Ruisje schreef: Ik heb nog hoop dat hij toch een keer gewoon los kan lopen (ipv omheind). We hebben Sergi pas 4,5 maand en ik ken Podenco's waarbij het jachtinstinct wat minder werd toen ze hem langer hadden. Daarnaast is het leven wat we ze kunnen geven, ook al kunnen ze niet overal los, een paradijs vergeleken met waar ze vandaan komen!Dat is idd. iets wat ik ook in mijn achterhoofd heb. Maar ik wil een hond graag dat stukje vrijheid geven. Voor ons zelf is het geen probleem om altijd met een aangelijnde hond te wandelen, ik vind het echt een gemis voor de hond zelf. Afijn we gaan zien wat de toekomst brengt

Elvira schreef: in Brasschaat (België) is een veldje. Ik kan me herrinneren dat je de straat van de Pfaffs uitrijdt en dan een stukje naar links en je bent er. De straat van de Pfaffs is volgens mij een zijstraat van de breda baan. Hier is een sluis. Ik ben er ooit 1 x geweest toen ik honden van mijn nichtje te logeren kreeg. Ze vonden er niets aan, stonden te kijken van : wat moet ik hier. Geen enkele andere hond gezien.Dat is de hondenweide waar wij regelmatig kwamen. Bij een mooi gebied wat Den Uitlegger heet. Leuk om daar een wandeling,aangelijnd, te maken en de honden ervoor/erna lekker op de weide te laten rennen en spelen. Die van ons kwamen er graag. Het hekwerk was oke, wel grenst er een stuk grasland aan de weide waar weleens reeen stonden. Als dat zo was dan gingen wij weg want dan vertrouwde ik Tous niet en de omheining. Die is er zo'n 1.50 schat ik. Maargoed nu praat ik wel over een jaar of 4 terug, wie weet is er het een en ander veranderd?!

Het was er nooit erg druk, ook wel fijn vonden wij.
http://zapdog.be/nl/hondenwandeling-detail/?s=343
Edit; het adres in de link is niet echt duidelijk; dat moet zijn; ingang Sionkloosterlaan Brasschaat . Je parkeert de auto gewoon in de straat en wandeld dan het bos/park in. Dan kom je vanzelf bij de poort van de weide.
Michelle, er zijn er nog meer in Belgie... ik zoek nog verder

Komen de Podenco('s) van je vrienden ook uit Spanje?