Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Wat een fijn nieuws Spreeuwtje!
Blijkbaar mist ze de gezelligheid binnen toch wel. En haar poot, die mist ze niet meer. Katten zijn, net als andere dieren, heel snel herstelt van een trauma. Ze passen zich zo razendsnel aan. Ik heb altijd diep respect daarvoor.
En de kat lijkt innig tevreden. En jij ook!

Geniet ervan! Ik hoop dat jullie nog lang kunnen genieten van de gezelligheid.  :biggrin2:
Ik geniet wel van die kleine tut!
Wat een enorme bikkel toch!
Ze heeft het nog niet makkelijk hoor. Vindt aaien in haar nek ook nog eng. Haar oren gaan plat en ze trekt haar vel strak. Ik heb haar een aantal morfine injecties moeten geven. Dat is ze nog niet vergeten.
Ik ga in de bijkeuken onder haar mandje ook nog even een mat neerleggen.  Als ze van schrik weg wil sjezen naar buiten (dat doet ze regelmatig) dan glijdt ze uit.
Is zo'n naar gezicht!
Dan propt ze zich door dat luikje heen naar buiten.
Ze staat overigens wel gelijk klaar voor haar eten. Gister at ze voor twee!!
Kennelijk heeft ze voor de amputatie erg veel pijn gehad. Ze werd langzaam steeds dunner.
Ienie is altijd een dikke trienie geweest. Ineens had ze een normaal postuur. Beter voor haar overgebleven poot, maar toch ook fijn om te zien dat ze met smaak zit te smekken!!
Goed idee van dat matje! Katten kunnen heel idioot doen als ze bang zijn ja. Ik heb hier ook zo'n stresskip in huis. Dat met de platte oren en het vel strak komt me ook niet onbekend voor.
Katten hebben een goed geheugen, ook al zeggen mensen soms anders. En die prikken zal ze zich nog wel een tijd heugen, ben ik bang.

Voor katten laten merken dat er wat aan de hand is, kunnen ze al heel erg lang ziek zijn of pijn hebben. Als ze het laten merken, is het ook goed mis. Vermagering is zeker niet slecht voor haar overgebleven poot. Als ze zwaarder wordt, wordt die poot vanzelf sterker.
Als ze na zo'n lange rot tijd weer lekker zitten te eten, doet het je inderdaad goed! Vooral als ze al helemaal blij klaar gaan staan voor hun maaltje.  :biggrin2:

Is de rottigheid voor Ieniemienie nu helemaal over?
Vandaag die mat vergeten. Grrrr!!
Of het nu klaar is weten we niet.
Op de rx foto's waren geen uitzaaiingen te zien.
Maar hele kleine tumoren zie je niet.
Ik geloof dat ze dan met name in de rug of in de longen komen.
Dus het is afwachten.
Op t net wordt gezegd dat chemo te doen zou zijn. Mijn eigen d a zegt dat chemo geen zin heeft.
Ik voel weerstand bij mezelf om dat verder uit te zoeken. Niet dat ik ienie geen langer leven gun, maar om nu nog eens in de zoveel tijd de chemo te gaan halen, lijkt me voor ienie niet wenselijk.
We gokken dus maar op de amputatie. En dat t daarmee stopt.
Ik vind dit al heftig genoeg.
Vanavond liep ieniemieniepieniepiepje weer t hele (kleine) rondje mee!!
:circle:

Ze moet regelmatig even gaan zitten. Doet dat nu ook meer in de bosjes dan vroeger.
Ienie ging altijd al mee via de tuintjes. Maar nu verschijnselt en verdwijnselt de hele tijd.
Sta je op haar te wachten. Steeds in t donker zoekend naar een wit staartpuntje. Draai je om, zit ze allang op t pad voor je te wachten!!
Echt met zo'n smoel van... Kommie nog!?
:D
Het scheelt zeker!!
Ik heb alleen door haar rare huppeltje nu t gevoel dat ze voor ook kreupel is. Alleen weet je niet of dat gewoon haar nieuwe loopje is of dat t weer mis gaat.
Ik gok op haar eetlust.
Dat dit af gaat nemen als er weer idd kanker zit ergens.
Haar poten worden nu anders belast dan voorheen. Kan best zijn dat ze nu wat stram wordt, zeker nu ze weer zo ijverig mee loopt. Ga maar af op je gevoel, dan zit je goed. Jij kent je kat het beste.
Wel fijn dat het zo goed gaat allemaal!
Wat een lieve foto met Ienie lekker op je schoot.
Extra aandacht aan haar nekkie geven in de zin van lekker kroelen daar, zou dat geen verbetering
geven qua minder platte oren?
Bij mijn kater werkt dat. Ik duim dat het haar nieuwe loopje is. En dat met het wegnemen van het pootje de
ziekte de nek is omgedraaid. dat het een naar gezicht is als je haar een beetje moeilijk
en onhandig ziet doen.
Vóór kreupel lijken komt denk ik van d'r nieuwe "hupje".  Tom mist ook een achterpoot en heeft ook een "hupje" vooral als hij heel langzaam "hupt" lijkt hij ook voor wat vreemd te lopen. 
Matje is inderdaad een goed idee. Tom glijdt ook nog wel eens uit op 't laminaat, vooral als hij met een rotgang en met natte pootjes van buiten naar binnen rent.  Dat ziet er altijd wel zielig uit, maar zelf lijkt hij het niet erg te vinden. Hij krabbelt overeind en speelt vrolijk verder. Hoe harder hij rent, hoe minder hij kreupelt. Ook klimmen gaat prima. Het enige wat hij niet meer kan is op de eettafel, het aanrecht en de vensterbank springen vanaf de grond. Aanrecht en eettafel is natuurlijk niet erg en de vensterbank bereikt hij gewoon via een stoel of de speelgoedkast.
Super dat Ienie het al weer zo goed doet ! 
Ja hè? ;D
Zelfs ik sta er wel aardig op. :P

Ik ben blij dat ze zich zo goed redt.
Net een mat en tapijt tape gehaald.
Zo even voor de freule neerleggen.

Ik maak me wel een klein beetje zorgen over de wond.
Er zit een puntje ingehecht op haar zitbeenknobbeltje (ongeveer)
Dat is niet zo mooi glad gehecht en daar zitten korstjes op.
Ik zat daar aan en dat vond ze wat pijnlijk. Op andere plaatsen mag dat wel. Ik ben een beetje bang voor een ontsteking.
Ik hou t goed in de gaten. Het is niet rood of zo.
Morgen weer met Ienie naar de d.a.
Die tut heeft op de grens van het geschoren vlak vreselijk zitten likken.
Nu heeft ze een lange streep korst op haar spek zitten.
Ik mag er niet naar kijken van haar. Af en toe kan ik stiekem met aaien even voelen en ik dacht een paar bobbeltjes te voelen maar het kan ook een vetrol met korst zijn.
Ze zal eigenlijk een kap op moeten, maar dan moet ze weer in de bench. :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door