Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
tintelende handen en voeten komen deze periode wel vaker voor.
Doordat je veel vocht vasthoud word er sneller wat afgesloten waardoor je dat slapende gevoel krijgt.
Wanneer dit verdwijnt door verandering van houding is er niets aan de hand, anders even gyne bellen :)

Uiteindelijk nog tot half 6 wakker geweest deze morgen, dan even geslapen tot 7, wakker geweest tot 8u30 en dan geslapen tot 9u45.
Pfff het word nu toch zwaar hoor zo die slapeloze nachten!
Door Cupcake
Kun je het dan overdag wakker houden met zo weinig slaap??
Ik drink me suf, maar als ik voor het slapen gaan plas, is het een half uurtje woelen en draaien om een houding te vinden waarbij er niet binnen een minuut kramp in m'n kuiten schiet, maar als ik slaap dan slaap ik tot de wekker gaat. Ik ga wel pas laat slapen, want anders lig ik uren wakker, maar op deze manier heb ik elke nacht zeker 5-6 uur goeie slaap.
Vrees dat ik ernstig zal moeten wennen als die kleine er straks is.
Zo voor de tweede keer richting ziekenhuis, want dit was m'n laatste dagje waarin dat in de planning past. Hierna nog 3 weken fulltime werken en dan.....verlof!
Tussendoor wel heel productief dagje; uur in het bos gewandeld, was gedraaid, paarden op de wei gezet en gemest en de auto gewassen.
Door Sieglinde
Ik ben nog maar 14,5 weken en kom al gek van de warmte, laat staan al die hoogzwangeren hier.
Ik heb nu nog 4 weken verlof, dan weer aan het werk. Maar vanaf september moet ik mijn vervangster al beginnen opleiden dus zal alles wel wat rustig aan kunnen doen. Goed want ik heb vreselijk weinig energie.

Heb al 2 weken barstende hoofdpijn ook. Bah
Door wenche
Net hele huis gezogen en gedweild... Nu de rug zeiknat van het zweet...
Kleine meid mag nu toch echt wel komen hoor...

Ik denk dat ik straks weer moet wennen aan nachten die niet bestaan uit slaapjes van 1,5/2 uur...

Vandaag mijn ud, maar niks wat er op lijkt dat er al snel een baby komt....
Cupcake schreef: Vraagje: ik val buiten alle risicogroepen om zwangerschapssuiker te krijgen en kom niet snel aan.
Nu 10 kilo in totaal, afgelopen 3 weken 1 kilo.
Van de week al even over een stripje geplast op m'n werk om te zien of er suiker in zit, maar die was negatief, maar ik wordt helemaal gek van de dorst.
Drink zeker 4-5 liter water per dag en heb nog een ontembare dorst, dus vandaag met controle toch formuliertje gekregen om 3x suiker te laten prikken.
Zijn er meer mensen met ervaring met die extreme dorst??
Plas je ook navenant veel? Dus zeg maar ook die 4-5 liter?

Het kan (met nadruk op kan) ook diabetes insipidus zijn, komt niet vaak voor maar er is een vorm die tijdens de zwangerschap ontstaat. Dan wordt er minder anti-diuretisch hormoon aangemaakt waardoor de urine niet meer geconcentreerd wordt in de nieren. Zo'n 4-6 weken na de bevalling werkt alles weer als normaal hoor! Zou vragen of daarop ook geprikt kan worden.

D. insipidus heeft niets te maken met bloedsuiker nl. kan dus ook niet aangetoond worden met een stripje.

Sterkte en succes

edit: zinnen wat beter laten lopen
Laatst gewijzigd door NL_Annemieke op do 25 jul 2013, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
Buiten de tintelingen nergens last van gelukkig. Bloeddruk was afgelopen maandag goed en as maandag weer controle. Maak me er maar niet te druk om.
Van het niet slapen heb ik vooral met opstaan last. Heel weinig energie. Gedurende de dag gaat dat wat beter.
Merk wel dat de warmte nu in mijn lijf blijft hangen. Dus ik ga zo maar eens het dorpszwembad opzoeken op het vrouwenmiddagje  :P. Niet dat ik niet met mannen wil maar zonder springende kinderen vind ik wel zo fijn. Is alleen een binnenbad maar toch wel wat verkoeling hoop ik en een beetje bewegen in koel water is hoop ik goed voor mijn vocht.
En dan zal ik vanavond wel doodop zijn, vanmorgen met honden half uurtje in bos gelopen, daarna huis gedaan, toen kwamen ze onze twee nieuwe konijntjes brengen, daarna naar de Hema nog wat spulletjes gehaald en dan wil ik zo dus zwemmen. Maar goed, mijn lijf voelt beter als ik een beetje druk blijf doen dan bij veel rusten. Dat is echt killing voor mijn spieren.
Door sella
Sieglinde schreef: Ik ben nog maar 14,5 weken en kom al gek van de warmte, laat staan al die hoogzwangeren hier.
Ik heb nu nog 4 weken verlof, dan weer aan het werk. Maar vanaf september moet ik mijn vervangster al beginnen opleiden dus zal alles wel wat rustig aan kunnen doen. Goed want ik heb vreselijk weinig energie.

