Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
koekje schreef: Ik zit eraan te denken om naar de Jumbo te gaan. Daar zijn de tomaten in de aanbieding. Ik heb nu nog een batch liggen om saus van te maken, dat kan dan morgen of dit weekend en dan kunnen de nieuwe tomaten alvast rijpen.
Het is al eind augustus en ik heb nog maar 6 potjes tomatensaus, terwijl ik er toch wel zeker 20-25 nodig heb  :-\
Receptje?
Ik ga even naar het dorp voor wat boodschappen. Mijn mams wil een waterkan voor haar verjaardag. Die gaan we dus maar eentje halen dan.
Door Naomi B
hmmm ,ja Koekje, doe mij ook je receptje maar.

Ramon heeft me teruggebeld. Gesprek ging fijn. Volgende week gesprek bij bedrijf en mogelijk een dagje meelopen en als dat goed gaat dan heeft hij voor 7 weekjes werk. Dat zou fijn zijn. Ook voor zijn CV weer.
Door zurca
Kaela schreef: Ik heb ernstig ruzie met de fotolijstjes  :argue2: :boo:

Normaal koop ik graag goedkoop. Maar ik dacht, dit moet wel goed, dus redelijk prijzige lijstjes gekocht. Wat een drama om de foto's er fatsoenlijk in te krijgen. Mijn geduld is na 2 foto's he-le-maal op, dus ik stop er mee. Misschien krijgt meneer K de geest, die kan zulk gepruts soms wel leuk vinden. En anders waag ik morgen een nieuwe poging. Denk ik....
Nog niet gelukt? :P Ben namelijk ook benieuwd naar je foto's....  :biggrin2:
Waar komt je "mini-expositie" te hangen?
Door eelke
Brrrr.....er vliegen al 10 minuten 3 vliegtuigjes over onze wijk. Ik vind het maar niks. Naast elkaar, achter elkaar, allerlei bochten makend. Laat ze dat lekker boven een weiland of de ze gaan doen.... ze vliegen ook nog erg laag...krijg er serieus de bibbers van.
Door eelke
koekje schreef: Ik hoorde ze ook, ik dacht dat ze richting de Aldi aan het vliegen waren.
Ze gingen echt rondjes om mijn huis heen. Ik vind het naar, vliegtuigen. Ben er bang van. Zou ook nooit gaan vliegen voor een vakantie ofzo, en ik droom een aantal keer per jaar dat er ergens een neer stort. Kweenie watta is.

Ze zijn nu weg.
Maar ik snap het niet, ze waren duidelijk aan het oefenen ofzo? Doe je toch niet boven een woonwijk...
Door koekje
1 ui (of 2 sjalotjes)
1 teen knoflook
1 blikje tomatenpuree van de Aldi
snufje suiker
zout en peper
halve rode peper ongeveer (of 1/3 ofzo), klein gesneden
klein handje platte peterselie, fijngehakt
theelepel gedroogde oregano (of droge gemengde Italiaanse kruiden)
klets (kommetje, halve mok?) water
500 gram rijpe tomaten; pomodori of met draagtak
1 droog groot laurierblad

Grote pan water opzetten en tomaten bij de konten inkruisen. Niet teveel tegelijk blancheren voor een halve minuut en gelijk koelen in ijswater. Velletjes van de tomaten afpeuteren en in 4en snijden en pitjes eruit halen. Tomatenkwarten zonder pitjes in kleine stukjes snijden.
In dikke braad- of soeppan scheutje olijfolie verhitten en ui gesnipperd fruiten en knoflook geknepen erbij. De rest er ook bij doen en ook de tomatenstukjes. Heel lang laten pruttelen, totdat de boel snot is en dan naar wens nog even afkruiden of staafmixeren. Laurierblad eruit vissen, ook voor de staafmixer.
Schone jampotten vullen met pottentrechter en gelijk deksel erop draaien en op zn kop laten afkoelen. Dan klikt het deksel en is de pot ongeveer een jaar houdbaar in de voorraadkast.
Ik maak meestal een batch van minimaal 1,5 kilo tomaten en gebruik ook vaker een bouillonblokje ter kruiding.
Laatst gewijzigd door koekje op vr 16 aug 2013, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door koekje
Ik heb geen passevite en die vind ik ook niet zo geschikt voor tomatensaus. Voor soep wel, want dat is gladder. Mijn saus heeft nog wel een beetje bite en als ik de staafmixer gebruik, dan pureer ik hem niet helemaal smooth.
laurierblad vis ik er idd uit.
Door eelke
koekje schreef: Ik heb geen passevite en die vind ik ook niet zo geschikt voor tomatensaus. Voor soep wel, want dat is gladder. Mijn saus heeft nog wel een beetje bite en als ik de staafmixer gebruik, dan pureer ik hem niet helemaal smooth.
laurierblad vis ik er idd uit.
Ow, klinkt logisch ja.

Sjee zeg, het is lekker weer! Heb mn plantenbak gebeitst, eindelijk weer eens een bikini aankunnen en bijbruinen...........gaat het zo regenen :( net dus maar ff snel de guppen uitgelaten. Extra langzaam rondje gelopen want er is een kat kwijt in de wijk.
Straks denk ik frietjes eten in de stad en langs de t-mobile, want lief zijn telefoon is kapot en er zit nog garantie op...
Door hannabelgje
Heel erg bedankt koekje! Die ga ik ook ff goed bewaren en binnenkort een voorraad maken.
Weer terug van shoppen, kan hadden ze niet in dorp dus helemaal naar neerpelt kunnen rijden ervoor. Daar wel lekkere biospeklapjes en een biefstukje gescoord dus vandaag gaan we aan de bbq.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door