WillyP schreef: Het liefst snij is niets. Zo groot mogelijk, dan kauwen ze het best. Als ik het klein snij is het in mum van tijd al op en hebben ze er geen werk en plezier aan.Hier idem
Moderator: Lizzy
WillyP schreef: Het liefst snij is niets. Zo groot mogelijk, dan kauwen ze het best. Als ik het klein snij is het in mum van tijd al op en hebben ze er geen werk en plezier aan.Hier idem
Kaela schreef:Na een paar weken kvv ivm de operatie kéék hij ons aan bij het eerste karkas haha. Maar ik denk dat jou hond vooral moet wennen aan grotere stukken kauwen en moeite doen voor zijn eten. Dus zou ik het nu in kleinere stukken snijden en dan steeds de stukken wat groter laten. Tot je op een punt zit dat de hond het goed eet en de stukken van acceptabele grootte zijn.Jack heeft na zijn operatie ook 1,5 week kvv gegeten en toen heeft het daarna ook een paar weken geduurd voordat hij weer met smaak ging barfen. Mijn ervaring is dan ook dat ze snel lui worden van gemalen vlees.
Hylos schreef: Bedankt voor de reacties!Dan is het bij mij na 10minuten/kwartiertje alweer terug de koelkast in. En dan zou ik het bv de volgende ochtend weer opnieuw aanbieden als er 's avonds niet gegeten wil worden.
Paardenvlees vind hij misschien gewoon niet zo lekker..
Er zat ook een redelijke vetrand aan die erg taai was. Dat snij is er voortaan maar af. Heb het héél even gebakken en toen at hij het wel grotendeels op.
Runder sucadelap heb ik maar in stukjes gesneden en die at hij wel op.
Hij is echt zinnig de laatste tijd. Hij eet het uiteindelijk wel op maar kan best dat het 2 uurtjes blijft staan.
WillyP schreef: Dan is het bij mij na 10minuten/kwartiertje alweer terug de koelkast in. En dan zou ik het bv de volgende ochtend weer opnieuw aanbieden als er 's avonds niet gegeten wil worden.Haha ja in theorie doe ik dat hier ook zo, in de praktijk ben ik er te "lui" voor, ik zet het neer en eet hij het niet...dan eten de katten het vanzelf wel een keer, de volgende morgen gaat wat er nog staat weg en ergens in de loop van de dag krijgt hij een nieuwe portie.
Nu een hondje in de opvang die het wil gaan begraven en dus bewaren. Jammer, als ik dat zie is het weg en krijgt ze het pas weer een halve dag later, dan eet ze vaak genoeg wel alles op en zelfs soms nog meer, dus komt ze gewoon aan haar dagelijkse portie.
Hylos schreef: Bedankt voor de reacties!Hoe oud is hij nu dan en hoe vaak geef je 'm te eten op een dag?
Paardenvlees vind hij misschien gewoon niet zo lekker..
Er zat ook een redelijke vetrand aan die erg taai was. Dat snij is er voortaan maar af. Heb het héél even gebakken en toen at hij het wel grotendeels op.
Runder sucadelap heb ik maar in stukjes gesneden en die at hij wel op.
Hij is echt zinnig de laatste tijd. Hij eet het uiteindelijk wel op maar kan best dat het 2 uurtjes blijft staan.
Hylos schreef: Heb ik ook gedaan. Maar na 3 keer aanbieden hoeft hij het nog niet. Meestal eet hij pas als hij uitgelaten is of als we weg gaan.Wat bedoel je met "na 3 keer aanbieden"? Als ze hier niet eten, bied ik het helemaal niet meer aan. Ja, pas de volgende maaltijd weer.![]()
Maar het is pup dus ik wil niet dat hij structureel te kort gaat komen. Heb laatst al een dag kvv gegeven omdat hij niet genoeg van de barf eet.
Bestel volgende keer gewoon iets anders dan paard. Rund en kip gaan namelijk prima. En qua orgaan moet het ook anders want een stuk orgaan zo opeten is niks aan blijkbaar.