Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ellenned
*Dorothea* schreef: heeft ze alleen carnibest?
Nee hoor, ze heeft van alles, veel Kiezebrink maar ik haal er ook Alaska, Tinlo, Carnivoer, maar ook Barfprodukten.
Door DebbieV
Wij zijn afgelopen juni in wateren geweest. Op park (blauwe lantaarn) geen bereik in debossen wel  :biggrin2:

Natte neuzen route is leuk. Ongeveer 1 km aangelijnd, de rest mag los. Je moet alleen een 100 km weg oversteken, dus dan even opletten. We hadden ook een 14 km (dacht ik) route gevonden via wandelgids van anwb ( van pedigree) erg leuk,  alleen is de route niet aangegeven dus via de omschrijving lopen. Echter inmiddels een hek geplaatste voor de dieren, daar niet doorheen! Dan. Kom je er alleen nog uit door eroverheen te gaan of weer helemaal terug.

Verder routes van ongeveer een uur of ander half uur. Bij bezoekerscentrum appelscha kan je een kaartkopen met wandel routes! Die hebben wij gebruikt.
Door *Dorothea*
Eigenlijk is het heel goed dat staatsbosbeheer de losloopgebieden heeft gereduceerd tot formaat postzegel, kan je ook niet te lang wandelen met je pup.
Door Lizzy
Lizzy schreef: Je krijgt wat je verdient :-*
(dit geldt overigens alleen voor mooi weer op je vakantie, dat je krijgt wat je verdient en ook alleen als je toevallig mooi weer hebt :biggrin2:).
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: (dit geldt overigens alleen voor mooi weer op je vakantie, dat je krijgt wat je verdient en ook alleen als je toevallig mooi weer hebt :biggrin2:).
ja ik snap hem  :biggrin2: , het is hier altijd de vaste vakantieuitspraak. Gek genoeg hebben we al 10 jaar lang mooi weer op vakantie, dus ik denk dat mijn reisgenoot krijgt wat ie verdient.  ;D
Door Cizsel
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is dit al gezegd

Ik weet dat er een aantal losloopgebieden zijn, waarvan één bij Appelscha in de buurt. Daar kan je ook een natte neuzenroute volgen met de honden van 6,5 kilometer, waar de honden los mogen.
Toevallig ga ik met een nestbroertje van Nova wandelen daar over een paar weken ;)

Je kan ook op www.doggies.nl , bij losloopgebieden, zoeken op 'Drents Friese Wold', dan krijg je een overzicht van verschillende locaties bij het Drents Friese Wold waar de hondjes los mogen :)
Laatst gewijzigd door Cizsel op vr 20 sep 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Dorothea*
Cizsel schreef: Ik weet dat er een aantal losloopgebieden zijn, waarvan één bij Appelscha in de buurt. Daar kan je ook een natte neuzenroute volgen met de honden van 6,5 kilometer, waar de honden los mogen.
Toevallig ga ik met een nestbroertje van Nova wandelen daar over een paar weken ;)
Ik heb gelezen dat ze 1 km aan de lijn moeten en er een 100 km weg vlak langs loopt. Top over nagedacht....
Ik snap het nog steeds niet dat haast het hele losloopgebied verdwenen is  :( Als reden wordt genoemd overlast aan mederecreanten, toen wij er jaren geleden waren, kwamen we haast geen mens tegen in het bos.  :-\
Door Lizzy
Was jij daar buiten het seizoen? Dan valt het namelijk wel mee maar gedurende het hoogseizoen is de combinatie van joggers en hondenmensen en kinderen en paarden en fietsers en andere recreanten best wel veul.... En dan is Staatsbosbeheer daar waarschijnlijk (of Natuurmonumenten, same difference) de baas en die heeft een schurfthekel aan honden dus tja, 2 keer raden welke van de recreanten het eerst mag vertrekken.....

Heel langzaam maar zeker wordt Nederland een onmogelijk land voor hondenliefhebbers. Wij hebben het daar vorig jaar ook gezien hoor, je mag vooral op stukken los naast de snelweg :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door