Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dwarreltje
Dwarreltje schreef: Dank voor jullie reacties, ik ga eens kijken waar de bestelling het snelst geleverd wordt. Wilde vandaag in de stad een gaan halen, maar mooi dat dat dus niet lukt. Schappen vol machines, vooral keukenmachines, maar vleesmolens?? :-\ :nono2:
Toch gelukt in Zwolle bij de kookwinkel :biggrin2: Begin week in Zwolle bij dochter, halverwege de week thuis, einde week weer op werk... Wist niet waar de machine naar toe te laten bezorgen dus voor €249,- opgehaald in the big city. Blij mee! Nu nog wachten op half september voor grove schijfje van Cindy... ::)
Helaas dus a.s. zaterdag aan het malen met de grofste bijgeleverde schijf; tis niet anders...
Door TessaThomas
Ik heb nog een schijf van Cindy ongebruikt liggen. Ik heb het uitgebreid overlegd thuis, schijf besteld, betaald en geleverd en nu komt hij ermee dat we geen vleesmolen gaan kopen, maar een tweedehandse krijgen van kennissen... (ander merk)

Cindy, wil jij hem terug hebben?
Door Cindy de Wolf
TessaThomas schreef: Ik heb nog een schijf van Cindy ongebruikt liggen. Ik heb het uitgebreid overlegd thuis, schijf besteld, betaald en geleverd en nu komt hij ermee dat we geen vleesmolen gaan kopen, maar een tweedehandse krijgen van kennissen... (ander merk)

Cindy, wil jij hem terug hebben?
Ik heb 2 mensen die een schijf willen, Glad Dog (is de 1e) en Dwarreltje (is de 2e). Ik denk dat je 1 van hen heel blij maakt als ze niet hoeven te wachten t/m september. Je kan dat zelf onderling met 1 van hen regelen. Ik wil alleen weten wie ik eventueel van mijn lijst kan halen.
Door Dwarreltje
Cindy de Wolf schreef: Ik heb 2 mensen die een schijf willen, Glad Dog (is de 1e) en Dwarreltje (is de 2e). Ik denk dat je 1 van hen heel blij maakt als ze niet hoeven te wachten t/m september. Je kan dat zelf onderling met 1 van hen regelen. Ik wil alleen weten wie ik eventueel van mijn lijst kan halen.
*hoop*
Door Dwarreltje
Vayacondios schreef: Zomaar een idee. Geen idee of het kan. Heeft iemand wel een groente door de kenwood vleesmolen gedraaid?
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga het zeker proberen bij de volgende lading. De Kenwood keukenmachine bevalt goed qua resultaat, er gaat alleen zo weing in dus veel porties achter elkaar noodzakelijk.
Bij de vleesmolen kan ik het er natuurlijk achter elkaar door in gooien. Als ik resultaat heb, laat ik het weten. Zaterdag eerst het vlees aan de beurt ;)
Door Dwarreltje
Nou, de Kenwood in gebruik genomen:  8) :D ;D
Man, in 5 min had ik 5 kg -ontdooide- kipmaag erdoor! Verpakken kost nu meer tijd dan fijn krijgen. Heerlijk!
Vervolgens pens: oeps.... Dat ging niet best :( draderig, puree, schroef moest steeds los en ontward worden... Bah, niets leuk. Gelukkig had ik de helft in de droogmachine gegooid dus dat scheelde de helft ellende.
Nou, dan maar het hert/haasvlees. Zelfde shitpuree en vastdraaiende schroef steeds. Kon wel janken :'(
Had ik hier nu zoveel voor betaald? Hele keuken, vloer, aanrecht, muur zaten onder vleesspatten :-[
Toen ging de andere grijze cel meedoen en viel het kwartje: zat het mesje wel goed? De eerst lading was gevolgd door afspoelen onderdelen en toe opnieuw in elkaar gezet...
Handen wassen, gebruiksaanwijzing erbij, ja hoor, vandaag zijn wij hoogblond :biggrin2: :P Oudblond, maar toch blond. Mesje omgedraaid en nu vlóóg het vlees er weer doorheen! Yess :-*
Nu eerst ff bakjes bijhalen voor zoveel gehakt ;)
Door Cindy de Wolf
Dwarreltje schreef: Mij dus :biggrin2:
Thankx.
Dwarreltje schreef: Nou, de Kenwood in gebruik genomen:  8) :D ;D
Man, in 5 min had ik 5 kg -ontdooide- kipmaag erdoor! Verpakken kost nu meer tijd dan fijn krijgen. Heerlijk!
Vervolgens pens: oeps.... Dat ging niet best :( draderig, puree, schroef moest steeds los en ontward worden... Bah, niets leuk. Gelukkig had ik de helft in de droogmachine gegooid dus dat scheelde de helft ellende.
Nou, dan maar het hert/haasvlees. Zelfde shitpuree en vastdraaiende schroef steeds. Kon wel janken :'(
Had ik hier nu zoveel voor betaald? Hele keuken, vloer, aanrecht, muur zaten onder vleesspatten :-[
Toen ging de andere grijze cel meedoen en viel het kwartje: zat het mesje wel goed? De eerst lading was gevolgd door afspoelen onderdelen en toe opnieuw in elkaar gezet...
Handen wassen, gebruiksaanwijzing erbij, ja hoor, vandaag zijn wij hoogblond :biggrin2: :P Oudblond, maar toch blond. Mesje omgedraaid en nu vlóóg het vlees er weer doorheen! Yess :-*Nu eerst ff bakjes bijhalen voor zoveel gehakt ;)
;D ;D ;D

Pens kan je het beste malen als het nog 70% bevroren is.
Door Dwarreltje
Cindy de Wolf schreef: Pens kan je het beste malen als het nog 70% bevroren is.
Nou, als je de foto bekijkt, is het wel duidelijk dat er alleen maar bevroren spul in ging... Maar ook al is het nog zo bevroren, heb je het mesje verkeerd om, wordt er niet veel gesneden :-[
Afbeelding
Door Lil
Dwarreltje schreef: Nou, als je de foto bekijkt, is het wel duidelijk dat er alleen maar bevroren spul in ging... Maar ook al is het nog zo bevroren, heb je het mesje verkeerd om, wordt er niet veel gesneden :-[
Afbeelding
:biggrin2:
Door Dwarreltje
Dwarreltje schreef: Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga het zeker proberen bij de volgende lading. De Kenwood keukenmachine bevalt goed qua resultaat, er gaat alleen zo weing in dus veel porties achter elkaar noodzakelijk.
Bij de vleesmolen kan ik het er natuurlijk achter elkaar door in gooien. Als ik resultaat heb, laat ik het weten. Zaterdag eerst het vlees aan de beurt ;)
Nou, belofte maakt schuld: Vanmorgen was ik weer kleine beetjes in de keukenmachine aan t kieperen, toen ik aan de vleesmolen dacht... En het bevalt prima! Gewoon eerst een afwasteil helemaal gevuld met enigszins kleingesneden groente (klein = zodat het door het gat kan :biggrin2:). Daarna machine aan en vullen maar: prima resultaat. Ik heb de middelste schijf gebruikt van de drie die er bij geleverd worden. Het wordt geen puree, maar wel net zo fijn als in de keukenmachine. Ben er erg tevreden over en zal de keukenmachine hiervoor niet meer gebruiken  :).
Voordeel vind ik ook dat voor de keukenmachine de groente veel kleiner gesneden moest worden om de machine goed alles te laten pakken. En ja, hoe minder werk, hoe liever natuurlijk  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door