Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Ja en je kan dan ook gelijk geen kant meer op, zie met een chronische patient maar ergens binnen te komen.
Dat had ik met Doki ook, die komt ook nergens anders meer als bij PP. Had geen andere keus als het meest uitgebreide pakket te nemen (400 euro pj :o) overstappen lukt al helemaal niet meer, niet verzekeren is ook geen optie  :-\
Nou heb ik het er voor over hoor, maar als ik zie hoe ze de verzekeringen uitgekleed hebben in die 3 jaar dat ik er 1 heb...
Door Kinnie
Ik ontving zojuist deze mail van proteq:

De belangrijkste aanpassingen zijn:Leeftijdstoeslag voor dieren van 8 jaar en ouder vervalt.Gebitsreiniging gaat uit de Basisdekking en naar de Aanvullende Dekking.Er wordt maximaal €150 per verzekeringsjaar vergoed voor consulten. Medicijnen voor behandeling van tumoren en gedragsproblemen gaan uit de Basisdekking en naar de Aanvullende Dekking.Een eigen bijdrage van 50% bij chronisch medicijngebruik na 6 maanden.Aanpassing in de maximale vergoedingen in de Aanvullende Dekking. Door deze aanpassingen blijft de premie voor oudere dieren ook aantrekkelijk en is er geenpremieverhoging nodig, anders dan de 4% indexatie. Voortaan evalueren wij ieder jaar de Proteq Dier & Zorg Verzekering. Op basis van de uitkomsten besluiten wij of de verzekering moet worden aangepast zodat uw verzekering altijd 'up to date'is. Aanvullende Dekking tijdelijk af te sluiten zonder gezondheidsvragen!Wilt u de Aanvullende Dekking graag afsluiten omdat daar de gebitsreiniging en de vergoedingvan medicijnen tegen tumoren en gedragsproblemen nu in zit? Dat kan! Voor bestaande klanten de komende 30 dagen zelfs zonder gezondheidsvragen. U maakt dit gemakkelijk in orde op onze site, www.proteqdierenzorg.nl/aanvullendedekking.Heeft u een castratie/sterilisatie dekking?Als u een castratie/sterilisatie dekking heeft en uw dier is al gecastreerd of gesteriliseerd, hebben wij deze dekking voor u stopgezet en hoeft u hiervoor geen premie meer te betalen. Is uw dier nog niet gecastreerd of gesteriliseerd, dan blijft de dekking gewoon doorlopen. Informatie hierover vindt u op www.proteqdierenzorg.nl/oudnieuw. Wat wordt van u verwacht? Als u bij ons verzekerd wilt blijven, dan hoeft u niets te doen. Wilt u dat niet, geef dat dan aan ons door. Meer informatie vindt u in onze krant www.proteqdierenzorg.nl/service/downloads.Met vriendelijke groet,Martijn MeijlinkDirecteur Proteq Dier & Zorg  072-518 02 80
:-\ De ouderdomstoeslag staat me enorm tegen (oneerlijk dat je jaarlijks een flink percentage meer gaat betalen, na wellicht al 8 jaar 'voor niks' premie betalen: het solidariteitsprincipe is in het bijzonder op een ziektekostenverzekering van toepassing!) maar om dat geld nou binnen te krijgen over de ruggen van mensen met en chronische patient..??? Hoezo, moeten die gestimuleerd worden om na 6 mnd. het dier in te laten slapen?? ??? Je verzekerd toch juist voor de kosten die je niet kunt dragen, dus bijv. de kostbare operaties en chronisch medicatie. Kortom, de kosten die je niet met desnoods een afbetalingsregeling met de da of een lening van vrienden/familie kunt dragen.
Ik ben niet verzekerd bij Dier & Zorg, maar ben daar nu ook niet rouwig om...
*Dorothea* schreef: nou ik weet al welke het zijn, en het is echt stom.
Als je hond permanent medicijnen nodig heeft dan krijg je nog maar 50% vergoed. En je krijgt een maximale vergoeding van consulten, ben even het bedrag kwijt, maar met een spoedconsult in het weekend zit je al snel aan je max. Leuk dat verzekeringen het shoppen gaan promoten, zal de kwaliteit niet echt ten goede komen, vrees ik.
Nou fijn dan >:( >:( ik wilde met pup naar proteq ivm HD/ED maar met dit soort fratsen >:( >:( denk ik dat ik toch maar (weer) ga voor Petplan en dan maar hopen dat pup geen HD/ED heeft.
Door Kaela
Kinnie schreef: Ik ontving zojuist deze mail van proteq:

