Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
Inderdaad wat Kinnie zegt: afspraak met anesthesioloog ivm de ruggeprik hoe/wat/waar en tevens een intake op de verpleegafdeling. Rondleiding, wensen doorspreken qua eten, horen hoe het verloop van opname en herstel er normaal gesproken uit ziet enz. Dat je een beetje weet wat je te wachten staat. Ik vind dat erg prettig!
Ik wil ook de natuurlijke keizersnede gaan bespreken. Dit zkhs doet dat niet standaard helaas, in Rotterdam wel een aantal al dus wie weet staan ze er voor open!
Door Cupcake
Jantina schreef: Inderdaad wat Kinnie zegt: afspraak met anesthesioloog ivm de ruggeprik hoe/wat/waar en tevens een intake op de verpleegafdeling. Rondleiding, wensen doorspreken qua eten, horen hoe het verloop van opname en herstel er normaal gesproken uit ziet enz. Dat je een beetje weet wat je te wachten staat. Ik vind dat erg prettig!
Ik wil ook de natuurlijke keizersnede gaan bespreken. Dit zkhs doet dat niet standaard helaas, in Rotterdam wel een aantal al dus wie weet staan ze er voor open!
Even op gegoogled, want ik had er nog nooit van gehoord, maar klinkt met name voor je babytje veel minder stressvol en veel natuurlijker.
Door orinake
In BE komt het nu ook meer en meer op om het zo natuurlijk mogelijk te houden.
toen ik beviel van Eowynn heb ik ze pas te zien gekregen op de kamer zelf.
Fanne heeft 1.5 - 2u met een huilende hongerbaby op zijn schoot gezeten :s

Hier word het wel spannend nu...
Op men facebook waren er 3 mama's voor me... Dat zijn er ondertussen nog maar 1je.
Hier is er 1 mama voor me en op een ander forum ben ik zowiso de eerste.

Daarnet koffertje klaar gemaakt en moet deze week zeker nog naar de winkel want heb nog een heel deel spullen niet om in te pakken :)
Voor ons prutske heb ik alles zeker voldoende mee :) voor de 4 - 5 dagen dat ik in het ziekenhuis zal blijven heb ik 7 outfits ingepakt :p
voor mezelf jaaaaaaaah moet ik dus nog naar de winkel :)
Door Jantina
@cupcake, ik krijg de ks in het zkhs in Zwijndrecht, ben benieuwd of ze er voor open staan!
Ik had vandaag echt een off dagje. Dat drukkende en benauwde trek ik echt even niet. Hoofdpijn, draaierig, bah. Zeer lijf. Hopen dat het morgen weer beter is!
Door Kinnie
Dit weer lijkt me echt vreselijk slopend als je al ver in de zwangerschap bent, respect!!

Ik kom uit hartje zomer '83 (augustus). En mijn moeder heeft het er nu nóg wel eens over, 30 jaar later, dat dat zo'n enorm hete zomer was, hittegolf op hittegolf. Pfff... Ik vind het zo al zwaar, en dan draag ik geen kindje ;)
Door Cupcake
Vraagje: ik val buiten alle risicogroepen om zwangerschapssuiker te krijgen en kom niet snel aan.
Nu 10 kilo in totaal, afgelopen 3 weken 1 kilo.
Van de week al even over een stripje geplast op m'n werk om te zien of er suiker in zit, maar die was negatief, maar ik wordt helemaal gek van de dorst.
Drink zeker 4-5 liter water per dag en heb nog een ontembare dorst, dus vandaag met controle toch formuliertje gekregen om 3x suiker te laten prikken.
Zijn er meer mensen met ervaring met die extreme dorst??
Door orinake
Cupcake schreef: Vraagje: ik val buiten alle risicogroepen om zwangerschapssuiker te krijgen en kom niet snel aan.
Nu 10 kilo in totaal, afgelopen 3 weken 1 kilo.
Van de week al even over een stripje geplast op m'n werk om te zien of er suiker in zit, maar die was negatief, maar ik wordt helemaal gek van de dorst.
Drink zeker 4-5 liter water per dag en heb nog een ontembare dorst, dus vandaag met controle toch formuliertje gekregen om 3x suiker te laten prikken.
Zijn er meer mensen met ervaring met die extreme dorst??
Ik denk dat de temperaturen er ook veel voor tussenzitten hoor.
Ik drink (als ik niet zwanger ben) ongeveer 1L per dag, maar meer zal het niet zijn.
Nu ik zwanger ben en met deze temperaturen drink ik vlot 1.5 - 2L water en daar komt dan nog fruitsap - frisdrank bij.

Ik heb zowiso overgewicht en moet wel opletten ivm suikerziekte, maar tot nu toe is alles perfect in orde (gelukkig)
Nog 3 weekjes en 2 dagen te gaan hier als we onze tijd uit doen :)
Donderdag (volgende week) mogen we met wat geluk de presentatiestukken van de doopsuiker gaan ophalen, dan kan ik die ook afwerken.
Geboortekaartjes nog voorbereiden zodat Fanne enkel wat cijfertjes moet aanvullen en ze kan drukken :)
Het begint te kriebelen :)
Door Jantina
Ik heb met vlagen erge dorst maar na de priktest ook geen suiker. Wel nu onwijze rusteloze nachten, zie ieder uur op de wekker! Echt balen. En heb tintelende handen en voeten, van het vocht denk ik? Nu 35weken.
Door Kim_S
Jantina schreef: Ik heb met vlagen erge dorst maar na de priktest ook geen suiker. Wel nu onwijze rusteloze nachten, zie ieder uur op de wekker! Echt balen. En heb tintelende handen en voeten, van het vocht denk ik? Nu 35weken.
Met tintelende handen en voeten even goed in de gaten houden of je bloeddruk niet te hoog is, vooral ook als je hoofdpijn hebt en af en toe "sterretjes" ziet (geen idee of dat zo is?)
Ik heb bijna HELLP syndroom gehad, heb nadat ik me niet goed voelde en tintelende handen had wat extra checkups gehad en ik ben na een paar dagen ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. Na de bevalling was mijn bloeddruk van 150/100 bijna meteen weer naar 115/70 gegaan,  bizar hoe snel dat ging.

Niet om je bang te maken hoor! Maar gewoon goed in de gaten houden  :-* Wanneer is je volgende checkup?
Tintelende handen en voeten kan komen omdat hè banden slapper worden tijdens een zwangerschap en daardoor kun je houdingen aannemen waarbij je dingen afknelt. (Zei een handergotherapeute ooit tegen mij, ik weet niet waarom want ik kan dat zonder zwangerschap.)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door