Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door denise1968
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle berichtjes daar ben ik heel blij mee. Ja het gaat heel goed met meisje en ze eet weer als normaal.  Alleen kan ik nog geen drol van haar vinden. Nu heb ik niet iedere keer opgelet en vandaag de kattenbak verschoond en daar zaten wel drollen in maar weet even niet van welke van de twee. Na het verschonen nog niets gezien vandaag van beide katten niet. Wellicht is dit ondertussen wel gebeurt hoor, maar ik hou het scherp in de gaten.

Ze gaat erg goed en haar ogen staan goed, alleen is ze nog niet zo actief als dat ze was, maar ze heeft dan ook een pittige antibiotica kuur. In het begin erg veel gedoe om deze antibiotica erin te krijgen, maar het is gelukt. Ik maak balletjes van vlees en deze bied ik aan zonder en met antibiotica en op deze manier komt het binnen. Ze merkt zelf nu ook dat ze ervan opknapt dus ze is de vleesballetjes niet meer aan het ontleden ohhh wat zijn die beesten toch slim.

Moet het nog even aankijken. Ze zit nu bij de waterbak om water te drinken. Dit heb ik nog niet eerder bij haar gezien dat ze regelmatig water drinkt, maar wellicht komt dit door de antibiotica. Hieronder een filmpje en ze was hier net een uur uit het ziekenhuis. Ze wilde zo graag eten dus iedere keer kleine beetjes gegeven.

Laatst gewijzigd door denise1968 op za 22 jun 2013, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Zaniematsu
Gelukkig eet ze weer als normaal. Dat ze een stuk rustiger is... tja waar zou dat van komen. Je weet het niet he, konden ze maar praten.

Vanmorgen moest ik erg denken aan jou en Poes Meisje. Mijn Kleine Meid lag bij mij op bed en opeens sprong ze op en begon te gillen.
Dat is altijd een voorteken dat ze iets moet opbraken. En ja hoor, ze gaf 2 grote haarballen over!! De ene was puur haar, een "worst" van wel 4 a 5 cm en de tweede was zeker net zo groot maar zat vol met stukjes onverteerd bot en een stukje lamsvet. Een hele "bevalling"  en opluchting om van twee van die lange stukken haarballen af te zijn.

Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou Poes Meisje nog in haar darmen zit. Maar ik moest er wel aan denken.

Heel veel beterschap!!
Door denise1968
Nee de haarballen waren er al uit want de tweede keer dat ze braakte was het alleen gal en slijm! Er kwam toen ook geen eten mee. Ze heeft geen eten gebraakt dat maakte het zo vreemd, maar aan de andere kant ook wel fijn want dan is het wel goed opgenomen in het lichaam.

Dat is ook schrikken als je poes ineens gaat gillen en gaat braken. Deed meisje ook miauwen en rondjes draaien zo zielig. Misschien moeten we toch wat vaker gras gaan halen zodat ze daarvan kunnen eten, maar die plantjes gaan altijd zo snel dood bij mij.

Waar dit door gekomen is ik heb geen flauw idee. Nu merkte ik wel dat ik hier een sky leren poef heb staan die stukjes skyleer afgeeft omdat deze oud is. Nu zag ik wel dat ze dit stukje skyleer op haar vacht had en ik haalde het er snel af, maar wellicht heeft ze dit opgelikt een paar keer??? Deze poef staat nu op het balkon en gaat naar het grofvuil. Heb haar een paar weken geleden een lamskotelet gegeven, maar daar krijg je toch geen infectie van? Ik heb geen flauw idee, maar het gaat gelukkig al beter en ze is heel aanhankelijk, maar dit vind ik niet zo vreemd na zo n heel heftig avontuur :-))))
Door Zaniematsu
Ik heb hier een aantal planten Zeebragras staan om aan te knagen. Werkt heel goed.
Is een veilig plantje en het groeit als kool!! Ze eten er van en gebruiken het oa ook echt om van haarballen af te komen.
Door Jacoba
Zaniematsu, welk zebragras bedoel je dan? Ik zie twee soorten bij de afbeeldingen op google. De een is volgens mij alleen een tuinplant (staat rechtop met streepjes in de breedte), de ander (kamerplant?) heeft strepen in de lengte en hangt.
Door Zaniematsu
Het is inderdaad de huiskamerplant met de strepen in de lengte van het blad. Ze zijn er met krul en zonder krul.
Ik heb er verschillende staan en ze vermeerderen erg makkelijk. Als ze tenminste de katten tandjes kunnen weerstaan.
Omdat ik er een aantal heb gekocht werden ze niet helemaal kaal gekauwd en heb ik nu flinke grote exemplaren.
Ze hangen zelfs aan het plafond maar staan ook her en der door het huis zodat ze overal kunnen knagen aan deze plantjes.
Het grote voordeel is dat ze niet scherp zijn dus het gaat nooit vast zitten in de keel en neusholte.

Afbeelding
Door fem fatale
Goede tip! Ik hou van groene planten, en zou graag meer planten in huis willen hebben, maar Plien houdt ook erg van groene planten  ;)
Door Jacoba
fem fatale schreef: Goede tip!
Mee eens.
denise1968 schreef: Misschien moeten we toch wat vaker gras gaan halen zodat ze daarvan kunnen eten, maar die plantjes gaan altijd zo snel dood bij mij.
Ik heb ze ook al een paar keer gehad. Zoals ik heb begrepen zijn het de jonge plantjes, welke later uitgroeien tot de parapluplant. Ze hebben veel water nodig, liefst constant natte wortels.
Door dinky89
Ander soort gras dat niet scherp is dat is tarwegras. Wordt ook vaak verkocht als zelf kweekbaar kattengras.
Zie onder andere hier hoe je het kan kweken.
Door Zaniematsu
Tarwegras is inderdaad ook heel veilig gras voor katten. Het nadeel van tarwegras vind ik dat je het moet blijven kweken.
Het blijft niet groeien maar moet regelmatig vervangen worden.

Dit in tegenstelling tot zebragras wat blijft groeien. Als de katten er te veel van eten wil het wel eens voldoende zijn om een paar extra plantjes neer te zetten zodat ze niet aan 1 plant maar aan meerdere knagen. Dit was bij m ij de oplossing voor het zebragras. Ik heb nu een aantal flinke zebragras planten staan en hangen.
En daarbij ook de stekjes van de moederplanten. De katten blijven er regelmatig van eten.

Ik dacht dat ik een foto van mijn zebragras had maar kon hem niet vinden. Wel vond ik een foto van zelf opgekweekte tarwegras : Afbeelding
Door denise1968
Poes meisje is nu net van de antibiotica af maag darm infectie en Fokke zit aan de prednison vanwege bultjes op zijn oren. Ik zit mij suf te denken of hier een verband tussen bestaat. Het is wel heel toevallig dat ze tegelijkertijd problemen krijgen allebei. Wie herkent dit?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door