Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door WillyP
Dat gaat wel heel hard als ik de foto's zie. Hier lopen de honden met mij mee, en ik geloof dat het bij canicross andersom is  :o
Door Nadia
Ik heb nu mijn 3de fysio behandeling erop zitten. We gaan snel het hardlopen opbouwen.
Canicrossen lijkt me opzich heel leuk, behalve dat ik niet wil dat mn hond trekt.
Door WillyP
Yes, vandaag in nieuwe outfit les 16. Ik maak dagelijks sportkleding voor anderen, maar had zelf nog steeds geen fatsoenlijke outfit, nu wel: door mijn baas gesponsord en door mezelf gemaakt.

Het ging beter dan twee dagen geleden, mijn knie hield zich goed vandaag, ik heb ook netjs 2 dagen rust gehouden, volgens het programmaatje.
Ik begin het ook echt leuk te vinden, ik loop nu nog wel steeds hetzelfde rondje, dit om voor mezelf te kunnen zien hoe ik vorder ( toch nog even tot die ene boom lopen op het laatst  ;))
Honden gingen uiteraard vandaag ook weer mee, die hebben nog geen les overgeslagen net als ik. 
Door WillyP
Heel veel wielrenkleding, ik denk wel zo'n 80%. Maar er zit ook loopkleding en schaatskleding bij wat ik moet maken.
Op de zaak worden de patroondelen gedrukt en ik krijg die in pakketjes aangeleverd en moet het maken.
Ik heb ook voor de dames van de Rabo semiprofploeg een keer een serie gemaakt, erg leuk om te doen.
Het meest is voor amateurploegen, maar er zitten hele grote bij. Ik kom geregeld 'mijn' kleren tegen. Een keertje bij ons door de straat en ik kijken naar die man op de fiets en hij naar mij ('heb ik wat van je aan?' hoorde ik hem denken)  ;D

Ik werk dus thuis, ideaal, met 2 kinderen en 2 honden, af en toe een opvanghond en 1 oppashond (vandaag 2 oppashonden). Buitenom dat ik geen collega's heb, heb ik het prima naar mijn zin met mijn werk. En zo kan ik dus ook op mijn eigen tijd, wanneer het mij uitkomt lekker gaan hardlopen.
Door zhiva
Ik ben gisteren voor het eerst begonnen. (conditie van een stacaravan hier  :-[ ) en ik voel me nu dus echt gewoon rot...
Ik heb het voor de helft vol gehouden en was toen echt stuk. Alles verzuurde, mijn rug deed zeer en pijn in mijn zij. Ik ben verder gaan wandelen en heb bij de laatste 3 minuten het nog een minuut of zo weten vol te houden... Echt spierpijn heb ik echter niet  ??? Wat ik dus wel verwacht had.

Vandaag dus de rustdag en ik ga er morgen gewoon echt weer voor. Ik denk dat ik dan gewoon weer met les 1 moet beginnen en pas verder gaan met 2 als ik dit kan volhouden?

Waar ik ook moeite mee heb is het tempo van de muziek. Het is zo langzaam.... Ik zou er gewoon op kunnen wandelen  :-\  Ik vind het echt heel moeilijk om dat tempo te 'rennen' zeg maar. Hebben jullie hier nog tips voor?
Door ien
-Annemarie- schreef: Je traint volgens een loopschema, wat langzaam opbouwt.
http://www.start-to-run.nl/loopschema/l ... kilometer/

Evy zegt wanneer je moet wandelen en wanneer je moet hardlopen. Hartstikke handig, lekker muziekje erbij en goed te doen.  :)

Bron: http://www.start-to-run.nl/
Zal ik dan toch ook maar eens een poging wagen om te gaan hardlopen.. jullie enthousiasme steekt wel aan  :biggrin2:
Maar ik snap niet hoe het zit met bovenstaande link.. Als ik de bovenste link gebruik, en dan kies voor loopschema 0 to 5 km dan krijg ik gewoon een tabel te zien met tijden en zo. Maar ik lees hier dat Evy zegt wanneer je moet wandelen en wanneer je moet hardlopen  ???
Ik lees ook ergens iets over dat de muziek te langzaam is.
Dus er zou ergens echt een programma moeten staan dus wat je bijvoorbeeld op je mobiel kunt zetten zodat je dat inderdaad kunt horen toch?

