[quote="wenche"]
Pfff... Iemand tips voor een baby die niet wil slapen en alleen maar lijkt te huilen...
Evi komt netjes elke 4 uur voor de borst, maar wil daarna niet slapen... Na 5 minuten begint ze te huilen elke keer als je haar weg legt... Zodra je haar op pakt is het goed, tenminste, als je blijft bewegen... Zodra je gaat zitten (of haar weer weg legt) begint ze weer opnieuw te huilen...
En dan niet een beetje huilen, maat met "mekkeren" en krijssen...
Als ze al slaapt (doordat ze over moe is) slaapt ze 1,5 uur om vervolgens huilend wakker te worden...
'S nachts slaapt ze van 23.30/24.00 tot 3.30/4.00 en dan tot 7.00... Dan heeft ze nergens last van.. Voeden, luier, slapen (ben dan met 30/45 minuten klaar met alles en zelf weer in bed)
[/quote]
Huilen kan om zoveel redenen zijn...
Mijn kinderen huilde om de volgende dingen:
- Boertje vast zitten
- vieze luier
- honger
- niet op de rug willen liggen
- niet moe zijn
Je kunt afstrepen waarvan je weet dat het oke is, zoals vieze luier omdat je hem net verschoont hebt en honger omdat je net voeding gegeven hebt.
Een boertje zal geen dagen vast zitten natuurlijk en als het tongetje na het boeren niet meer omhoog staat dan komt er ook geen boertje meer (was een tip van het ZH)
Persoonlijk ben ik geen voorstander van een kind dragen, rond rijden, wiegen e.d. als het niet wilt slapen. Dit omdat ze er anders gewent aan raken en over een poos nog altijd niet uit zichzelf in slaap komen. (ken zo'n 'leuk' verhaal van mijn moeder die een buurvrouw had welke iedere dag uren lang rond liep met de kinderwagen omdat het kind anders niet wilde slapen..pff en ik vraag me altijd af; hoe had je het gedaan als je 2 baby's had die zo huilde? die kun je niet alle 2 op je buik binden

)
Ik zat op een gegeven moment met mijn handen in het haar. Baby huilen en ik kon maar niet uitvinden wat het was. Had voeding en een schone luier gehad, had geboerd en geen boertje meer vast zitten....Toen bedacht ik me dat ze misschien krampjes had en heb haar op de buik gelegd. Mooi dat ze gelijk stil was en ging slapen. Na een aantal keren omdraaien heb ik haar standaard op haar buik gelegd in bed en was alles goed. Paar dagen later begon de andere met huilen, hetzelfde gedaan en ook bij haar was het ineens goed. Mijn kinderen slapen dus al vanaf +/-6 weken op hun rug.
Geef je borstvoeding of de fles? Anders misschien eens denken aan een koemelkallergie?