Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Ruisje schreef: Ik heb nog hoop dat hij toch een keer gewoon los kan lopen (ipv omheind). We hebben Sergi pas 4,5 maand en ik ken Podenco's waarbij het jachtinstinct wat minder werd toen ze hem langer hadden. Daarnaast is het leven wat we ze kunnen geven, ook al kunnen ze niet overal los, een paradijs vergeleken met waar ze vandaan komen!
Dat is idd. iets wat ik ook in mijn achterhoofd heb. Maar ik wil een hond graag dat stukje vrijheid geven. Voor ons zelf is het geen probleem om altijd met een aangelijnde hond te wandelen, ik vind het echt een gemis voor de hond zelf. Afijn we gaan zien wat de toekomst brengt ;)
Elvira schreef: in Brasschaat (België) is een veldje. Ik kan me herrinneren dat je de straat van de Pfaffs uitrijdt en dan een stukje naar links en je bent er. De straat van de Pfaffs is volgens mij een zijstraat van de breda baan. Hier is een sluis. Ik ben er ooit 1 x geweest toen ik honden van mijn nichtje te logeren kreeg. Ze vonden er niets aan, stonden te kijken van : wat moet ik hier. Geen enkele andere hond gezien.
Dat is de hondenweide waar wij regelmatig kwamen. Bij een mooi gebied wat Den Uitlegger heet. Leuk om daar een wandeling,aangelijnd, te maken en de honden ervoor/erna lekker op de weide te laten rennen en spelen. Die van ons kwamen er graag. Het hekwerk was oke, wel grenst er een stuk grasland aan de weide waar weleens reeen stonden. Als dat zo was dan gingen wij weg want dan vertrouwde ik Tous niet en de omheining. Die is er zo'n 1.50 schat ik. Maargoed nu praat ik wel over een jaar of 4 terug, wie weet is er het een en ander veranderd?! ;)
Het was er nooit erg druk, ook wel fijn vonden wij.

http://zapdog.be/nl/hondenwandeling-detail/?s=343
Edit; het adres in de link is niet echt duidelijk; dat moet zijn;  ingang Sionkloosterlaan Brasschaat . Je parkeert de auto gewoon in de straat en wandeld dan het bos/park in. Dan kom je vanzelf bij de poort van de weide.

Michelle, er zijn er nog meer in Belgie... ik zoek nog verder ;)
Komen de Podenco('s) van je vrienden ook uit Spanje?
Laatst gewijzigd door zurca op ma 26 aug 2013, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
zurca schreef: Michelle, er zijn er nog meer in Belgie... ik zoek nog verder ;)
Komen de Podenco('s) van je vrienden ook uit Spanje?
Morning :) Deels uit Spanje en deels elder vandaan. Hoe meer tips hoe prettiger! Ivm de honden&omgeving maar ook ivm de wetgeving mbt 'lange honden' vind ik voorzichtigheid belangrijk!
Door Ulrike
Ruisje wat heb je een pracht podenco  :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:!

Wat ben ik blij dat ik na veel oefenen onze twee podencokruisingen weer gewoon los kan laten rennen op het Rozendaalse veld! Niet op het hele terrein hoor, maar ik moet het even afkloppen... ik ben ze al erg lang niet meer 'kwijt' geweest. Op bepaalde punten moet ik ze aanlijnen, maar ze kunnen nu wel weer heerlijk hun energie kwijt en rennen om de dag ongeveer twee uur over het veld. Het zijn zo een geweldige honden, maar het jachtinstinct is inderdaad jammer  :-\. Bij ons is het op dit moment de hond met het minste jachtinstinct die het meeste aan de riem zit  :P. Helaas blaft Finch anders mensen nogal aan uit onzekerheid  :'(.

Sinds bijna een jaar hebben we een duitse herder kruising erbij. Ik dacht dat dat een verademing zou zijn, maar mevrouw jaagt net zo erg als de podenco's  :o.

Edit: Nog even een plaatje erbij van ons Bulgaars podenco meisje Saartje incl. oren en wit staartpuntje  :smitten::

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ulrike op di 27 aug 2013, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
Ulrike schreef: Ruisje wat heb je een pracht podenco  :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:!

