Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef: Het spijt me maar dit is echt niet waar : een hond die naar je kijken moet voor bevestiging is niet de essentie van BAT.
Eh okay.. de hond moet wel een signaal afgeven (en bij BAT kan dat ook snuffelen zijn)
I know.. sorry! Ik word ook meteen afgestraft he als ik iets te algemeen word... foei viv

:biggrin2:

Maar goed BAT werkt dus niet bij Jiro, omdat er teveel en te vaak situaties zijn waarbij er onverwacht honden om de hoek komen zetten, en om iets als BAT te laten in slijten heb je succes na succes nodig, toch zeker wel tot 6-8 weken lang.

en ps. je hoeft bij mij geen voorbeeld filmpjes te zetten als ik het over iets heb wat ik ken, je kan dan aannemen dat ik daar echt maanden naar heb lopen zoeken, kijken, bestuderen enz.. als ik een onderwerp niet goed beheers dan stel ik wel vragen maar hou ik vooral mijn mond ;)
Laatst gewijzigd door Vivianneb op di 25 jun 2013, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Vivianneb schreef: Eh okay.. de hond moet wel een signaal afgeven (en bij BAT kan dat ook snuffelen zijn)
I know.. sorry! Ik word ook meteen afgestraft he als ik iets te algemeen word... foei viv

:biggrin2:

Maar goed BAT werkt dus niet bij Jiro, omdat er teveel en te vaak situaties zijn waarbij er onverwacht honden om de hoek komen zetten, en om iets als BAT te laten in slijten heb je succes na succes nodig, toch zeker wel tot 6-8 weken lang.

en ps. je hoeft bij mij geen voorbeeld filmpjes te zetten als ik het over iets heb wat ik ken, je kan dan aannemen dat ik daar echt maanden naar heb lopen zoeken, kijken, bestuderen enz.. als ik een onderwerp niet goed beheers dan stel ik wel vragen maar hou ik vooral mijn mond ;)
Oh, ik had moeten ruiken dat jij het over iets hebt dat je kent! Ja nee, dat was mij namelijk niet helemaal duidelijk, aangezien jij er schrijft over de methode dat niet klopt. Maar mijn excuses hoor, voor het geven van een link!
Vivianneb schreef: Ehm Lizzy ik zit hier met een glimlach terwijl ik het schrijf.. het is niet bedoeld als een boze opmerking..
Ik snap niet zo heel goed waarom je nu zo "kwaad" tegen me doet..
Ik ben niet kwaad hoor. Maar misschien dat je je eigen reactie nog een keer moet lezen ;)
Kaders en communicatie lol laten we het daar maar ophouden...

Mijn insteek was iig om mijn fout daarin toe te geven dat ik het net iets te algemeen verwoord had idd. En waarschijnlijk had ik mijn reactie van een ander gezien had ik het net zo hard verbeterd als dat jij het nu gedaan hebt. En mijn reactie was het om met humor op te pakken door tegen mezelf foei te zeggen ;)

En je daarnaast gewoon wat persoonlijke info te geven zodat je voortaan niet meer moeite hoeft te stoppen in een post naar mij en dat een opmerking dat ik het toch wat te algemeen heb gehouden genoeg is..

Zand erover dan maar :) (als je maar niet dat bergje gaat markeren, want dan moet er wel een "tssj" uitgesproken worden natuurlijk  ::)  :biggrin2:)
Vivianneb schreef: Kaders en communicatie lol laten we het daar maar ophouden...

Mijn insteek was iig om mijn fout daarin toe te geven dat ik het net iets te algemeen verwoord had idd. En waarschijnlijk had ik mijn reactie van een ander gezien had ik het net zo hard verbeterd als dat jij het nu gedaan hebt. En mijn reactie was het om met humor op te pakken door tegen mezelf foei te zeggen ;)

En je daarnaast gewoon wat persoonlijke info te geven zodat je voortaan niet meer moeite hoeft te stoppen in een post naar mij en dat een opmerking dat ik het toch wat te algemeen heb gehouden genoeg is..

Zand erover dan maar :) (als je maar niet dat bergje gaat markeren, want dan moet er wel een "tssj" uitgesproken worden natuurlijk  ::)  :biggrin2:)
Aha OK, de humor was mij ontgaan :biggrin2: maar ik begrijp het :). Ik ga niet markeren :biggrin2: :biggrin2:
star schreef:

Het gene van Caesar wat mij aanstaat is juist zonder de hond aan te raken dus met je lichaamshouding, duidelijk maken wat je van de hond verwacht.
ik zag een filmpje over voerbak agressie waarin hij idd puur met lichaamstaal een hond corrigeert( junior)  maar die reageert daar zo extreem op dat ik mij niet kan voorstellen dat de hond niet fysiek is aangepakt.

2.25 sec tot ruim 3 minuten.. wat een stress bij Junior!
yvette_van_alert schreef: ik zag een filmpje over voerbak agressie waarin hij idd puur met lichaamstaal een hond corrigeert( junior)  maar die reageert daar zo extreem op dat ik mij niet kan voorstellen dat de hond niet fysiek is aangepakt.

Ja, joh, dat blijft lang hangen :-\ maar zie je hoe hij op 6:30 dat balletje weer pakt en ermee wegloopt :D
Ik ben niet zo voor een goeroe die altijd gelijk heeft en de rest niet. Ik denk dat je van iedere hondentrainer iets kan leren, zelfs van Cesar Milan.
Al hadden we het er gisteren op de hondencursus over wat onze pups allemaal hadden gesloopt. Toen ik vertelde dat de zusjes van patsy het boek van CM hadden gesloopt, was de juf erg trots op ze.  :biggrin2:
yvette_van_alert schreef: ik zag een filmpje over voerbak agressie waarin hij idd puur met lichaamstaal een hond corrigeert( junior)  maar die reageert daar zo extreem op dat ik mij niet kan voorstellen dat de hond niet fysiek is aangepakt.

Hoeft niet hoor..vrienden van me hebben hond gehad die ook zo reageerde en die heeft nooit van z'n leven ook maar een tik of correctie of wat dan ook gehad. Niet iedere hond die zo reageert is fysiek aangepakt

wel of niet fysiek aangepakt, zulke stress zou ik niet willen.

Ik ben trouwens ook alleen maar voor corrigeren met lichaamstaal zonder het bewuste aanraken dat cm doet. Ik pas zijn methode toe, maar dan zonder de hond te 'porren'. Meestal is lichaamstaal voldoende en dat werkt best fijn (zeker omdat ik het dus vooral gebruik bij losgeslagen honden die op Boris afdenderen en ik die honden weg wil houden, maar uiteraard niet wil corrigeren; het zijn niet mijn honden).
Bedenk me net dat ik bij Boris wel de snoepgooi methode van jou kan gaan proberen, omdat hij in tegenstelling tot Cay geen voedselnijd heeft.  :D
kaszi schreef:

en dan zie je bijna helemaal op het einde van het filmpje dat ze wordt beloond en er met haar gespeeld wordt als ze het goed heeft gedaan.  O0
OMG, wat een vreselijk geneuzel bij die voerbak met deze hond Holly :-X

Allemaal zooooo onnodig..........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door