Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ramses1
Gekke vraag misschien, heb ook niet hele topic gelezen maar het gaat niet om zout water aquarium toch????
Door keetje
lauraV schreef: ah , ok ....vond t al te snel gaan  :-[
Nee joh, hier beneden staat een bak die al 3 jaar draait en waar 4 roodkopzalmjes, 3dwergalgenetertjes,  2 glasgarnalen, 2 japanse garnalen en 1 cory inzaten. Daar heb ik nu 6 roodkopzalmpjes en nog 3 oto's bij gekocht. Eindelijk weer wat leven in de bak, zo hebben de garnaaltjes ook, zonder er zelf in te zitten, mijn benedenbak weer wat nieuw leven ingeblazen.

De garnaaltjesbak gaat boven in de kamer van Dochter komen, en daar zit dus nog niets in. ;)
Door keetje
Zomaar weer een vraagje, ik ben het net aan het doorploeteren om info te vergaren. En nu kom ik tegen dat je aangekochte planten goed moet uitspoelen ivm plantevoedingresten. Hoe doe je dat dan in een garnalenbakje? Mogen de planten geen voeding? Ik heb van het merk EasyLife,  Profito, EasyCarbo & Ferro  staan voor mijn beneden bak maar die mag ik dus niet voor mijn garnalenbak gebruiken?

Ik heb trouwens vandaag een pluk Javamos gescoord. Het hout ligt in een emmer water om het zwaarder te maken, woensdag krijg ik mijn cocosnoot met Javamos en dan gaan we gelijk de bak draaiende maken.

Maar nu zit ik nog wel met de mestvraag.

Welke plantjes kunnen er trouwens nog meer in of is dat niet noodzakelijk? Kunnen de garnaaltjes het doen op alleen Javamos?

Verdikkeme, ik ben weer zo bang om het fout te doen,....... :-[
Door hannabelgje
Je mag planten best voeding geven, maar niet alle soorten. En dat je ze vantevoren 3 dagen moet spoelen is vanwege slakkenbestrijdingsmiddelen, niet vanwege voeding. Ik heb hier voor de planten profito en die is volkomen veilig voor garnalen. Nu er inmiddels meer dieren in zitten geef ik de planten geen voeding meer, die hebben nu voldoende voeding in het  water.
Door me and my boys
heb al een x alles vernieuwd...alles in aparte bakken ed..
doe dat niet nog een x... iedere dag kijk ik zovaak en lang ed... als ik wat zie pluk is ze eruit..
tot nu toe in een week of 3.. heb ik er 2 uit gehaald.... je ziet ze bijna niet zo klein zo moeten echt zwemmen om ze te zien..
waterjuffers zie je gelijk..
Door *Lia*
vanaalst schreef: heb al een x alles vernieuwd...alles in aparte bakken ed..
doe dat niet nog een x... iedere dag kijk ik zovaak en lang ed... als ik wat zie pluk is ze eruit..
tot nu toe in een week of 3.. heb ik er 2 uit gehaald.... je ziet ze bijna niet zo klein zo moeten echt zwemmen om ze te zien..
waterjuffers zie je gelijk..

Is het een soort bloedzuigertje?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door