Wat ben ik blij dat ik na veel oefenen onze twee podencokruisingen weer gewoon los kan laten rennen op het Rozendaalse veld! Niet op het hele terrein hoor, maar ik moet het even afkloppen... ik ben ze al erg lang niet meer 'kwijt' geweest. Op bepaalde punten moet ik ze aanlijnen, maar ze kunnen nu wel weer heerlijk hun energie kwijt en rennen om de dag ongeveer twee uur over het veld. Het zijn zo een geweldige honden, maar het jachtinstinct is inderdaad jammer  :-\. Bij ons is het op dit moment de hond met het minste jachtinstinct die het meeste aan de riem zit  :P. Helaas blaft Finch anders mensen nogal aan uit onzekerheid  :'(.

Sinds bijna een jaar hebben we een duitse herder kruising erbij. Ik dacht dat dat een verademing zou zijn, maar mevrouw jaagt net zo erg als de podenco's  :o.

Edit: Nog even een plaatje erbij van ons Bulgaars podenco meisje Saartje incl. oren en wit staartpuntje  :smitten::

Afbeelding
Prachtige hond!!

We hopen inderdaad dat Sergi ook gewoon los kan in de toekomst. Onze Lily is een dwergpoedel die ook achter de konijnen aangaat (er zitten er hier heeeeeeel veel  >:(), maar die komt als je haar roept meteen terug. Sergi wordt hysterisch als ie ze in de smiezen heeft. Ik ben bang dat ik uren kan wachten tot ie weer terugkomt. Moet ik een slaapzak meenemen tijdens de wandelingen... :biggrin2:
Door Ulrike
Lonaa schreef: Wat een fantastisch hond Ulrike!
Ilona wat lief, ja we hebben enorm met haar geboft  :biggrin2:!
Ruisje schreef: Prachtige hond!!

We hopen inderdaad dat Sergi ook gewoon los kan in de toekomst. Onze Lily is een dwergpoedel die ook achter de konijnen aangaat (er zitten er hier heeeeeeel veel  >:(), maar die komt als je haar roept meteen terug. Sergi wordt hysterisch als ie ze in de smiezen heeft. Ik ben bang dat ik uren kan wachten tot ie weer terugkomt. Moet ik een slaapzak meenemen tijdens de wandelingen... :biggrin2:
Ja onze Bulgaarse grootoor vleermuis is echt een schatje.

Ik ken het helemaal van dat jachtinstinct. Je hoeft dan niet meer te denken dat je ze nog kan bereiken  :'(. Dat is ook een reden waarom ik eigenlijk alleen nog wandel in gebieden zonder (veel) wild. Op de Rozendaalse hei kom je overdag gelukkig niks tegen en ik heb de honden er de laatste tijd met hele lekkere hapjes ook van kunnen overtuigen om niet te gaan zoeken ** klopt ze even af**. Ik hou ook echt rekening met de hoeveelheden voer die ik geef de dag voor het wandelen zodat ze wel wat lusten en tot nu toe gaat het al een hele periode goed. Maar ik heb ook wel met gebraden vlees in mijn tas het nakijken gehad, terwijl andere baasjes boos op me werden dat ze de honden niet bij me vandaan kregen  ::). Ik snap het probleem  :P.

De dvd van de really reliable recall van Leslie Nelson heeft hier wel echt een hele verandering gebracht  ;).
Door zurca
Michelle Vrolijk schreef: maar ook ivm de wetgeving mbt 'lange honden' vind ik voorzichtigheid belangrijk!
Een windhond en halfwindhond mogen gewoon los in losloop gebieden. Zolang er niet gejaagt word want dan ben je aan het stropen ;) Maar er is geen wet die zegt dat een "lange hond" niet los mag lopen in de losloopgebieden!
Hallo,

Ik begrijp uit dit topic, dat er meerdere redenen zijn om te weten waar er veilig omheinde losloopgebieden zijn.
Voor slechtziende en blinde mensen die hun geleidehond uit willen laten, is dit uiteraard ook erg belangrijk.
U kunt zich dat vast voorstellen.

