Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Bij zulke acute reacties zou ik ervoor kiezen om met LM potenties te werken (beginnen met LM 02). Korreltje in klein flesje  alcohol oplossen. 10x schudden en even laten ruiken of 1 druppel op theelepel water geven. Dit kun je bij heftige reacties rustig elk kwartier, en bij erge pijn desnoods elke 5 min. herhalen (wel voor elke inname 10x schudden) tot de zwelling afneemt.

Probleem met korreltjes is dat je elke keer dezelfde prikkel (sterkte) geeft waardoor het zelfherstellend vermogen op een gegeven moment niet meer kan reageren.

Wanneer een dier elke keer zo heftig reageert zou ik het ook (laten) behandelen voor de neiging om zo over te reageren, dat is namelijk heel goed mogelijk (zoek dan een homeopaat die werkt via de ziekteclassificatie).
Je kan ook eerst kijken wat Moos doet op 1x per week Apis C30 en Ledum C30 10x schudden (niet op dezelfde dag). Dat kan soms ook de neiging tot overreageren 'wegvangen'.
Al vind ik het bij dit soort reacties wel verstandiger om daarnaast dieper te gaan behandelen op die neiging tot overreageren, want die zit blijkbaar wel in Moos, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.

En even ter illustratie van de snelle werking van LM potenties. Ik ben zelf vorig jaar gestoken door een bij. Snel een flesje Apis LM gemaakt (geen tijd voor Ledum toen). Heb de zwelling op mijn been afgetekend met pen en ben om de 5 min. Apis 10x schudden in gaan nemen. Ik voelde meteen de pijn afnemen en de zwelling werd niet groter, binnen een uur was de zwelling helemaal weg, je zag die per inname kleiner worden.
Igor is een tijd geleden ook gestoken door een bij, flinke gil. Meteen Apis gaan geven (staat nu standaard klaar) en hij heeft helemaal geen last van zwelling oid gehad.
Super 'spul'!  :D
hee dat is interessant! :-*
Nitus schreef: Bij zulke acute reacties zou ik ervoor kiezen om met LM potenties te werken (beginnen met LM 02). Korreltje in klein flesje alcohol oplossen. 10x schudden en even laten ruiken of 1 druppel op theelepel water geven. Dit kun je bij heftige reacties rustig elk kwartier, en bij erge pijn desnoods elke 5 min. herhalen (wel voor elke inname 10x schudden) tot de zwelling afneemt.
begrijp ik het goed dat ik dan LM 02 korrels koop en daarvan 1 korreltje in een flesje alcohol (hoeveel inhoud?) oplos, schudden en dan geven...
volgende keer van datzelfde flesje schudden en weer geven zonder opnieuw een korrel op te lossen of lees ik dat fout?
Probleem met korreltjes is dat je elke keer dezelfde prikkel (sterkte) geeft waardoor het zelfherstellend vermogen op een gegeven moment niet meer kan reageren.

dus ik kan ook beter tijdens wandelingen zo'n flesje meenemen ipv korrels,
alhoewel korrels wel makkelijk zijn onderweg, korrels neemt hij erg vlot in
tenzij er aan laten ruiken dan ook voldoende is (al moet ik dan ook wel zeker zijn dat hij er effectief aan ruikt en niet gewoon zijn kop weer wegdraait)
Wanneer een dier elke keer zo heftig reageert zou ik het ook (laten) behandelen voor de neiging om zo over te reageren, dat is namelijk heel goed mogelijk (zoek dan een homeopaat die werkt via de ziekteclassificatie).
ik heb een homeopatische praktijk gevonden hier niet zover vandaan, waar ik al jaren mijn Carnibest haal,
denk dat ik daar eens een afspraak ga maken ;)
En even ter illustratie van de snelle werking van LM potenties. Ik ben zelf vorig jaar gestoken door een bij. Snel een flesje Apis LM gemaakt (geen tijd voor Ledum toen). Heb de zwelling op mijn been afgetekend met pen en ben om de 5 min. Apis 10x schudden in gaan nemen. Ik voelde meteen de pijn afnemen en de zwelling werd niet groter, binnen een uur was de zwelling helemaal weg, je zag die per inname kleiner worden.
Igor is een tijd geleden ook gestoken door een bij, flinke gil. Meteen Apis gaan geven (staat nu standaard klaar) en hij heeft helemaal geen last van zwelling oid gehad.
Super 'spul'! :D
klinkt inderdaad als superspul!

