Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
Nadia schreef: Primperan heb ik nog in huis. Maar wil liefst niets gebruiken Is ook allemaal slecht voor het vruchtje.
enkel in noodgevallen gebruiken he ) ik moest op een bepaald moment wel omdat ik zelfs geen water meer binnenhield.
Door Sieglinde
Ik ben de eerste 14 weken kotsmisselijk geweest. En supermoe.
Maar na die eerste 14 weken was ik dus wel 5 kg kwijt. En bloedarmoede.
Heb toen ook primperan gehad. Dat gebruikte ik zodat toch op zijn minst 1 maaltijd binnenging.
Nu sinds een week of 3 geen last meer, kan weer alles eten, ...
Door Nadia
Vandaag grote boodschappen gaan doen. Wilde pasta met garnalen maken. Eenmaal thuis heb ik heftige zin in stamppot zuurkool. Dus terug naar de winkel. Zuurkool gemaakt. Ik heb niet gegeten maar gevreten! Ik voel me een stuk beter!
Door Sonja
Ik ben gedurende de eerste weken wel heel moe geweest, maar ik had toen ook net een heftig griepje achter de rug en dat zal ook wel hebben meegespeeld. Echt misselijk ben ik niet geweest, wel moest ik zorgen dat ik geen lege maag kreeg, want dan werd ik wel een beetje naar.
Maar ik ben niet nooit zo snel misselijk. Moet dan wel lachen om wat je vandaag hebt gegeten. Zuurkool is echt het enige waar je me dus wel misselijk mee krijgt, maar daar hoef ik niet zwanger voor te zijn.  :biggrin2:
Heb nu de laatste weken wel last van maagzuur, zeker als ik ga liggen.
Door orinake
Vandaag samen met Fanne de keuken helemaal gepoetst (enkel de kastjes moeten nog afgewassen worden, maar dat lukte me niet meer).
Nadien op de zetel gelegen, maar men rug was echt kapot.
Felle steken in de onderbuik en een ferme spanning op men rug waren echt wel iets wat ik die moment kon missen.

Binnen een klein uurtje is het 11/08 en dus de eerste verboden bevallingsdag.
Ik hoop echt waar dat ons woelwatertje morgen niet komt.

Ik heb met men buik afgesproken dat we hier morgen nog snel even stofzuigen, naar de winkel gaan, in de tuin gaan werken en morgenavond om 23u30 mag alles in gang schieten :)

Zodadelijk nog een glaasje melk drinken en dan hoop ik dat men maag mij wat gerust laat om te slapen.
Door Nadia
Sonja schreef: Ik ben gedurende de eerste weken wel heel moe geweest, maar ik had toen ook net een heftig griepje achter de rug en dat zal ook wel hebben meegespeeld. Echt misselijk ben ik niet geweest, wel moest ik zorgen dat ik geen lege maag kreeg, want dan werd ik wel een beetje naar.
Maar ik ben niet nooit zo snel misselijk. Moet dan wel lachen om wat je vandaag hebt gegeten. Zuurkool is echt het enige waar je me dus wel misselijk mee krijgt, maar daar hoef ik niet zwanger voor te zijn.  :biggrin2:
Heb nu de laatste weken wel last van maagzuur, zeker als ik ga liggen.
Haha, ik ben normaal ook niet snel misselijk. Heb een ijzersterke maag. Kan ook veel hebben tijdens mijn eten.  (op het werk wilt wel eens een bewoner tijdens mijn pauze aankomen met een broek vol ontlasting) zulke dingen boeien me echt niet. Maar nu Blegh. Van alles draait mijn maag om. Erg vervelend om als je jezelf zo niet kent. Is een rare gewaarwording.
Maar de zuurkool pakt niemand me meer af ;)
Door Jantina
Ha Tamara, hier mag ie ook vandaag niet komen hoor, m'n nichtje is al jarig en da's zooo onhandig  :P. Nee hoor, hij mag van mij ieder moment komen. Gisteren met mijn moeder het badkamer meubel uitgesopt, uitgezocht enz. Wat bewaart een mens een hoop aangebroken potjes zonnebrandcreme en dat soort onzin. Beetje opruimwoede hier ook. Mannetje is vrij vandaag dus we gaan maar eens een box en kinderwagen uit de doos halen en klaar zetten. Mijn koffertje is wel helemaal klaar, hoewel ik geen idee heb wat mee te nemen om aan te doen als ik t ziekenhuis uit kom... Wat pas je dan?
Door Kim_S
Ik zou nog wat zwangerschapskleding meenemen voor als je naar huis mag, je buik is (helaas) niet meteen weg, en mijn ervaring is dat het niet fijn is om iets aan te hebben wat strak zit.
Ik heb de eerste 2 maanden na de bevalling nog zwangerschapsbroeken gedragen, daarna paste ik weer in mijn oude broeken.

Dochter 1 is trouwens geboren op de verjaardag van haar opa (toen lastig,  nu heel speciaal omdat hij overleden is).
En bij dochter 2 begon de bevalling op 5 december (ook leuk) maar heeft ze het zelf weten te rekken tot 6 december voordat ze geboren werd  :biggrin2:
Door orinake
Voordeel is dat ik in gewicht niet zoveel bij ben.
Ik kon dus eigenlijk nog goed in men "gewone" kledij.
ik heb wel zwangerschapsbroeken gekocht maar dat was meer omdat je dan niet met de rand zat die op je buik kwam.
Ik heb dus mijn gewone broeken en een zwangerschapsbroek in man sporttas zitten.
Nu als ik merk dat men gewone broeken niet lukken kan Fanne nog altijd iets anders meebrengen indien nodig :)

Het enige dilemma waar ik momenteel nog mee zit: een jasje voor ons woelwatertje of gewoon toedekken met een fleecedekentje om naar huis te komen....
Door wenche
Ivm mijn keizersnede heb ik het ziekenhuis verlaten in een t-shirt van vriendlief met een fietsbroekje er onder. Evi had een romper, broekje, shirtje met lange mouw en sokjes aan, met daarover een fleecedekentje... Kreeg het advies haar niet warmer te kleden dan mijzelf + rompertje (logisch) en een fleecedekentje (zelfde voor buiten zitten/wandelen) en een mutsje op.

Thuis heb ik bijna 4 dagen in mijn pyjama gelopen en sinds gister heb ik een trainingsbroek van vriendlief en een t-shirt aan...
Door Sonja
Ik heb inderdaad in mijn vluchtkoffer een ruim vallende joggingbroek gestopt. Die buik zal niet gelijk weer strak zijn en mocht het onverhoopt uitdraaien op een keizersnee dan zit je ook met een wond waar je denk ik geen strakke kleding op wilt hebben.
Voor Pukkie stop ik gewoon een vestje én een fleecedekentje in de tas. Zoveel ruimte nemen die kleine kleertjes toch niet in beslag en dan heb ik nog keuze. Weet nu toch nog niet wat het dan voor weer zal zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door