Heb al 2 weken barstende hoofdpijn ook. Bah
Je bloeddruk is goed?
Door sella
Dan zou ik toch even met verloskundige of gyn contact opnemen. Is toch een gevalletje liever save dan sorry.
Was toen ik nog bij gyn werkte altijd reden om iemand dezelfde of volgende dag langs te laten komen.
Vaak was er niets ernstigs aan de hand, maar die ene zwangere die dan toch extra ondersteuning nodig heeft maakt dat die regel geld voor de assistentes.
Door Cupcake
Al zolang misselijk? Jak, das toch geen pretje. Geloof zoiezo dat de ene meer last van de warmte heeft dan de ander. Ik vind mezelf spuuglelijk in bikini, maar geniet ervan als ik de tijd heb om lekker in een jurkje op m'n ligbedje onder de bomen te bivakkeren met een boekkie. Heb het nog geen moment echt te heet gehad.

NL_Annemieke schreef: Plas je ook navenant veel? Dus zeg maar ook die 4-5 liter?

Het kan (met nadruk op kan) ook diabetes insipidus zijn, komt niet vaak voor maar er is een vorm die tijdens de zwangerschap ontstaat. Dan wordt er minder anti-diuretisch hormoon aangemaakt waardoor de urine niet meer geconcentreerd wordt in de nieren. Zo'n 4-6 weken na de bevalling werkt alles weer als normaal hoor! Zou vragen of daarop ook geprikt kan worden.

D. insipidus heeft niets te maken met bloedsuiker nl. kan dus ook niet aangetoond worden met een stripje.

Sterkte en succes

Bij diab.insip.  heb je toch moeite met concentreren?? Dus dan zou je altijd ongeconcentreerde urine moeten hebben? Ik heb nml na de nacht wel gewoon gele urine, of zegt dat niks?
Weet je ook hoe ze het aantonen? Bij dieren kun je een dorstproef doen; dus niet drinken en sg van de urine blijven bepalen tot deze stijgt.....of niet....maar van mensen weet ik niet zoveel :-X

edit: zinnen wat beter laten lopen
De mate van niet concentreren van urine bij D.I. centrale vorm zit 'm in de hoeveelheid ADH (anti diuretisch hormoon) wat je lichaam nog aanmaakt. Om heel precies te zijn, er zijn twee vormen van D. insipidus; renale (oorsprong in de nier) en centrale (oorsprong in de hypofyse) vorm. Via het bloed kan de ADH spiegel worden gemeten.

Gewoonlijk wordt er 's nachts minder urine geproduceerd door de nieren, en deze urine is over het algemeen geconcentreerder (ruikt sterker, ziet er donkerder uit). Roze urine lijkt me niet helemaal gewoon  ;) , tenzij je overmatige hoeveelheden rode biet/bietensap hebt gegeten/gedronken...
Nee, dat niet, maar ik heb het nu al 3 jaar af en toe, maar de eerste sneltram op blaasontsteking is steeds positief en die van het lab niet, dus ik laat het maar zo. Ik heb dagen dat ik iedere 10 minuten moet plassen (en ik kan ook altijd plassen), maar meestal kan ik het wel 1 of 2 uur ophouden. 's Nachts iets langer.
Maargoed, van dat plassen is al jaren zo, ik denk al minstens 10 jaar, en ik heb verder nergens last van. Ik word af en toe geprikt op gewone diabetes, maar dat heb ik iig niet.
Door Sieglinde
sella schreef: Dan zou ik toch even met verloskundige of gyn contact opnemen. Is toch een gevalletje liever save dan sorry.
Was toen ik nog bij gyn werkte altijd reden om iemand dezelfde of volgende dag langs te laten komen.
Vaak was er niets ernstigs aan de hand, maar die ene zwangere die dan toch extra ondersteuning nodig heeft maakt dat die regel geld voor de assistentes.
De HA zelf maakt zich allesinds geen zorgen, vooral omdat ik voor de zwangerschap ook zo vaak hoofdpijn had en nu dus ook helemaal niets neem tegen de hoofdpijn
Door orinake
Cupcake schreef: Kun je het dan overdag wakker houden met zo weinig slaap??
Neen overdag trek ik het helaas niet.
ik slaap overdag minstens 1 uurtje, al is dat ook niet veel he...
wenche schreef:
Vandaag mijn ud, maar niks wat er op lijkt dat er al snel een baby komt....
Ben je vandaag exact 40 weken?
Is er iets afgesproken met de gyne hoe lang je over tijd mag gaan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door