Waar staat dat dan? Want lopend op je horloge kijken wanneer de minuten om zijn, lijkt me niet zo handig.. :-\
Door Nancy73
Ik loop nooit met muziek maar geniet van alles om me heen. Ik loop dan ook het liefst in de bossen, duinen of het strand. Ik heb wel een hartslag meter om. Ik heb de neiging om te hard te lopen. Een hartslagmeter zorgt er bij mij voor dat ik een beetje word geremd en het tempo aan kan houden wat in de betreffende training de bedoeling is.
Door zhiva
Ien, ik heb het gedowload via de site. Maar als je mij je privemail adres per PB stuurt kan ik het wel naar je verzenden? Je kan dan het bestand op je mp3 speler zetten. Dan heb je dus een dame die je verteld wanneer je wat moet doen  ;) en ja, ook muziek erbij  :)
Door charmed
Lijkt me geweldig om te kunnen hardlopen. Maar helaas. Elke keer als ik iets harder ga blijf ik ergens achter haken. En na zoveel valpartijen hou ik het nu gewoon bij stevig doorwandelen en fietsen  8)
Door Deesje
bij bever hebben ze steeds meer 'materiaal' voor trail running, off road rennen zo te zeggen.. de kleine paadjes, heuveltje op en af, links, rechts... lekker stuk gaan.. ik vind het heerlijk en de hondjes hier ook! ik heb ook honden die niet (echt) trekken, en waarvan ik niet wil dat ze trekken.
Als je uiteindelijk een 'trailrun' (wedstrijd) loopt mag de hond niet mee maar met trainen is het heerlijk.

Ik heb afgelopen week zooooo genoten van mijn rondje, ik was trainen op Soestduinen, 15 km, 1/3 deel mul zand en 2/3 deel buitenom door de bossen en steeds weer de vlakte op en af.. Het was echt flink stuk gaan, en ik had een hond mee die zoveel te snuffelen vond dat bijblijven niet in hem op kwam (3 keer beetje kwijt, moest ik terug). Ik heb me nu ingeschreven voor mijn eerste trailrun, 14 september ga ik 17km afzien op de sint pietersberg en in de enci groeve, tot die tijd moet mijn gemiddelde tempo wel nog iets omhoog (ik moet natuurlijk wel een beetje bij kunnen blijven)

Voor oktober staat nog een 37km loop op mijn verlanglijstje maar ik moet even kijken of dat al haalbaar is, dat zijn afstanden die ik 'vlak' al nauwelijks gelopen heb, laat staan met klimmetjes en zware ondergrond.. Ik moet wel zeggen dat met een 'doel' het trainen ook wat makkelijker is, als je ergens naartoe werkt. Ik liep nog wel regelmatig hard, maar het was altijd een beetje vrijblijvend... nu gaan we weer ergens 'naartoe' werken
Door WillyP
zhiva schreef: Ik ben gisteren voor het eerst begonnen. (conditie van een stacaravan hier  :-[ ) en ik voel me nu dus echt gewoon rot...
Ik heb het voor de helft vol gehouden en was toen echt stuk. Alles verzuurde, mijn rug deed zeer en pijn in mijn zij. Ik ben verder gaan wandelen en heb bij de laatste 3 minuten het nog een minuut of zo weten vol te houden... Echt spierpijn heb ik echter niet  ??? Wat ik dus wel verwacht had.

Vandaag dus de rustdag en ik ga er morgen gewoon echt weer voor. Ik denk dat ik dan gewoon weer met les 1 moet beginnen en pas verder gaan met 2 als ik dit kan volhouden?
Waar ik ook moeite mee heb is het tempo van de muziek. Het is zo langzaam.... Ik zou er gewoon op kunnen wandelen  :-\  Ik vind het echt heel moeilijk om dat tempo te 'rennen' zeg maar. Hebben jullie hier nog tips voor?
Ik zou inderdaad pas met les 2 verder gaan als je les 1 echt volgehouden hebt. Het gaat best rap in tempo omhoog, maar ik moet zeggen als je je lekker voelt bij een les, dan kun je de volgende ook. Ik heb nu wel een paar keer een les gewoon nog een keer gelopen.
Vandaag nog, omdat ik zondag had overgeslagen en er vier dagen tussen zaten i.p.v. 2, dus overmorgen een volgende gaan starten, die wat zwaarder is.

Het tempo van de muziek vind ik ook heerlijke wandel-muziek zeg maar, maar ik heb er geen moeite mee als ik hardloop, ik hou gewoon mijn eigen tempo aan. Het is even zoeken misschien, maar op den duur heb je je cadans gevonden.

Ik vind het echt leuk worden, ik kan echt stukken beter volhouden, vandaag had ik echt 'over' ik kon nog verder, maar ik hou me aan het schema, anders moet ik het straks bekopen.
dat Evie mij toespreekt en muziek op de achtergrond heb vind ik echt prettig. Ik heb een keer zonder muziek en Evie gelopen omdat mijn mp3speler stopte, batterij leeg. Nou dat was afzien. Ik keek wel op mijn klokje, maar de seconden schoten niet op, laat staan de minuten. Ik hou ook wel een bepaald punt (bv een boom of boerderij) voor ogen waarnaar ik toe wil.

Ik loop nu met interval 4 á 5 km, waar ik dan zo'n 35minuten over doe. Ligt een beetje aan het schema van de les.
Door Fenixjuh
zhiva schreef: Ien, ik heb het gedowload via de site. Maar als je mij je privemail adres per PB stuurt kan ik het wel naar je verzenden? Je kan dan het bestand op je mp3 speler zetten. Dan heb je dus een dame die je verteld wanneer je wat moet doen  ;) en ja, ook muziek erbij  :)
Is het goed als ik je ook een pb-tje stuur?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door