We hebben een app ontwikkeld, waarmee men de omheinde gebieden kan vinden én aan kan melden.
Nu is het ook voor jullie handig om die gebieden te vinden en om deze voor elkaar vast te leggen, of voor jezelf, voor de volgende keer.

Daarom wil ik jullie attenderen op de app Gankelijkheid.
Het is een gratis web-app, dus je hoeft niets te installeren, maar je hebt wel een internetverbinding nodig.
Je kunt de app gebruiken op bijna alle computers, smartphones en tablets.
Helpen jullie jezelf, maar ook de mensen met een beperking in het zien?
Zo werken we samen aan toegankelijkheid.

De app is te vinden op http://app.gankelijkheid.nl
Door zurca
Vivianneb schreef:

"In Garderen is een omheind stuk bos, het Speulderbos, naast het Bilderberghotel Speulderbos"
Afgelopen week heerlijk in Garderen geweest en ik heb eens even wat beter opgelet bij dit losloopgebied. Wij zitten daar vlakbij maar lopen er altijd zo snel mogelijk door/langs met onze aangelijnde honden ;) Het deel waar wij het losloopgebied ingaan is aan de weg van het Speulderboshotel. Het hek door en het losloopgebied begint gelijk maar(!!) het hekwerk loopt daar nog zo'n 20 meter door en stopt dan, niks geen hekwerk meer... Dus ja er is daar een losloopgebied maar het is ab-so-luut niet omheind!

@ Gaby, interessant.... ik zal eens gaan kijken naar die app :)
Door eelke
De app even bekeken. Gaat niet specifiek over losloopgebieden, al dan niet omheind, maar over allehande voorzieningen in Nederland in het algemeen.
Ik vind dat ik veel te veel prive gegevens door moet geven om dit te bekijken, dus ik bedank ervoor.
Door zurca
eelke schreef: De app even bekeken. Gaat niet specifiek over losloopgebieden, al dan niet omheind, maar over allehande voorzieningen in Nederland in het algemeen.
Ik vind dat ik veel te veel prive gegevens door moet geven om dit te bekijken, dus ik bedank ervoor.
Ben ook even gaan kijken, in de veronderstelling dat het een app is specifiek voor/over losloopgebieden maar idd. het is een algemene app over van alles en nog wat waarmee men elkaar kan helpen. Heb me dus verder ook niet aangemeld ;)
zurca schreef: Ben ook even gaan kijken, in de veronderstelling dat het een app is specifiek voor/over losloopgebieden maar idd. het is een algemene app over van alles en nog wat waarmee men elkaar kan helpen. Heb me dus verder ook niet aangemeld ;)
Het is een app waarmee vooral senioren en mensen met een beperking elkaar de weg wijzen naar toegankelijke gebouwen en voorzieningen.
Maar daar horen ook omheinde losloopgebieden bij.
Door samen te werken met alle hondenbezitters, komt er misschien voldoende informatie tesamen, om een aparte app te maken, met alleen de loslooopgebieden. Hiervoor is die informatie nu nog te weinig.

Maar je kunt terwijl je de hond uitlaat, elkaar en de mensen met een assistentiehond helpen, dat is mooi toch?
Ik hoop dat jullie de moeite willen doen.

Gaby
Door eelke
Gaby Verdouw schreef: Het is een app waarmee vooral senioren en mensen met een beperking elkaar de weg wijzen naar toegankelijke gebouwen en voorzieningen.
Maar daar horen ook omheinde losloopgebieden bij.
Door samen te werken met alle hondenbezitters, komt er misschien voldoende informatie tesamen, om een aparte app te maken, met alleen de loslooopgebieden. Hiervoor is die informatie nu nog te weinig.

Maar je kunt terwijl je de hond uitlaat, elkaar en de mensen met een assistentiehond helpen, dat is mooi toch?
Ik hoop dat jullie de moeite willen doen.

Gaby
Dat wil ik best doen, maar niet als ik allerlei gegevens in moet vullen. Ik denk dat je het toegankelijker maakt als je het in kunt zien, en informatie aan kunt leveren, zonder dat je daar al te veel voor moet doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door