Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique schreef: Omdat het een hobbie is.....en hobbies kosten geld, maar mogen het niet opleveren, anders is het geen hobbie meer
Omdat je er zelf voor kiest....
Omdat we allemaal recht hebben op een hundje
Omdat we dan zelf de mensen naar broodfokkers sturen (oh nee, dat zijn we zelf :biggrin2:)

Snap dat dan :P
Dat is voor sommige mensen denk ik de enige mogelijkheid om een rashond naar keuze te kunnen betalen. Het feit dat de prijzen zo explosief gestegen zijn de laatste jaren helpt daar niet mee in elk geval.
Ik vraag me af waar jullie al die insinuaties op baseren. Er is hier in het topic niemand die zegt dat er geen geld aan verdiend mag worden... Dus die uit de lucht gegrepen opmerkingen hebben weinig meerwaarde hier naar mijn idee...
Van mij mogen ze er best een hele leuke zakcent aan overhouden mits alles volgens de regels gaat. Zelf leg ik wel de grens rondom de € 1.000 wat ik voor een hond wil betalen en wat ik zoal hier lees is dat wel zo'n beetje de richtlijn 750-1000 zeg maar. Wat ik weet van een bevriende golden fokster is dat zij bij een normaal nest 6-8 pups grofweg de helft overhoudt dus hetzelfde als bij Nadia ergens rondom de 3000-3500. Prima, gezien al het werk, kosten, zorgen, continu al die pupkopers over de voer met aanhang en allemaal koffie en fris dan zeg ik dat het fooitje is ;) zeker als je uren gaat rekenen. En bij het ene nest pak je wat en bij het ander verlies je.

En verder ben ik heel blij dat ik volgend jaar een pupje van haar MAG kopen.
hannabelgje schreef: Dat is voor sommige mensen denk ik de enige mogelijkheid om een rashond naar keuze te kunnen betalen. Het feit dat de prijzen zo explosief gestegen zijn de laatste jaren helpt daar niet mee in elk geval.
Maar als je al geen geld hebt om een hond aan te schaffen dan moet je er niet aan beginnen.
Want wat als je goedkope hondje met 6 maanden al HD blijkt te hebben?
Nou ja ik ken er ook genoeg die een pup kopen bij een broodfokker en hem dan snel verzekeren want hij zal wel het één en ander gaan mankeren. :-X
*Dorothea* schreef: Maar als je al geen geld hebt om een hond aan te schaffen dan moet je er niet aan beginnen.
Nou ja ik ken er ook genoeg die een pup kopen bij een broodfokker en hem dan snel verzekeren want hij zal wel het één en ander gaan mankeren. :-X
Geen geld hebben en geen geld hebben om meer dan 1000 euro voor een pup te betalen zijn twee verschillende dingen.
*Dorothea* schreef: Maar als je al geen geld hebt om een hond aan te schaffen dan moet je er niet aan beginnen.
Nu wijk ik wel heel ver van het topic af, maar een stamboom is ook echt geen garantie. Hier lopen honden rond met stamboom en die mankeren echt wel het e.e.a.
hannabelgje schreef: Geen geld hebben en geen geld hebben om meer dan 1000 euro voor een pup te betalen zijn twee verschillende dingen.
Nou dat vind ik niet. Je kunt ook sparen voor een pup, heb ik ook gedaan. Maar nee, mensen vinden dat ze overal recht op hebben, liever vandaag dan morgen. Dus ja dan mag je best een franse bulldog bij de dierenwinkel kopen voor 350 euro omdat die andere zo duur zijn.
Toetkonijn schreef: Nu wijk ik wel heel ver van het topic af, maar een stamboom is ook echt geen garantie. Hier lopen honden rond met stamboom en die mankeren echt wel het e.e.a.
Sja, de ziekste hier is ook degene mèt stamboom. Maar dat zegt weinig, aangezien Casper dateert uit een tijd dat de verplichte onderzoeken nog niet bestonden, of nog niet verplicht waren. Tegenwoordig wordt er door de goede fokkers echt wel serieus gekeken en onderzocht naar gezondheid... En nee, dan heb je geen garanties, maar wel de zekerheid dat er bewust is gefokt.
Toetkonijn schreef: Nu wijk ik wel heel ver van het topic af, maar een stamboom is ook echt geen garantie. Hier lopen honden rond met stamboom en die mankeren echt wel het e.e.a.
Nee het is geen garantie, maar hopelijk heeft de fokker wel z'n stinkende best gedaan om zoveel mogelijk de lijnen uit te zoeken, te achterhalen welke problemen er voor komen. Zijn er gezondheidsonderzoeken gedaan.
Bij hondjes zonder stamboom heb je gewoon geen flauw benul waar je mee bezig bent, welke problemen er voor komen bij voorouders, hoe het zit met erfelijke aandoeningen.
Wij hebben de pech gehad uit mooie lijnen een HD-E hond te kiezen. Fokker in tranen, wij in tranen. Wel heel netjes de keuze gehad volledige aanschafprijs terug of pup al dan niet houden en kosteloos andere pup. Wij hebben gekozen voor het eerste. Hij is geopereerd en heeft nu reeds de 9 jaar bereikt. ALLE pupkopers waren er 11 zijn ingelicht en hebben het dringende advies gekregen om te laten rontgen. Ouders waren HD A en HD B.

