Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Dank voor t vragen.

T gaat beter met ienie.
Sinds vanmorgen pas hoor.
Ze was erg bang en boos. Wilde niet eten, drinken, plassen en poepen.
Gisteravond kroop ze onder de keuken om daar toch te gaan zitten piesen.
Balen voor de keuken maar fijn dat er toch iets uit kwam.
Ik heb haar gister 2 morfine injecties gegeven en gedwangvoedert.
Vanmorgen wilde ik stofzuigen en daar is ze erg bang voor dus hebben we haar buiten gezet met de vari kennel.
Dat bleek een goeie zet want ze genoot van het buiten zijn.
Ze plaste in haar bak en ging zelf eten.

Helaas zit ze nu ook aan de wond dus moet ik een kap gaan halen. 
Misschien als de onsior aanslaat dat ze er dan toch af gaat blijven.
Ienie heeft nog veel pijn.
Ze eet wel, niet goed maar a d van hills gaat er redelijk in.
Plassen doet ze ook maar poepen heeft ze na woensdag nog niet gedaan.

Ik meng de a d met veel water dan is het dunner dan vla.
Woensdag heeft ze van de stress op de kliniek een paar harde keutels los gelaten.
Die a d is meer vocht dan vaste voeding  Ze heeft tussendoor ook 1 kuikentje gegeten dus eigenlijk vind ik wel dat er een drol moet komen.
Maar ik merk met aaien en tillen dat het jaar echt pijn doet.
Ik heb  nog een morfine injectie liggen maar ik wilde haar niet nog meer stress aan doen.
Ze krijgt 1 x daags een tablet onsior door de slagroom.

Ik ga morgen de kliniek maar weer bellen. Wat zouden jullie doen?
Toch nog maar wat langer morfine zodat ze durft te gaan poepen?
Ik zou overwegen om iets van lax-a-paste te geven waardoor ze wellicht wat makkelijker kan poepen.
Want het is ondertussen wel lang zonder poepen (wel fijn dat ze in elk geval wel weer plast).

Heb zelf geen ervaring met morfine of geamputeerde pootjes dus daar kan ik je niet mee helpen, alleen enorm veel sterkte voor jullie en beterschap voor ienie!
Kreeg vanmorgen telefoon van de d a.
Ze had pathologie aan de telefoon gehad.  Die begrepen niet goed waar ze het moesten zoeken. Zij zagen zo op t eerste gezicht ook niets aan het pootje. D a legde uit wat we gezien hadden op de foto en dat zij en ik geschrokken waren van het feit dat wij ook niet zagen wat we verwacht hadden.
D a kreeg daags daarop een mail van pathologie dat ze een dwarsdoorsnede hadden gemaakt en dat ze gemarmerde  delen gevonden hadden aan de laterale zijde. Aan de andere zijde zag het er wel normaal uit.
Dus zo op t eerste gezicht lijkt er toch sprake te zijn van een tumor.
Ze gaan het ontkalken en dan weten we meer.

Aan de ene kant geen leuk nieuws, aan de andere kant is er gelukkig geen fout gemaakt bij t beoordelen van de foto.

Ienie heeft het er nog steeds moeilijk mee. Ze is boos en in de war.
Als je haar uit de bench laat gaat ze op 1 plek zitten en komt daar niet meer vandaan.
Na overleg heb ik haar de morfine oraal met slagroom gegeven.
Eten met olijfolie voor de laxeer, vond ze niet erg lekker.
Hopen dat ze zo toch gaat poepen.
Spreeuwtje, ten eerste veel sterkte met Ienemienie

Ik ozu lactulose gaan geven, dit maakt de ontlasting zachter waardoor het poepen gemakkelijker gaat.
Lactulose haal je gewoon bij de drogist; is qua stof exact hetzelfde als bij de DA, maar wel stukken goedkoper.
Hoera!! Vanmorgen na bijna een week een prachtige drol! :circle:
Ze heeft vannacht toch haar a d met olijfolie opgegeten.
Net kom ik thuis en zie ik dat het kuikentje ook op is!

Ze heeft nog steeds  geen kap om. Ze blijft er netjes omheen wassen. Maar ze is nu sinds eergisteren niet meer uit de bench geweest.
Als ze er uit gaat, gaat ze toch alleen maar op de koude vloer onder de kast zitten. Dan nog maar een paar dagen zo tot ze weer naar buiten kan.
Geen idee of ik dat durf maar dat zien we dan wel weer.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door