Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
Ollie schreef: O, ja dat kan ik ook nog even doen.

Heb jij die link ook nog bekeken die ik je gestuurd heb? Want die heeft ook blikvoer.
Ja heb ik bekeken, je zou dat blikvoer af kunnen wisselen met dat naturesdiet , want dat solid gold heeft alleen vis in blik en het is niet goed je kat alleen op vis gebaseerde voeding te geven.
Door Ollie
sylvia schreef: Ja heb ik bekeken, je zou dat blikvoer af kunnen wisselen met dat naturesdiet , want dat solid gold heeft alleen vis in blik en het is niet goed je kat alleen op vis gebaseerde voeding te geven.
Ja heb nog even gekeken er zit hoofdzakelijk vis in, en10 procent kip.
Door Kefraya
Je kunt ook eens op zoek gaan naar Almo Nature, dat ziet er erg goed uit. 't Is niet goedkoop, maar de keren dat ik het kocht zag het er uit als echte stukjes kip en vis.
En .... het werd goed gegeten door de niet-rauwetende poes!
Door sylvia
Kefraya schreef: Je kunt ook eens op zoek gaan naar Almo Nature, dat ziet er erg goed uit. 't Is niet goedkoop, maar de keren dat ik het kocht zag het er uit als echte stukjes kip en vis.
En .... het werd goed gegeten door de niet-rauwetende poes!

Ziet er inderdaad ook wel goed uit
Door Ollie
Krijgen ze eingelijk geen slappe ontlasting van blikvoer ???
Door Ollie
Ik heb even met de dealer van solid gold gebeld, maar die zegt dat blikvoer niet zo geweldig is om aan katten te geven ???

Ze heeft zelf een cattery en voert na volle tevredenheid de brokjes van solid gold. Nou ja het was een heel gesprek blablabla maar ben er geen ene ruk mee opgeschoten eingelijk. ::)
Door Kefraya
Ollie schreef: Ik heb even met de dealer van solid gold gebeld, maar die zegt dat blikvoer niet zo geweldig is om aan katten te geven ???

Nee, maar brokken ook niet!! Het is allebei kunstmatig. Ik ga er zelf van uit dat brokken het allerverst verwijderd zijn van wat een kat moet eten. Zeker als je weet dat alle problemen van blaas, nier etc te wijten zijn aan brokken. Er zijn maar weinig katten volgens mij die blaasklachten krijgen van blikvoer.
Ik ben bovendien ook bang dat als je veel brokken gaat voeren de overgang naar vers weer erg moeilijk wordt. Ze vinden brokken nu eenmaal lekker door de grote hoeveelheden smaakmakers die er over gekieperd worden. Als je blikvoer geeft, kun je daar tenminste af en toe vers vlees doorheen mengen en ze zo weer aan vers wennen. Je moet alleen bij blikvoer erg goed opletten dat door ook geen granen doorheen zitten en geen suiker natuurlijk (Diabetes!). Bij Almo heb je daar geen problemen mee, en bij Nature's Diet wschl. ook niet.

Natuurlijk zullen er mensen zijn wiens katten het goed doen op brokken, maar het blijft een heel erg onnatuurlijke vorm van voedsel, zeker voor een vleeseter. En als je dan eenmaal blaasproblemen hebt door de brokken en het lukt niet meer om hem op vers over te zetten, heb je pas echt een probleem!!!
Op een Amerikaanse site staat: "vergelijk brokken eten met zelf elke dag macaroni met kaas in poedervorm" daar word je toch ook niet blij van :P

Heb je iets aan deze tirade 8)
Door Ollie
Kefraya schreef: Nee, maar brokken ook niet!! Het is allebei kunstmatig. Ik ga er zelf van uit dat brokken het allerverst verwijderd zijn van wat een kat moet eten. Zeker als je weet dat alle problemen van blaas, nier etc te wijten zijn aan brokken. Er zijn maar weinig katten volgens mij die blaasklachten krijgen van blikvoer.
Ik ben bovendien ook bang dat als je veel brokken gaat voeren de overgang naar vers weer erg moeilijk wordt. Ze vinden brokken nu eenmaal lekker door de grote hoeveelheden smaakmakers die er over gekieperd worden. Als je blikvoer geeft, kun je daar tenminste af en toe vers vlees doorheen mengen en ze zo weer aan vers wennen. Je moet alleen bij blikvoer erg goed opletten dat door ook geen granen doorheen zitten en geen suiker natuurlijk (Diabetes!). Bij Almo heb je daar geen problemen mee, en bij Nature's Diet wschl. ook niet.

