Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door sylvia
[quote="the dude"]
OK, dat wist ik niet

Hoe ontdooien jullie dat dan ? (mijn vriezer is nogal koud dus het duur meestal wel even voordat het ontdooit is.)

Dat stinkspul wil ik liever niet in de koelkast/keuken hebben staan.

Ik ben trouwens een echte hagenees en die pens rook echt naar koeien etc. Geuren die ik totaal niet gewend ben, en dus ook echt enorm vind stinken. Misschien dat jullie meer het buitenleven gewend zijn en het niet meer ruiken ;)
[/quote]
hahaha in the countrysite ruikt het ook niet naar pens hoor, maar je moet het niet verwarmen :-X
En het went, als het een nieuwe geur voor je is kan hij wat smerig overkomen maar als je het een paar keer gevoerd hebt dan ruikt het niet meer. Maar nooit maar dan ook nooit in de magnetron doen.
Als je eens naar een Barfplaats wandeling komt kan ik wel vuile pens voor je meenemen
Door sylvia
[quote="Lizzy"]
Ik woon in Zoetermeer ;D ;)!

Je kunt de pens momenteel (winter) ook in een afgesloten emmer buiten bewaren. In de zomer zou je het in een afgesloten bakje in de koelkast kunnen bewaren. Of doe net als ik: koop een hondenkoelkast ;D! (ik ben vegetarier en vind het echt ruim smerig om vlees in mijn eigen koelkast te bewaren dus sinds een jaartje of wat hebben de honden een eigen koelkast. Deze staat ook lager als onze eigen koelkast omdat het de plek is waar alles moet ontdooien).
[/quote]

Ik ontdooi zomers ook alles buiten de koelkast in een afgesloten emmer, alleen dan haal ik het er later uit
Door Laura2004
[quote="Lizzy"]
Ik vind vuile pens helemaal niet stinken! Zo lang het vers is. En ik heb een delicaat vegetarisch neusje! Pens stinkt alleen als het verkeerd behandeld is of niet vers is. Tenminste, da's mijn mening. Feitelijk....., echt verse pens ruikt vrijwel niet eens!
[/quote]
Toch vreemd ik koop altijd verse vuile pens bij de slager en het stinkt verschrikkelijk. Is toch ook logisch het is de maag van een dood beest.
Door sylvia
[quote="Laura2004"]
Toch vreemd ik koop altijd verse vuile pens bij de slager en het stinkt verschrikkelijk. Is toch ook logisch het is de maag van een dood beest.
[/quote]
Ik vind het ook niet "verschrikkelijk "stinken hoor, het heeft en typische geur maar niet om van op de vlucht te slaan,. Op de vlucht sla je als je zomers een zakje vis achter de vriezer laat vallen en het niet ziet ;)
Door Lizzy
[quote="Laura2004"]
[/quote]

Nou ja, dan is mijn neus misschien immuun geworden voor pens.....
Door the dude
[quote="Laura2004"]
[/quote]
Dat lijkt mij ook ja.
Door sylvia
[quote="Lizzy"]
Nou ja, dan is mijn neus misschien immuun geworden voor pens.....
[/quote]
Ik denk ook wel dat je er aan went, als ik met pens bezig ben vind ik dat niet echt dat ik zeg blehjakkiepjieupjuukbah , het ruikt naar pens thats it, maar als de oudste toevallig eens langs komt waaien en ik ben met pens bezig, begint ze al te mauwen zodra ze de deur opendoet , dat het stinkt en dat ze niet snapt dat ik dat geef ::)
Maar ik weet zeker als je een paar weken pens voert dat je er ook geen erg meer in hebt en het wel mee vindt vallen met de lucht die eraf komt.
Door sylvia
[quote="Laura2004"]
[/quote]

dat het de maag van een dood beest is maakt niet zoveel. ik weet niet of je de maag van een levende koe wel eens hebt geroken maar die ruikt hetzelfde.

(koe met klepje op de maag )
Door Lizzy
Ik weet nog wel dat ik een keer kotsend boven een bakje pens heb gestaan. En ik weet zeker dat dat veel erger meurde als de verse penslappen die ik tegenwoordig heb. Ik vind pens inderdaad gewoon ruiken naar koeie-stal.....
Door Laura2004
Ik vind kip al stinken (zo'n lijkenlucht). Ik kan ook echt geen enkel vlees aanraken. Ik doe alles met handschoenen aan, dus misschien dat ik een overgevoelige neus heb.
Door Laura2004
[quote="sylvia"]
Maar ik weet zeker als je een paar weken pens voert dat je er ook geen erg meer in hebt en het wel mee vindt vallen met de lucht die eraf komt.
[/quote]
Ik geef al een paar jaar pens, dus ik denk dat ik er echt nooit aan zal wennen.
Door Lizzy
[quote="Laura2004"]
Ik vind kip al stinken (zo'n lijkenlucht). Ik kan ook echt geen enkel vlees aanraken. Ik doe alles met handschoenen aan, dus misschien dat ik een overgevoelige neus heb.
[/quote]

Aha, ja nee, nu begrijp ik het! Ik weet in welke 'periode' je zit. Dit heb ik ook gehad. Alle vlees stinkt, in principe. Naar dood. Naar lijk. Helemaal eens. Ik denk dat de meeste mensen die vleeseten dat niet ruiken. Maar ik ruik het ook, lijk. Dood. Dus toen ik net begon rauw/vers vlees aan mijn honden te voeren stond ik met theedoeken over mijn neus en mond + chirurgen handschoenen aan..... En vaak moest ik toch bijna spugen (van vers hart werd ik echt ter plekke kotsmisselijk). Gelukkig (of helaas) gaat dit bij de meeste mensen na een paar jaar wel over.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 feb 2005, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
[quote="Laura2004"]
Ik geef al een paar jaar pens, dus ik denk dat ik er echt nooit aan zal wennen.
[/quote]
Nee dat denk ik ook niet, zeker niet als je kip al vindt stinken.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door