lightning schreef: Het was een algemene vraag aan iedere fokker. Dat die net onder jou reactie staatde richtprijs van onze club is er op berekeningen gebaseerd, tuurlijk je bent het eerste nestje meer kwijt qua geld maar mijn teef ben ik met de eerste dekking naar zuid frankrijk gereden (alles voor de genenpoelwas geen aanval. Maar vind dat krom om mensen te laten betalen wat eigenlijk al eens is vergoed.
Maar dat is puur mijn mening verder niet.
Wat valt er bij jou onder dan? In de kattenfok wereld willen sommige fokkers zelfs de entingen erbij rekenen van de ouder dieren dus de enting van de moeder dan (even aannemende dat vaak de papa niet onder 1 dak woont) zo ook de aanschap van de moederpoes enz enz. Dat vind ik vreemd, maar dat is mijn mening. Dat gebeurd dan in de katten wereld. Hoe dat is in de honden wereld weet ik niet. Ben ik niet in thuis.
Heb ooit mijn reu op alles laten testen en alles was goed maar doe dat niet nog eens. Fok niet met hemverder dan dat ben ik nooit gekomen betreft fok met honden
![]()

daarnaast vind ik het gewoon onzin dat omdat ik minder kosten heb de prijs van een pup omlaag zou "moeten" ooit wel eens een nest 9 weken meegemaakt?