chipjolie schreef: ik denk dat het type honden er wel mee te maken heeft lil , jolie is nl zo n type die altijd wil gaan gaan gaan. en uit de tekst van de ts maak ik op dat haar hond dat ook is.Volgens mij schreef ik ook over een hond die wil gaan, maar die ook kan slapen. Of dacht je dat een hond die tegelijkertijd IPO (wedstrijdniveau 2 keer per week trainen), agility (hoogste niveau dat was A3 is dat in NL niet C? 2-3 keer per week trainen) en ook nog wedstrijden liep geen drive had? Volgens mij moet je daar mega drive voor hebben anders red je het niet in 2 intensieve sporten op wedstrijdniveau.
het leuke aan werk honden met veel drivedat soort honden moet je dus eerder in het hoofd moe maken dan lichamelijk. en in de jongere jaren zeker remmen in het gedrag anders blijven ze maar gaan met blessures als evt. gevolg
daarom kaartte ik de zelfbeheersing aan![]()
Men meende dat Cay drive had, maar die was alleen maar hyperactief en overprikkeld, dat had geen bal met drive te maken. Die was gewoon volledig gesloopt en ging hyperen als ze moe was en was rustig als ze nog fit was. Dat is nu juist geen drive, die kon niet meer nadat ze iets gedaan had.
Maar zo kijk ik er tegenaan, daar mag je een andere mening op na houden.