De belangrijkste aanpassingen zijn:Leeftijdstoeslag voor dieren van 8 jaar en ouder vervalt.Gebitsreiniging gaat uit de Basisdekking en naar de Aanvullende Dekking.Er wordt maximaal €150 per verzekeringsjaar vergoed voor consulten. Medicijnen voor behandeling van tumoren en gedragsproblemen gaan uit de Basisdekking en naar de Aanvullende Dekking.Een eigen bijdrage van 50% bij chronisch medicijngebruik na 6 maanden.Aanpassing in de maximale vergoedingen in de Aanvullende Dekking. Door deze aanpassingen blijft de premie voor oudere dieren ook aantrekkelijk en is er geenpremieverhoging nodig, anders dan de 4% indexatie. Voortaan evalueren wij ieder jaar de Proteq Dier & Zorg Verzekering. Op basis van de uitkomsten besluiten wij of de verzekering moet worden aangepast zodat uw verzekering altijd 'up to date'is. Aanvullende Dekking tijdelijk af te sluiten zonder gezondheidsvragen!Wilt u de Aanvullende Dekking graag afsluiten omdat daar de gebitsreiniging en de vergoedingvan medicijnen tegen tumoren en gedragsproblemen nu in zit? Dat kan! Voor bestaande klanten de komende 30 dagen zelfs zonder gezondheidsvragen. U maakt dit gemakkelijk in orde op onze site, http://www.proteqdierenzorg.nl/aanvullendedekking.Heeft u een castratie/sterilisatie dekking?Als u een castratie/sterilisatie dekking heeft en uw dier is al gecastreerd of gesteriliseerd, hebben wij deze dekking voor u stopgezet en hoeft u hiervoor geen premie meer te betalen. Is uw dier nog niet gecastreerd of gesteriliseerd, dan blijft de dekking gewoon doorlopen. Informatie hierover vindt u op http://www.proteqdierenzorg.nl/oudnieuw. Wat wordt van u verwacht? Als u bij ons verzekerd wilt blijven, dan hoeft u niets te doen. Wilt u dat niet, geef dat dan aan ons door. Meer informatie vindt u in onze krant http://www.proteqdierenzorg.nl/service/downloads.Met vriendelijke groet,Martijn MeijlinkDirecteur Proteq Dier & Zorg  072-518 02 80
Wat een idioterie! Lekker dan, als je gebruik maakt van de dekking voor castratie stopt je premie en als je besluit je huisdier niet te castreren mag je er tot in de lengte van dagen voor blijven betalen!
Parelridder schreef: :-\ De ouderdomstoeslag staat me enorm tegen
die vervalt toch?

Als u een castratie/sterilisatie dekking heeft en uw dier is al gecastreerd of gesteriliseerd, hebben wij deze dekking voor u stopgezet en hoeft u hiervoor geen premie meer te betalen. Is uw dier nog niet gecastreerd of gesteriliseerd, dan blijft de dekking gewoon doorlopen.

vind ik ook niet verkeerd..... als je je hond laat castreren hoef je geen premie meer daarvoor te betalen..
castreer je hem niet dan kies je zelf omdat te verzekeren? of niet?
daarbij... hoevaak worden honden niet op latere leeftijd gecastreerd wegens het 1 of ander....
je kan wel zeggen dat je dat niet van plan ben maar niet met zekerheid
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 04 jul 2013, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaela
Kinnie schreef: Precies. Castratie en sterilisatie is een optie. Als je je dier dus intact laat hoef je daar ook niet voor te betalen
Zo staat het er niet. Als je castreert vervalt je dekking en vervalt je premie daarvoor. Als je niet castreert blijft de dekking doorlopen en dus ook de premie.
In het pakket dat ik heb, is zit die dekking gewoon standaard in, dus geen keuze. Maar in feite betaal je dus met een niet gecastreerde hond, voor de grote groep honden die jong en niet vanwege medische redenen gecastreerd worden. En dat vind ik wel een beetje balen, want castratie is in veel gevallen een keuze en niet iets medisch en het is een medische verzekering.
Door Dian
Cindy de Wolf schreef: Nou fijn dan >:( >:( ik wilde met pup naar proteq ivm HD/ED maar met dit soort fratsen >:( >:( denk ik dat ik toch maar (weer) ga voor Petplan en dan maar hopen dat pup geen HD/ED heeft.
is ohra niets voor jou? Ik zit met Laddy bij Ohra en voor € 15 per maand heb ik de meest uitgebreide dekking (contract wel voor 4 jaar). Je betaalt een eigen bijdrage van 20% per behandeling, maar als ik lees hoe uitgekleed de andere 2 nu worden/zijn, dan ben ik volgens mij snel goedkoper uit.

