Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anneloog
Hier ook iemand met wat garnaaltjes  (beetje veel namelijk 10 aqua's draaien met alleen maar garnalen :D) Ik heb vuurtjes, whitepearl, bijengarnalen, groenen babaulties, cristalred's, cristal black's, f1 taiwan cristlablack's.)
En in de vijver heb ik citroen garnalen en in een andere vijver heb ik vuurtjes/sakura ze kunnen namelijk onze winters goed overleven.
Ik geef ze super opvok voer voor vissen en biomax garnalen voer, ook hebben ze altijd amandelboombladeren in de bak en soms een blaadje brandnettel als ik er aan denk.

Ik ben gestopt met spaghetti en groenten enzo vind dat namelijk de bak erg vervuilen en denk dan tja in de riviertjes waar de garnalen natuurlijk leven komt ook niet opeens een sliert spaghetti of een plak komkommer voor.
Door me and my boys
zo! jij maakt het helemaal bont!  leuk hoor!
ze krijgen groente ed voor ik de bak ververs met water en ach ze zijn er gek op!
Door Anneloog
Ja dat ze er gek op zijn weet ik ik gaf vroeger wel geblancheerde komkommer en geplette doperwten.
Maar ben daar mee gestopt en de garnalen doen het nog steeds erg goed  (ook uit gemakzucht gestopt met zoveel bakken word het beetje veel als ik ze allemaal moet verversen).
Ach het is een beetje uit de hand gelopen hobby  ;D.
Heb nu nog 2 bakken staan die leeg zijn maar als die gevuld en wel draaien dan is mijn garnalen kweekkamer vol.
12 aqua's in huis is dan wel ff genoeg denk ik :D ;D.
Door Anneloog
Ik heb toevallig vorige week van mijn cristal red bak wat foto's getracht te maken helaas zijn ze met een foon gemaakt dus kwaliteit is erg slecht.
Maar je ziet wel de vele baby garnalen erop en het geeft een beeld van hoe mijn bakken zijn ingericht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door keetje
Ik heb 2 glasgarnalen en 2 Japanse garnalen? Geen idee, ik ben het nog steeds aan het uitzoeken. Had in het verleden Vuurtjes, zouden moeten jongen als een tierelier maar ik heb nooit een jong gezien, de garnalen zelf zijn ook langzamerhand verdwenen. Jongen, ho maar, maar wel errug gezellig.
Ik wil vuurtjes maar die zijn hier in de buurt niet te krijgen.
Door flodder en dwarrel
keetje schreef: Ik heb 2 glasgarnalen en 2 Japanse garnalen? Geen idee, ik ben het nog steeds aan het uitzoeken. Had in het verleden Vuurtjes, zouden moeten jongen als een tierelier maar ik heb nooit een jong gezien, de garnalen zelf zijn ook langzamerhand verdwenen. Jongen, ho maar, maar wel errug gezellig.
Ik wil vuurtjes maar die zijn hier in de buurt niet te krijgen.
Ellen heeft toch jonkies........
Door keetje
Ik heb geen vervoer dat is de ellende,....anders zou ik graag een paar kleintjes adopteren.
Door Anneloog
Ik heb anders ook nog genoeg rooie garnalen (vuurtjes) zitten mocht je ze willen ik woon in Harderwijk.
En zie net dat je vlak bij woont Ermelo dus geef maar een gil/pb mocht je intrese hebben.
Door tt-tjes
Oh wat is dit leuk. Mag je geen visjes bij die garnaaltjes zetten? Lijkt me niet makkelijk te houden of wel?
Door hannabelgje
Bij soorten die heel vlug kweken  kun je best hele kleine vissen zetten, maar dan wel de waterwaardes goed in het oog houden. Vissen vervuilen veel meer dan garnalen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door