Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door judith1967
Ambull schreef: Volgens mij wordt zeepspiritus ook gebruikt tegen bladluis.
klopt en volgens mij zit die Spirtius Saponatus ook in de Ecosyle!!

Denk dat ik volgende week maar eens zo fles ga kopen even uitproberen!!
Door Mevroi Kruim
de redder schreef: Maar een teek mag je toch niet met alcohol behandelen?? :o
Klopt, maar dit middel zou teken moeten voorkomen middels zeepspiritus. Als er toch een teek zit moet je die niet proberen te versuffen met alcohol maar dat is wat anders.
Door *Lia*
R*k, ik heb een logé gekregen met al 2 kleine vlooien gevangen. Als het teefje ineens uit het niets op de rug gaat bijten, weet ik al genoeg. Gelijk op de trimtafel en jawel hoor, een kleine vlo. ik heb ook zo'n fles van Action gekocht, maar nog niet gebruikt. Ik lees ook niks over dood gaan van de ongewenste logees. Wel over eitjes en larven die wel worden gedood. En eerlijk gezegd zit ik helemaal niet te wachten op nog meer kostgangers met mijn eigen 8 Shelties. Ik heb er nu ff 10 en wil wel heel graag af van meer kleine kostgangertjes. Toevallig heb ik mijn meute 2 dagen eerder preventief behandeld met Frontline. Oh, ik wordt er echt niet blij van. Zou het werken of niet??
Door Thea
Mijn dochter had vorige week een kitten gekregen.
Ze had hem ingespoten met de frontline spray 2 dagen later nog vlooitjes.
eerst met een vlooienkam vlooien gevangen, had er zo 15. :'(
Heel zielig maar we hebben de gootsteen water in laten lopen en klein beetje afwasmiddel.
Kitten erin gewassen die liet het allemaal lekker toe. Kwamen zeker nog 20 vlooien van af.
Nu 4 dagen later is er geen vlo meer te bekennen. ;)

Boy die ook bij mijn dochter woont word iedere 2 dagen ingespoten met een mengsel van appelazijn, lavendel en citroen olie.
En heeft nog steeds geen ene vlo gehad ;)
Door RottSenner
Na zeker 10 jaar geen vlo in huis gehad te hebben (zonder andere 'behandeling' dan vers voer en knoflook) zag ik er afgelopen woensdag voormiddag ineens een paar bij Izzy lopen.  ??? We hebben er een stel afgevangen (stuk of 8 ), haar helemaal ingespoten met Veterinary Formula van Forever Living, een teen knoflook gegeven, haar beddengoed in de was gedaan en de hele benedenverdieping minitieus gezogen. Meer haalden we niet, want toen kwam ons logéetje. Die schat van een Izzy confisceerde gelijk de niet-wasbare mand van de logée, heel fijn.

De VF hielp Izzy enorm goed met de jeuk, maar was blijkbaar niet afschrikwekkend genoeg om alle vlooien te laten vertrekken.
Al met al toch maar de volgende ochtend (na weer 5 vlooien gevangen te hebben) Advantage gescoord bij de DA.
We vonden het met deze temperaturen belangrijk om alles zo snel mogelijk de kop in te drukken. Terecht, volgens de dierenartsassistente - het probleem schijnt stevig aan de orde te zijn.
Voordeel van Advantage: je hond behandelt de omgeving.  ;)

Na 2 dagen geen vlo meer te zien en gelukkig aan Izzy ook niks afwijkends.

Groetjes, Renée
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door