bedankt! O0 O0
oeps ik heb de laatste dagen dus echt niet goed gelezen............arme Moos.
Zou hij bijen als speelgoed zien?? en ernaar hapen of meppen? Wel gevaarlijk hoor zo'n wespen/bijen magneet en dan die reacties.
De herder van mijn zoon hapt naar elk insect dat langsvliegt en spuwt ze dan weer uit. Ik ben bang dat hij toch een keer gaar prijs hebben.

Een epi pen voor honden?? ik weet dat 't bij 't zoontje van mijn broer zo is dat ze eerst een tabletje moeten geven en pas nadien als de reactie doorzet de pen moeten gebruiken maar dan ook onmiddellijk met spoed naar 't ziekenhuis moeten.
Een uitzuigapparaatje heb ik hier ook al jaren staan maar op behaarde huid gaat 't volgens mij niet werken.

Als er veel wespen zitten kan je best in het oog houden waar ze naartoe vliegen (of toch al in welke richting) zo kan je hun nest ontdekken en verwijderen (of 't laten verdelgen) bij bijen zit er niks anders op dan je bloemen te verwijderen.
Hopelijk heeft Moos zijn part gehad en blijven jullie van die ellende verder gespaard.
inni schreef: Zou hij bijen als speelgoed zien?? en ernaar hapen of meppen?
dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, alhoewel hij inderdaad ook springt en hapt naar alles wat rondvliegt...
wat ik echter moeilijker kan vermijden (omdat een hond nu eenmaal ook snuffelt) is dat hij dus ook alles wat in het gazon zit nader wil bestuderen,
en al helemaal als het nog beweegt, en dat is hem de laatste keer dus duidelijk niet goed bevallen ::)

ergste is, ik vrees dat hij er niks uit geleerd heeft,
hij is een volhoudertje van karakter, een eigenwijs doorduwertje, en snapt dus ook het gevaar hier (nog) niet van :-X
Hopelijk heeft Moos zijn part gehad en blijven jullie van die ellende verder gespaard.
ja dat hoop ik dus ook!! :duimen: ;)
Binno schreef: hee dat is interessant! :-*

begrijp ik het goed dat ik dan LM 02 korrels koop en daarvan 1 korreltje in een flesje alcohol (hoeveel inhoud?) oplos, schudden en dan geven...

volgende keer van datzelfde flesje schudden en weer geven zonder opnieuw een korrel op te lossen of lees ik dat fout?
Ja, helemaal goed begrepen! :D
Ik gebruik 4 ml. flesjes waar ik ± 2 ml alcohol in doe (je hebt ruimte in het flesje nodig om het schudden effectief te maken. Schudden moet je ook meer lezen als: met de bodem van het flesje flink op je handpalm slaan. Hahnemann, de grondlegger van de homeopathie, sloeg er mee op een leren bijbel. Maar die bijbel is voor de werking niet strik noodzakelijk :biggrin2:.

