fijn dat de plek aan het genezen is! Ik helpen hopen dat het zo blijft! Sterkte.
Door eelke
[quote="Xerox"]
Van het plekje is bijna niets meer te zien, dat lijkt dus met een sisser afgelopen...

Vandaag heeft Xerox voor het eerst gans gehad  :duimen:
[/quote]

Hee Xerox ook aan de gans! Hier sinds zondag :)
Door Xerox
En hoe gaat het bij jullie?

Het was eigenlijk niet helemaal de bedoeling dat Xerox er nu al aan zou gaan, vind het seizoen nog wat onbetrouwbaar. Maar ik was totaal door mijn haas heen en wil hem ook niet 6 dagen per week op konijn zetten. Dus op hoop van zegen dan maar...
Door eelke
[quote="Xerox"]
En hoe gaat het bij jullie?

Het was eigenlijk niet helemaal de bedoeling dat Xerox er nu al aan zou gaan, vind het seizoen nog wat onbetrouwbaar. Maar ik was totaal door mijn haas heen en wil hem ook niet 6 dagen per week op konijn zetten. Dus op hoop van zegen dan maar...
[/quote]

Vieze oren  :-\
Maar normaal reageert ie niet met vieze oren als hij er niet tegen kan dus dat is hopelijk gewoon toeval.
Door Xerox
[quote="eelke"]
Geef jij het in het begin niet elke dag?
[/quote]

Nee hoor, ik neem het gewoon op in het menu. Zo heb ik het met alle diersoorten gedaan eigenlijk. Heb wel de gemalen gans, dus hij krijgt er dan een complete maaltijd van.
Door eelke
[quote="Xerox"]
Nee hoor, ik neem het gewoon op in het menu. Zo heb ik het met alle diersoorten gedaan eigenlijk. Heb wel de gemalen gans, dus hij krijgt er dan een complete maaltijd van.
[/quote]

Ah oke. Ik geeft het dan de eerste 2 a 3 weken dagelijks met het idee dat een reactie dan eerder opvalt ofzo.
Door Xerox
[quote="eelke"]
Ah oke. Ik geeft het dan de eerste 2 a 3 weken dagelijks met het idee dat een reactie dan eerder opvalt ofzo.
[/quote]

Hmm, het zou natuurlijk kunnen zijn dat het zo werkt. Maar dan zou ik wel erg snel door de gans heen zijn, haha! En mocht hij er echt allergisch voor zijn, dan zie ik dat ook snel genoeg. Van 1 boterham heeft hij ook meteen 3 weken jeuk...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door