Heb voor jou een Golden ingevuld, topdekking kost € 21,73 p.mnd en eenmalige kosten € 10.

vergoedingsoverzicht Ohra"
http://www.ohra.nl/binaries/Dekkingsove ... 150361.pdf

Je kunt ook nog aanvullende verzekeringen afsluiten: http://www.ohra.nl/huisdierenverzekerin ... ringen.jsp
Laatst gewijzigd door Dian op do 04 jul 2013, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kinnie
Ze hebben het al veranderd op de website. Maar in toen ik de verzekeringen afsloot, was dit toch echt een aparte optie. op het moment dat je daarvoor kiest om mee te verzekeren, heb je, lijkt mij, de planning om te castreren of steriliseren. Ik heb dat niet afgesloten. Dus ik betaal dat ook niet. Volgens mij zat alleen in het meest uitgebreide pakket.
In de nieuwe polisvoorwaarden wordt het helemaal niet meer vergoed, kun je er ook niet meer voor kiezen als extra dekking. Ik vind het dan ook wel logisch dat mensen die het nog willen laten doen (anders verzeker je het niet) dit blijven doorbetalen zodat daar nog gebruik van gemaakt kan worden. Heb je het al gedaan, vervalt het, netjes, want de looptijd was 5 jaar bij afsluiten.
Dian schreef: is ohra niets voor jou? Ik zit met Laddy bij Ohra en voor € 15 per maand heb ik de meest uitgebreide dekking (contract wel voor 4 jaar). Je betaalt een eigen bijdrage van 20% per behandeling, maar als ik lees hoe uitgekleed de andere 2 nu worden/zijn, dan ben ik volgens mij snel goedkoper uit.

Heb voor jou een Golden ingevuld, topdekking kost € 21,73 p.mnd en eenmalige kosten € 10.

vergoedingsoverzicht Ohra"
http://www.ohra.nl/binaries/Dekkingsove ... 150361.pdf

Je kunt ook nog aanvullende verzekeringen afsluiten: http://www.ohra.nl/huisdierenverzekerin ... ringen.jsp
Thankx voor meedenken maar nee. Petplan en Proteq zijn nog steeds leading en hebben al veel kinderziektes eruit gehaald dus ik vermoedt dat degene die nu nieuw op de markt zijn ook echt nog wel dingen gaan aanpassen. Tel daarbij op dat ik over het algemeen meer dan tevreden ben over Petplan en de keuze is snel gemaakt. Ook het niet voor hoeven schieten en de ervaring dat Petplan niet moeilijk is draagt bij aan de keuze. En niet geheel onbelangrijk pup wordt het 6e huisdier wat bij Petplan dan verzekerd gaat worden en krijgt daarmee 50% korting op de premie.

Het enige is inderdaad het niet vergoed krijgen van HD/ED. Althans het chirurgische gedeelte die gok neem ik dan maar.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op do 04 jul 2013, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kinnie
Petplan heeft voor mij afgedaan. Die wijzigingen van de afgelopen, korte tijd zijn te drastisch. Naar 17,50 eigen bijdrage per consult, 50% vergoeding ed. Het niet betalen bij de DA is alleen als je DA daaraan meewerkt, de mijne dus niet omdat gebeken is dat vergoeding dan erg lang op zich laat wachten, waar mijn DA niet zit te wachten (begrijpelijk)

Nee ik blijf bij proteq en mijn puppegup gaat ook weer naar Proteq. Ik vind deze wijzigingen nog acceptabel en niet erg negatief allemaal
Door *Dorothea*
Kaela schreef: Wat een idioterie! Lekker dan, als je gebruik maakt van de dekking voor castratie stopt je premie en als je besluit je huisdier niet te castreren mag je er tot in de lengte van dagen voor blijven betalen!
Het schijnt dat hier onwijs mee werd gefraudeerd dus ik snap wel dat ze hem eruit halen.
Mensen sloten een verzekering af, lieten hun hond steriliseren en daarna deden ze zogenaamd afstand van de hond om de verzekering op te kunnen zeggen. Ik heb het laatst ook al aan de hand gehad dat iemand mij vroeg een afstandverklaring te tekenen zodat ze de verzekering op konden zeggen (de hond wordt dan op naam gezet van een famielid en blijft zitten waar ie zit) 
Door *Dorothea*
Cindy de Wolf schreef: Thankx voor meedenken maar nee. Petplan en Proteq zijn nog steeds leading en hebben al veel kinderziektes eruit gehaald dus ik vermoedt dat degene die nu nieuw op de markt zijn ook echt nog wel dingen gaan aanpassen. Tel daarbij op dat ik over het algemeen meer dan tevreden ben over Petplan en de keuze is snel gemaakt. Ook het niet voor hoeven schieten en de ervaring dat Petplan niet moeilijk is draagt bij aan de keuze. En niet geheel onbelangrijk pup wordt het 6e huisdier wat bij Petplan dan verzekerd gaat worden en krijgt daarmee 50% korting op de premie.

Het enige is inderdaad het niet vergoed krijgen van HD/ED. Althans het chirurgische gedeelte die gok neem ik dan maar.
Ik ga Patsy ook bij Petplan verzekeren, de vergoeding per jaar ligt bij PP en Proteq veel hoger dan bij de andere verzekeringen. De andere verzekeringen zijn allemaal uitgeklede versies en daarom goedkoper.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door