Door te schudden zorg je ervoor dat elke inname net iets meer dynamiek heeft als de vorige inname. Er zit hierdoor wel een een beperkte werkingsduur aan een potentie (het nummer achter LM). Een LM 02 kun je bij 10x schudden ± 10-15 x gebruiken. Daarna moet je over na een hogere potentie (LM 03).
dus ik kan ook beter tijdens wandelingen zo'n flesje meenemen ipv korrels,
alhoewel korrels wel makkelijk zijn onderweg, korrels neemt hij erg vlot in
tenzij er aan laten ruiken dan ook voldoende is (al moet ik dan ook wel zeker zijn dat hij er effectief aan ruikt en niet gewoon zijn kop weer wegdraait)
Je kan even iets lekkers achter het flesje houden, dan ruiken de meeste dieren zonder problemen. Hij hoeft niet ook niet minuten lang te inhaleren hoor. 1 seconden onder de neus houden is echt genoeg. En doordat de inname via de neusslijmvliezen gaat, kun je hem meteen belonen met iets lekkers, zo blijft het ruiken ook erg leuk.
En flesje meenemen op een wandeling is, zeker bij Moos, zeker aan te raden! Dan kun je meteen beginnen. Ze zijn zo klein, die stop je makkelijk in je zak.
ik heb een homeopatische praktijk gevonden hier niet zover vandaan, waar ik al jaren mijn Carnibest haal,
denk dat ik daar eens een afspraak ga maken ;)
Goed plan!
klinkt inderdaad als superspul!

bedankt! O0 O0
Graag gedaan :-*.
We zijn deze week dus naar een homeopatisch DA geweest om toch eens verder te informeren wat
er mogelijk was.
Want op de duur durf je bijna niet meer buiten en focus je enkel nog op bijen en wespen.

Het was een ontspannen vraaggesprek van alles bij mekaar bijna anderhalf uur waarbij Moos
gewoon los mocht blijven rondlopen in de praktijkruimte. O0

Er werd dus niet alleen naar de allergische reactie gekeken zoals bij de gewone DA
maar naar de hond op zich, Moos in het algemeen, het type hond, zijn karakter,
hoe hij in bepaalde situaties reageert, of hij ergens bang voor is, hoe hij zich naar andere honden gedraagt,
wat hij eet, welke tussendoortjes, of er iets is wat hij niet lust of waar hij niet tegen kan,
hoe zijn ontlasting is, zijn plas, afin, het gehele pakketje Moos zeg maar.

Qua beeld zag ze een 'normale' (...) pup,
(maar wel met een behoorlijke hoek af als je het mij vraagt :P )
een vrolijke, slimme, vriendelijke, open en nieuwgierige pup,
die van weinig of niks bang is, misschien wel even schrikt maar dan zich zeer snel herstelt.
Een heel actieve pup, volhoudend, maar die ook rustig kan zijn.
Gewoon een heerlijke hond in spé volgens haar. :D

Omdat er geen echte uitschieters of rariteiten gevonden werden
(ook al omdat hij nog zo jong is en zijn definitief karakter nog volop tot uiting moet komen)
werd nu dus een vrij algemene behandelding gestart, met Apis LM 2 globules, 4 weken na mekaar één dosis.
om hopelijk hem zo een beetje te kunnen sensibiliseren dat hij niet meer zo extreem reageert als
hij toch weer zou gestoken worden.
Dat zal op termijn moeten blijken of het werkt, en dat kan je pas zien als hij weer gestoken wordt,
en hopelijk gebeurt dat niet meer of zo weinig mogelijk.
Als het niks of weinig doet en de reacties extreem blijven, wordt er van daaruit weer verder gekeken.

Voor noodgevallen hebben we dan steeds Ledum 200K granules op zak,
en, wat ik eigenlijk nog niet wist dat het daarvoor ook kon gebruikt worden:
Rescue Remedy spray (onmiddellijk zowel in de muil als op de gestoken plaats).
En dan maar hopen dat we niet meer met spoed naar de DA moeten voor een cortisonespuit. :duimen: O0
Fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt over Moos en weet dat wat je gebruuikt 't goede is, Bach wist ik ook niet. Nog een tip voor mijn neefje. ;)

En nu weer op wandel...........ik weet niet hoe 't bij jullie is maar hier lijkt 't te minderen met die vliegende steekbeesten, vliegen daarentegen zijn er in overvloed.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door