Natuurlijk zullen er mensen zijn wiens katten het goed doen op brokken, maar het blijft een heel erg onnatuurlijke vorm van voedsel, zeker voor een vleeseter. En als je dan eenmaal blaasproblemen hebt door de brokken en het lukt niet meer om hem op vers over te zetten, heb je pas echt een probleem!!!
Op een Amerikaanse site staat: "vergelijk brokken eten met zelf elke dag macaroni met kaas in poedervorm" daar word je toch ook niet blij van :P

Heb je iets aan deze tirade 8)
Dat heb ik ook tegen haar gezegd!

Ik voer er elke dag nog wel wat vlees bij hoor, dus niet alleen maar brok.
Zij heeft schijnbaar een hele andere kijk op de dingen als wij. Ik kon ook weinig met de info die zei gaf.
Ze beweerde ook dat blaasgruisvoorkomend onzin is, en dat de urine ook te zuur kan worden, en dat ze daar dan ook weer blaasgruis van kunnen krijgen ???

Zij staat volledig achter deze brok, net als wij volledig achter vers staan!
Door Kefraya
Ollie schreef: Dat heb ik ook tegen haar gezegd!

Ik voer er elke dag nog wel wat vlees bij hoor, dus niet alleen maar brok.
Zij heeft schijnbaar een hele andere kijk op de dingen als wij. Ik kon ook weinig met de info die zei gaf.
Ze beweerde ook dat blaasgruisvoorkomend onzin is, en dat de urine ook te zuur kan worden, en dat ze daar dan ook weer blaasgruis van kunnen krijgen ???

Zij staat volledig achter deze brok, net als wij volledig achter vers staan!
Dat verhaal klopt volgens mij ook wel. Er wordt nu heel veel aan gedaan om het zuurghalte van urine omhoog te brengen, en ook in 'gewone' brokken zit nu dat spul wat ze eerst alleen in dieetvoer deden, met als gevolg dat nu het andere type blaasgruis dat eerst veel zeldzamer was nu vaker voorkomt.
Van het ene uiterste naar het andere, en dat allemaal vanwege 'gemaksvoedsel' voor de poes...
Heb je ook al eens kvv geprobeerd of maak je alles zelf?
Door sylvia
Ja Ingrid, wat verwacht je dan anders van deze mevrouw of meneer ???
Door Ollie
Kefraya schreef: Dat verhaal klopt volgens mij ook wel. Er wordt nu heel veel aan gedaan om het zuurghalte van urine omhoog te brengen, en ook in 'gewone' brokken zit nu dat spul wat ze eerst alleen in dieetvoer deden, met als gevolg dat nu het andere type blaasgruis dat eerst veel zeldzamer was nu vaker voorkomt.
Van het ene uiterste naar het andere, en dat allemaal vanwege 'gemaksvoedsel' voor de poes...
Heb je ook al eens kvv geprobeerd of maak je alles zelf?

Dat wist ik dus niet!

Ik heb al van alles gegeven.

De kattenvariant word hier zowiezo niet gegeten, de honden Bibi en ahv en energique mondjesmaat.

Lamsvlees, lust ie wel, maar ook daar eet hij te weinig van, zelfde met rundvlees, hart enzv.

Ik moet zeggen dat ik er zo langzamerhand een beetje flauw van begin te worden, dan denk je iets gevonden te hebben wat hij lekker vind, en vervolgens hoeft ie het niet meer!
Laatst gewijzigd door Ollie op ma 28 feb 2005, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
sylvia schreef: Ja Ingrid, wat verwacht je dan anders van deze mevrouw of meneer ???

Mevrouw ;D tja ze heeft zelf bij de Prins gewerkt, maar wou er verder niet te veel over loslaten, alleen dat ze niet meer achter dat product stond, en ze daarom daar ook niet meer werkt!
Door sylvia
Maar ondertussen heb je denk ik aardig wat info om een keuze te maken.

Als ik wel eens blik geef, geef ik overigens gewoon whiskas 8)
Door Ollie
sylvia schreef: Maar ondertussen heb je denk ik aardig wat info om een keuze te maken.

Als ik wel eens blik geef, geef ik overigens gewoon whiskas 8)
Nou dat valt ook weer tegen helaas, want het blikvoer wat genoemd is, is hier in de buurt haast niet aan te komen.

Je had het net over de dierenspeciaalzaken, aan welke merken moet ik dan denken?

En hoe zit het met de ontlasting? Is die wel stevig met blikvoer?

En is Whiskas wel goed om hem daar volledig op te zetten?
Laatst gewijzigd door Ollie op ma 28 feb 2005, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door