Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door squirrell13
Ik heb een duitse herder van 1 jaar, +/- 30kilo. Ik gaf altijd brok, maar als advies gekregen om over te stappen op vlees.
Nu geef ik hem nog 's ochtends brok tot het op is en 's avonds kvv.
Ik wil ook graag barf geven. Nu heb ik de volgende dingen in huis:
- kipkarkas
- kiprug
- runderlever
- runderhart
- rundernieren

wat kan ik hier nog het beste aan toevoegen.
Hij moet totaal ongeveer 700 gram per dag krijgen. (hij is gecastreerd)

ik heb al wat kipkarkas/rug gegeven aan hem. Hij vindt het heerlijk. Gaat er ook goed mee overweg.
Door spikkel
Het is geen goed idee om brok en kvv te voeren, dan kun je beter tot de brok op is, 2 dagen brok voeren en de rest barf of KVV.
Organen van 1 dier is eigenlijk niet goed, je kan nog kip organen of lamsorganen erbij doen en dit afwisselen, als je wil barfen.
verder spiervlees van minimaal 4 dieren, 1 visdag en je kan 1 pensdag invoeren.
Verschillend bot kan je ook uitproberen als de kipkarkassen goed bevallen, let op de ontlasting. Denk aan kwartels, tam konijn, eendenek eventueel even pletten.

Lees eerst even de handleiding over barfen door, staat precies in wat je nodig hebt.
Door Greece
Als je kvv voert moet je het niet aanvullen met orgaan. Ook niet als barfhapje.
Er zit al genoeg orgaan in de kvv.
Dus bewaar de lever, hart en nieren maar even ;)
Door Lizzy
[quote="squirrell13"]
Ik heb een duitse herder van 1 jaar, +/- 30kilo. Ik gaf altijd brok, maar als advies gekregen om over te stappen op vlees.
Nu geef ik hem nog 's ochtends brok tot het op is en 's avonds kvv.
Ik wil ook graag barf geven. Nu heb ik de volgende dingen in huis:
- kipkarkas
- kiprug
- runderlever
- runderhart
- rundernieren

wat kan ik hier nog het beste aan toevoegen.
Hij moet totaal ongeveer 700 gram per dag krijgen. (hij is gecastreerd)

ik heb al wat kipkarkas/rug gegeven aan hem. Hij vindt het heerlijk. Gaat er ook goed mee overweg.
[/quote]

Ik weet niet wat voor KVV je geeft, maar vaak zit daar ook rund en kip in. Als dat het geval is, dan voegt het bovenstaande helaas echt niks toe voor je hond... Bovendien zit er in veel KVV's al veel orgaanvlees. Laat ons even weten wat voor KVV je geeft, dan kunnen we er meer over zeggen.
Door squirrell13
ik geef rund/kip en vis/kip van kivo.

Kan dan beter alleen barf doen of een paar dagen kvv en paar dagen barf. Maar niet combineren op 1 dag dan??
Door *loes*
Het is gewenst dat je 5 verschillende diersoorten voert, als je al kip en rund kvv voert is het dus raadzaam de barfdingen van andere dieren te voeren.

paard/lam/geit/haas/konijn etc niet onbelangrijk vette vis een eitje (op de markt kan je prima zalmreepjes voor weinig halen) zalmkop

Kijk even in de barf bibliotheek voor de juiste verhoudingen zeker wat betreft lever/hart/nier ten opzichte van de rest en vooral ook welke botten je wel maar vooral NIET moet voeren, succes
Door Greece
[quote="squirrell13"]
ik geef rund/kip en vis/kip van kivo.

Kan dan beter alleen barf doen of een paar dagen kvv en paar dagen barf. Maar niet combineren op 1 dag dan??
[/quote]
Je kan barf en kvv geven. Zelfs op 1 dag. B.v. 's-morgens de helft van het totale gewicht aan kvv en 's-avonds de andere helft aan vleesbot en vlees. Zo ben ik ooit begonnen.
En zoals al is aangeraden geef je andere diersoorten als barfhap.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door