star schreef: Denk ik ook jaOok dat werkt toch echt niet altijd hoor...
Maar wij zijn ook geen honden. Honden volgen (leider) iemand die in die situatie het sterkst is/ niet bang is.
Ben je bang om de trap op te gaan en je hond ook luisterde hij niet en krijg je hem echt niet zonder dwang die trap op.
Ben je er zeker van dat het de normaalste zaak van de wereld is om die trap op te gaan en kan je dat over brengen op je hond dan heb je niet eens een riem nodig.
Ben jij bang die trap op te gaan en je hond niet dan heb je met een heel pittige hond een grote kand dat hij zich dan de leider voelt en jou even verteld dat je die trap op moet. Of zelfs jouw op dat moment negatieve energie zal gaan corrigeren.
Zie ik trouwens hier onderling ook als een van de honden hier angstig is dan willen ze dat corrigeren en word die hond tot rust (overgeven aan de situatie) gedwongen.
Wij mensen denken als het goed isheel anders dan honden.
En dan krijg je weer de discussie wat vrienden zijn enz ........![]()
Een vriendin van me heeft 2 honden, beiden exact hetzelfde opgevoed en de een is panisch van trappen en de ander geeft er geen moer om. En nee er is niks voorgevallen hij vind trappen gewoon eng, ook als zijn vriend boven is en beloningen krijgt....boeit hem niks, hij gaat niet ik herhaal NIET de trap op