carnibest ja of nee??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: carnibest ja of nee??

san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

ik ben dr mee begonnen (cb), en ben nu al een paar jaar aan het barfen.
wegens wat probleempjes met mn oudste hond voor hem weer tijdelijk op CB overgegaan omdat het inderdaad vroeger zo goed ging op deze voeding.
helaas nu niet meer zo positief. grote stukken groenten die er weer net zo uitkomen. expres bij CB nagevraagd voor de kalkoen en eend variant diabeet; nee, daar zou geen groente inzitten. echter komt ook hier behoorlijk wat onverteerde groente met de ontlasting mee uit (zelfs meer als bij de niet-groente vrije varianten). helaas ontkent CB in alle toonaarden en zou dit geen groente zijn maar vel en vet wat ik zag :-\

mn rollen zsm doorverkocht en weer terug naar BARF.  weet ik beter wat er wel of niet inzit.
Ghali
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ghali »

Wat vreemd ik voer Carnibest maar zie nooit iets van groenten erin zitten (wat je als groente kunt herkennen). Het enige herkenbare wat ik er in terugvind zijn levertjes (kip).
Ik voer rund, lam, eend, kalkoen en kip, tot nu toe geen groenten gezien.
Vind het zelf een fijne KVV.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Enige herkenbare wat ik erin zag was heeeeeel veel schapenvet...
Mister B.
2-sterren
2-sterren

Bericht door Mister B. »

Ik ben ook gestart met Carnibest 2 jaar geleden maar enkele maanden later de overstap gemaakt naar Barf.
Mijn hond kreeg 120 gr per dag en daarmee bleef ze perfect op gewicht.
Op Barf zit ze op 280 gr per dag....zegt toch wel veel over hoe vettig CB wel is.
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

het zijn ook vrij kleurloze, lichtgroen stukken. heb ze er bewust een tijd uitgevist.
zag ik meteen terug in de ontlasting.
ontlasting als ik het er niet uit viste was standaard aan het einde van de dag alleen maar groente...

idd kwam mn hond ook goed aan van de CB, zal inderdaad de schapenvetstukjes zijn.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

De bullen eten al jaren Carnibest en de laatste 1,5 jaar alleen de biologische variant.
Ontlasting is altijd goed en ze doen het er gewoon het beste op.
Toen er geen bio verkrijgbaar was hebben ze 3 maanden Bandit gehad maar ontlasting was wisselend en werd steeds minder goed. Ook vond ik de ontdooide Bandit wel erg nat als je zag wat daar voor een dooiwater afkwam en dat heb ik met Carnibest bio niet daar komt helemaal geen vocht vrij als het ontdooid is.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik heb nu nog een vraag over cb zit daar nu natuurlijk bot in of premix??
fransbulletje

In Carnibest zit bot als calciumbron
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

En premix, premix is wat anders als calcium  ;)
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

[quote="fransbulletje"]
In Carnibest zit bot als calciumbron
[/quote]
Ik kan dat helemaal niet vinden als ik op hun site kijk.
fransbulletje

Op hun website onder het kopje "Voedingsinformatie" en dan onder botten.
De premix bestaat uit natuurlijke vitaminen en mineralen maar wat erin zit???????
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Zit er dan een premix in omdat het maar 1 of 2 vleessoorten inzitten, is dat dan de reden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jeetje, hebben ze daar bij Bandit nog steeds over, over vitamine B tekort en daarom rijst? Pfft, en dit is al een oudje hoor. Volgens Huub gaat het om vitamine B1 trouwens.

Dit zijn de symptomen bij tekort:
- Vermoeidheid
- Spierslapte
- Verlies van eetlust
- Prikkelbaarheid
- Depressiviteit
- Slecht geheugen
- Tintelend gevoel in de tenen en op de voetzolen
- Spijsverteringsklachten
- Misselijkheid
- Beriberi

Ja, ik zeg, we komen dit dagelijks tegen ::)

En even hoor:

Dit zijn de natuurlijke bronnen:

Vitamine B1 komt veel voor in brood en graanproducten, aardappelen, groente, vlees en vleeswaren, melk en melkproducten.

En verder:

Vitamine B1 is oplosbaar in water. Kook groente met deze vitamine Dus in weinig water en snijd de stukken niet te klein.

Vitamine B1 is gevoelig voor verhitting en zonlicht. Bij bakken en frituren gaat 10 tot 20% van vitamine B1 verloren.

Nada niks over invriezen.

En nou ben ik misschien gekke Gerritje maar als je de rijst, die je toevoegt voor de vitamine B1, ook invriest he (met zo'n KVV prak), dan gaat de vitamine B1 toch ook verloren?! Dus waarom dan toch die rijst? Ehhh.... :biggrin2:

B1 heet ook wel thiamine genoemd. De feiten: En 100 gram bruine rijst bevat 0.096 mg. Rundvlees bevat 0.080 mg. Runderhart bevat 0.238 mg. En 100 gram lamsvlees bevat 0.110 mg. Lamshart bevat 0.370 mg. Kortom, rijst is helemaal geen goede bron, zelfs zilvervlies/bruine rijst niet.

Tel daar nou eens bij op: wat voer je eerder en makkelijker aan een hond, 100 gram rundvlees of lamsvlees of lamshart of 100 gram rijst ?

Kortom, als je het mij vraagt? Broodje Aap.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="deja"]
Zit er dan een premix in omdat het maar 1 of 2 vleessoorten inzitten, is dat dan de reden.
[/quote]

Ja, zodat je ieder soort apart zeg maar structureel kunt voeren zonder tekorten te krijgen.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Okee dan ben ik er nu uit waar de premix voor is op zich voer ik genoeg diersoorten maar wilde toch wel even goed weten hoe het precies zat bedankt voor jullie antwoorden allemaal.

Plaats reactie