Gisteren de eerste stap gezet om de strijd tegen de kilo's weer aan te gaan.
Deze keer echter met een dieet onder medisch toezicht van de huisarts.
In totaal zou ik er graag 40kg af krijgen.
Nu, zoveel kilo's moeten er niet af, maar het mag wel.
Om naar een gezond gewicht te gaan moet er zowiso 27kg af.
Al de rest is pure winst om men rug/knieën te ontlasten.
Omdat het toch een hele kluif is om er af te krijgen heb ik besloten om het onder toezicht te doen deze keer.
Gisteren dus eerst bloed laten nemen om alles te controleren (kwam bloedarmoede uit dus daar moet ik ijzer voor bij nemen).
Deze morgen dan vol goede moed gestart.
Het is een dieet dat in fases verloopt.
Momenteel ben ik dus aan Fase 1 begonnen, of de strikte fase.
Deze Fase werkt met shakes (warme dranken, soepen, koude drankjes, puddingkjes) en bepaalde groenten. (sommige groenten zijn vrij te gebruiken, andere beperkt en nog anderen zijn verboden in deze fase)
Nadien komt er per fase een groep voedingsmiddelen bij om zo een gezond eetpatroon aan te leren.
Normaal gezien kan er een gewichtsverlies van 4kg per week plaats vinden. Nu door mijn recente bevalling, zou het kunnen dat het minder snel zal gaan (hormonale invloeden).
Vandaag dus op de weegschaal gaan staan en daar stond een schandalige 95.5kg op.

Nu, de HA heeft me wel verwittigd dat de eerste 3 dagen moeilijk zouden kunnen worden en me dus een slecht humeur kunnen bezorgen.
Ik wil me op voorhand al excuseren bij jullie! Het ligt dus niet aan jullie als ik de komende dagen scherp uit de hoek kom