Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje schreef: Ik moet zeggen dat ik het hele systeem van parkeerschijven belachelijk vind.
Hoezo?
Hier in ons dorp (onee het was een stad he?) hebben we ook parkeerschijven. Andere optie is betaald parkeren, nou doe me maar leiver de parkeerschijven.
Er zijn altijd zat mensen die zulke parkeerplaatsen als dag of zelf "prive" plaatsen gaan gebruiken, zo houden ze dat een beetje tegen. Kleine moeite, alleen wel erg r*k als je hem vergeet!
Mijn vader heeft vorig jaar toen mijn moeder opgenomen moest worden voor een OK en er brand woedde in Enschede, door de stress van het te laat aankomen in het ziekenhuis, vergeten de invalidenkaart achter het raam te plaatsen. € 347,- boete...., bezwaar met toelichting, krantenknipsel, kopie van de opname, tijdstip van betreden parkeergarage en de reden waarom de kaart niet vast op het raam zit, heeft niets uitgehaald, gewoon dokken.

We hebben het mijn moeder niet eens verteld  :-[, zij raakt hiervan volledig in paniek.
In ons dorp nergens betaald parkeren maar wel op veel plekken blauwe zone. Ik ben hier heel erg blij mee, veel vriendelijker dan betaald parkeren.
De blauwe zones zijn alleen bij de plekken dichtbij winkels en winkelcentra. Je hebt dus de keuze dichtbij blauwe schijf 2 uur gratis parkeren of verderop de hele dag gratis staan.

En ja ook ik ben wel eens de blauw kaart vergeten neer te leggen. Tot vorige week is dat altijd goed gegaan maar nu kwam ik met mijn Odin pakketten de deur uit lopen en zag de parkeerwachter bij mijn auto typen. Ik kon opeens heel hard lopen met die twee odin tassen  ;D en omdat hij nog bezig was heb ik geen bekeuring gekregen maar een waarschuwingsbon. Dit vond ik heel netjes immers ik was de kaart vergeten neer te leggen.

Deze keer mazzel en ik ben weer even op scherp gezet  ;)
Pauline schreef: Mijn vader heeft vorig jaar toen mijn moeder opgenomen moest worden voor een OK en er brand woedde in Enschede, door de stress van het te laat aankomen in het ziekenhuis, vergeten de invalidenkaart achter het raam te plaatsen. € 347,- boete...., bezwaar met toelichting, krantenknipsel, kopie van de opname, tijdstip van betreden parkeergarage en de reden waarom de kaart niet vast op het raam zit, heeft niets uitgehaald, gewoon dokken.

We hebben het mijn moeder niet eens verteld  :-[, zij raakt hiervan volledig in paniek.
:o Zo, zeg!
En dan vond ik 186 euro, omdat ik totaal niet had gezien dat ik op een invaliden parkeerplaats (Almelo) stond  :-[ al heel erg veel.
Blauwe zone is blauwe zone, of je nu vind dat de borden duidelijk zijn of niet. Je rijd over de blauwe streep heen, ziet dat op/bij de parkeerplaats zelf blauwe strepen zijn gemaakt dus moet je je parkeerschijf neer leggen, doe je dat niet, tja dan kost het je geld.
Ik zou geen bezwaar maken, zonde van je energie en tijd, want betalen moet je toch. Had je maar beter op moeten letten en je wist en weet dat het een blauwe zone is waar je geparkeerd hebt, dus waarom ineens praten over onduidelijkheid?

Ik ben blij met de blauwe zone bij de C1000 en bij de Jumbo, ook al heb ik soms nog dat ik niet helemaal snap waarom en de schijf ook regelmatig vergeet (in de winkel er weer aan herinnerd word en terug naar buiten loop).
Beter die schijf dan betaald parkeren. Bij de Nettorama moet je betaald parkeren, heb je geen kleingeld moet je dus gaan wisselen. En of je nu naar binnen rent voor 1 dingetje of voor de wekelijkse boodschappen, je bent minstens 70cent kwijt.
**Jolanda** schreef: Blauwe zone is blauwe zone, of je nu vind dat de borden duidelijk zijn of niet. Je rijd over de blauwe streep heen, ziet dat op/bij de parkeerplaats zelf blauwe strepen zijn gemaakt dus moet je je parkeerschijf neer leggen, doe je dat niet, tja dan kost het je geld.
Ik zou geen bezwaar maken, zonde van je energie en tijd, want betalen moet je toch. Had je maar beter op moeten letten en je wist en weet dat het een blauwe zone is waar je geparkeerd hebt, dus waarom ineens praten over onduidelijkheid?

Ik ben blij met de blauwe zone bij de C1000 en bij de Jumbo, ook al heb ik soms nog dat ik niet helemaal snap waarom en de schijf ook regelmatig vergeet (in de winkel er weer aan herinnerd word en terug naar buiten loop).
Beter die schijf dan betaald parkeren. Bij de Nettorama moet je betaald parkeren, heb je geen kleingeld moet je dus gaan wisselen. En of je nu naar binnen rent voor 1 dingetje of voor de wekelijkse boodschappen, je bent minstens 70cent kwijt.
Kan hier niets anders meer aan toevoegen, regels zijn regels en die zijn voor iedereen gelijk, dus ff knipperen met die ogen, je doet dit niet snel nog een keer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door