Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
Sjips, ik heb roodkopzalmpjes, gaan die op de loop met die garnaaltjes? Anders moet ik maar gewoon een echte garnalenbak beginnen. :-[
Door lauraV
sinds ik een mineraal steen in de bakken heb blijven de huisjes van de Helena's goed , ondanks de akadama ...
Door Anneloog

Ja roodkop zalmpjes lusten wel ene garnaaltje dus je hebt veel planten en mos etc nodig wil je garnalen erbij houden zodat de garnalen zich kunnen verstoppen.
Maar het beste is natuurlijk gewoon een garnalen bak erbij ;) ;D.
Ik heb ook mineraal stenen in aantal akadama bakken maar de helena's hebben het toch zwaar de 'pestslakken' minder lijkt het wel hahaha
Door Rapalje
lauraV schreef: @ rapalje , heb je de stelling van Heppy overgenomen ?
Nee, van Sannie  :P
Door keetje
Hier is de kogel door de kerk, er komt een echt garnalenbakje voor Dochter.
Ik kan nu naar punkyfish ofzo gaan maar dat is me dan net iets te groot en dan zie ik al snel door de bomen het bos niet meer.

Om het kort te houden, hier beneden staat een bak, 80 cm die het nooit gedaan heeft, waarom? Geen flauw idee, heb van alles geprobeerd maar toch,...en dat wil ik niet meer, en helemaal niet voor Dochter. dat moet gewoon goed gaan anders is er ellende in de tent. :biggrin2:

Mijn vraag dus,.....kort en bondig,...ik start helemaal opnieuw dus,.....wat moet ik aanschaffen voor een garnalenbakje. Niet meer en niet minder. Van bak tot voer, de hele reutemeteut.
Garnaaltjes zijn geregeld en die komen over een paar weekjes hier wonen als het bakje lekker draait. Water zit er genoeg in de kraan maar de rest moet dus aangeschaft (gaan) worden.
Kom maar op, ik ben er klaar voor. Zit klaar met pen en papier.  Afbeelding
Door me and my boys
pomp verwarming ondergrond plantjes(javamos mosballen ed) kokosnoot oid om zich te verschuilen thermometer, licht
en zal vast wat vergeten ;D
Door keetje
vanaalst schreef: pomp verwarming ondergrond plantjes(javamos mosballen ed) kokosnoot oid om zich te verschuilen thermometer, licht
en zal vast wat vergeten ;D
Genoteerd!!
Door me and my boys
keetje schreef: Genoteerd!!
oh en hou ff rekening met de kleur van de ondergrond en de kleur van je garnalen..
en niet iedere garnaal kan op dezelfde ondergrond
Door Anneloog
Verwarming hoeft niet als de bak in een 'warme' omgeving staat.
Verder straks nieuwe plantjes goed schoonspoelen en steenwol en loodjes verwijderen.

Hou idd rekening met de kleur garnalen die je straks wilt, bv zwarte grind bodem kleuren vuurtjes heel mooi op.
Mosbal  is niet noodzakelijk, stukje hout of een steen waar mos op gebonden kan worden wel.

Ach en verder gewoon inrichten zoals je het wil en mooi vind.
Door keetje
vanaalst schreef: en wij gaan regelmatig wandelen op de Veluwe en kan dan wel over een week of wat wat garnaaltjes komen brengen
Hartstikke bedankt voor je aanbod. We zijn al voorzien, ik mag garnaaltjes van Anneloog adopteren!!
Door me and my boys
Anneloog schreef: Verwarming hoeft niet als de bak in een 'warme' omgeving staat.
Verder straks nieuwe plantjes goed schoonspoelen en steenwol en loodjes verwijderen.

Hou idd rekening met de kleur garnalen die je straks wilt, bv zwarte grind bodem kleuren vuurtjes heel mooi op.
Mosbal  is niet noodzakelijk, stukje hout of een steen waar mos op gebonden kan worden wel.

Ach en verder gewoon inrichten zoals je het wil en mooi vind.
mosbol is niet nodig id maar wel heel erg leuk ;D
heb wel een verwarming.... is me toen aangeraden
Door keetje
Ik had gedacht heel fijn zwart grint op de grond?
Schuimfilter?
Javamos op hout of cocosnoot?
Wel een kleine verwarming, onze dochter is niet zo op warmte gesteld en de bak komt, tenminste in eerste instantie, op haar kamer.

Moet er verder nog iets in het water om de boel goed op te starten? Of zijn die (tenminste) 4 weken genoeg?
In de dierenwinkel weten ze waarschijnlijk wel allerlei middeltjes die (volgens hen) nodig zijn maar als het niet hoef dan hoeft het niet.

Ook wil Dochter er een Decoratie in, zal waarschijnlijk wel iets onooglijks worden, een kasteel ofzoiets maar goed, die kan er altijd weer uit. :biggrin2: Het gaat wel haar bakje worden.
Door keetje
Ohja, en een mosbol. Genoteerd.

Dat filter heet dus een sponsfilter en geen schuimfilter, ik vond het ook al zo'n gek woord. 8)

Plantjes mogen er gelijk in he?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door