Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

maar als Sophie aangeeft dat ze naar buiten moet om te plassen, dan is ze zindelijk. Alleen moet ze vaker dan Ted. Ja, de ene mens plast ook vaker dan de andere. Bovendien vind ik 3x per dag weinig voor een hond om uit te gaan, 4x: 's morgens, 's middags, rond het begin van de avond en voor het slapen gaan.
gr.
Nicolette
Jonas kan het heel lang ophouden is gebleken. Hij geeft het nooit aan, dus moet ik zelf opletten om hem vaak genoeg uit te laten. Hij doet absoluut niets in huis.
Als Sophie niets in huis doet, is ze dus zindelijk zou ik zeggen.
Bink was na ongeveer 5 maanden redelijk zindelijk. Dwz dat ze overdag thuis niks deed maar bij anderen in huis nog wel. >:(

Ze is nu 6 maanden en begint te snappen dat ze, naast de 6 rondes die we maken per dag, ook zelf kan aangeven als ze naar buiten moet.

Alleen 's nachts is het nog lastig. Als ze voor het slapen gaan geen zin heeft om te plassen, doet ze gewoon niks buiten maar wel 's nachts binnen :-[
Oebaya, Sophie is ook zindelijk...dat zeg ik ook! :) Mijn ervaring met Saar en Ted is alleen dat die niet vaker dan 3 keer per dag 'iets moeten'. Zelfs al zou ik met Ted vaker gaan lopen, dan nog doet ze niets. Bij Sophie is dat blijkbaar anders...en ik vroeg me af of dat de leeftijd nog kan zijn, of dat ze gewoon anders gebouwd is... Sophie gaat dus vaker naar buiten. Ted gaat over het algemeen 3 keer...
Ik heb een hond van 10 maanden en heeft genoeg aan 3 rondes, is geen enkel probleem.
Eigenlijk is ze al heel snel naar 3 rondes gaan, ik weet niet precies vanaf wanneer. Ik gok dat ze ongeveer vanaf de 4,5 a 5 maanden al gewoon de rondes met de andere honden meeliep.
geer schreef: Oebaya, Sophie is ook zindelijk...dat zeg ik ook! :) Mijn ervaring met Saar en Ted is alleen dat die niet vaker dan 3 keer per dag 'iets moeten'. Zelfs al zou ik met Ted vaker gaan lopen, dan nog doet ze niets. Bij Sophie is dat blijkbaar anders...en ik vroeg me af of dat de leeftijd nog kan zijn, of dat ze gewoon anders gebouwd is... Sophie gaat dus vaker naar buiten. Ted gaat over het algemeen 3 keer...
Ja, maar de topic heet: Zindelijkheid...hoe lang duurt dat eigenlijk? Dus dacht ik, dat je zoals Sophie doet nog niet helemaal zindelijk vindt.
gr.
Nicolette
Door yalla
Mits er geen medische oorzaak is, is zindelijkheid ook een kwestie van trainen. Meestal is de baas heel goed getraind en staat direct op als de hond aangeeft eruit te moeten. Mijn honden worden 's morgens uitgelaten rond een uurtje of 11-12 en dan soms pas weer om 20-21 uur. Dat redden ze makkelijk.
oebaya schreef: maar als Sophie aangeeft dat ze naar buiten moet om te plassen, dan is ze zindelijk. Alleen moet ze vaker dan Ted. Ja, de ene mens plast ook vaker dan de andere. Bovendien vind ik 3x per dag weinig voor een hond om uit te gaan, 4x: 's morgens, 's middags, rond het begin van de avond en voor het slapen gaan.
gr.
Nicolette
Hier vond (met de nadruk op vond) ik 3x per dag ook te weinig, maar hier gaven ze op een gegeven moment vanzelf aan dat de laatste plas voor het slapen gaan niet nodig is voor hun. Nou dan hoeft het voor mij ook niet, ga niet dwingen om te plassen.
Ik heb Timmie vanaf dat ze een jaar was en toen was ze nog niet helemaal zindelijk. Vooral 's morgens vond ik nog wel eens een plasje op drolletje bij de deur.

Nu doet ze het weer, maar dat komt door wat anders.
Ik ben ervan overtuigd dat het zindelijk worden ook te maken heeft hoe de hond bij de fokker daarin getraind is. Avalon heeft er erg lang over gedaan om zindelijk te worden, en dat terwijl haar pups hier zo goed als zindelijk het huis hebben verlaten. Vooral de laatste pup die met 9,5 week het huis hier heeft verlaten ging bij de nieuwe baas voor de deur staan omdat ze een plas moest doen. Angie was best snel zindelijk, zij had bij de fokker veel buiten gezeten. Alleen dat was weer zon viezerik dat ze gerust haar eigen slaapplaats bevuilde als ze een nacht alleen was. Maar toen ze hier een leeftijd van een jaar gepasseerd waren konden ze makkelijk 8 a 9 uur ophouden (s'nachts). Het laatste pupje van Avalon werd steevast om 22.00 uur voor het laatst buiten gezet en om 6.30 gaf ze aan dat ze er uit moest, als ik haar dan gelijk buiten zette (wat ik steevast deed) ging ze gelijk een plas doen en haar bedje bleef droog ook in huis helemaal niks als ze 4 uurtjes alleen was in de keuken. En als ze al wat deed was het op een krant en dat met 9 weken.
Toen Borke 10 maanden was kon hij opeens toe met 4 rondes, drie ook wel als het zo uitkomt.

Soms zit er in het weekend wel eens 12 uur tussen de laatste en de eerste uitlaatronde. Voor mijn gevoel is dat erg veel, ik weet ook niet of het kwaad kan als ze het zo lang ophouden? Borke geeft in ieder geval niet aan dat het een probleem is.

Groetjes,
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door