Ik weet niet of iemand mijn verhaal van mijn 2 clumber spaniels nog herinnerd. Even in het heel kort.
Na elke keer diarree overgestapt van brokken op kvv. In Juni 2004. Toen begonnen ze te krabben/bijten en kreeg van jullie het advies vooral door te gaan want het zou wel ontgiften zijn. Dit ook gedaan maar bij Athan werd het erger en de da vond dat het niet langer zo kon en is toen samen met mij gaan zoeken naar een oplossing. Athan krijgt nu Carnibest eend en Zafiro is gebleven bij Carnibest light,natuurvoer en soms lams/rijst, kip. Dit leek aanvankelijk goed te gaan.
Tot ongeveer 3 weken geleden, weer af en toe bijten/krabben. Afgelopen vrijdag even naar de winkel en kom terug en Athan zijn hele hals lag open, een plek van minimaal 10x10 cm. Stinken. Helemaal in paniek de da gebeld en mocht gelukkig meteen komen.
Conclusie, Athan heeft een voedselallergie + een contactallergie

Maar in godsnaam waar moet ik beginnen met te achterhalen waar ze allergisch voor zijn?
Ik heb 2 maatregelen genomen. De halsbanden af gedaan want op die plaats hebben ze allebei kostjes en is het haar helemaal verkleurt. Ze hadden dag en nacht de riem om.
En ik heb sinds een half/driekwart jaar ander wasmiddel en daar worden ook hun dekens mee gewassen. Heb dus maar even neutral wasmiddel gehaald en ben nu alles aan het wassen.
Het andere wat me opgevallen is, dat Athan 3x een reaktie heeft gehad sinds hij op Carnibest eend stond en dat was 3x na het zwemmen. 3 dagen voor hij zijn hals open had liggen heeft hij wel 3 kwartier gezwommen, we kregen hem niet uit het ijskoude water, die gek.

Toeval dat ze het allebei hebben. Het zijn broertjes, alleen niet uit hetzelfde nest. Zafiro is 4,5 en Athan is 3,5 jaar oud.
Iemand ervaring met aloe vera gel? Zoja, vertel, vertel.
Tips zijn van harte welkom, want ik weet het even niet meer.