Overigens is het wel zo, eerlijk gezegd dat bij mij de marktplaats hondjes en de bastaards niets mankeren en er elke keer gelazer is met de stamboomhonden.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op zo 26 mei 2013, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: Ik wil ook niet dat mensen het voor jou of mij of wie dan ook bepalen hoor :-*. Maar ik ben wel benieuwd naar wat men dan wel acceptabel vindt. Gewoon pure nieuwsgierigheid.

Blijkbaar is niets acceptabel, alles is TE veel. Men wil een goed gefokte hond met een prima stamboom voor niks. Ik heb laatst een verhaal gehoord waarvan je achteruit gaat lopen: Een heel goede kennis verkocht 10 JAAR geleden een pup waarvan 1 teelballetje niet was ingedaald. De eigenaar heeft dat geaccepteerd en heeft minder betaald voor de pup. Na 10 JAAR, naar aanleiding van een TV uitzending, wil de eigenaar, na verwijderen van het achtergebleven teelballetje, de operatiekosten terug . Hoe gek kan het worden. Uiteraard heeft de verkoper hiervan afgezien, daar de hond voor minder (10 jaar geleden) dan de gebruikelijke prijs verkocht was. De koper heeft dat geaccepteerd 10 jaar geleden. Dus na 10 jaar hebben van een hond wenst men nog de teruggave van de operatiekosten van een teelballetje te verwijderen.
*Lia* schreef:
Blijkbaar is niets acceptabel, alles is TE veel. Men wil een goed gefokte hond met een prima stamboom voor niks. Ik heb laatst een verhaal gehoord waarvan je achteruit gaat lopen: Een heel goede kennis verkocht 10 JAAR geleden een pup waarvan 1 teelballetje niet was ingedaald. De eigenaar heeft dat geaccepteerd en heeft minder betaald voor de pup. Na 10 JAAR, naar aanleiding van een TV uitzending, wil de eigenaar, na verwijderen van het achtergebleven teelballetje, de operatiekosten terug . Hoe gek kan het worden. Uiteraard heeft de verkoper hiervan afgezien, daar de hond voor minder (10 jaar geleden) dan de gebruikelijke prijs verkocht was. De koper heeft dat geaccepteerd 10 jaar geleden. Dus na 10 jaar hebben van een hond wenst men nog de teruggave van de operatiekosten van een teelballetje te verwijderen.
Blijkbaar is niets acceptabel, alles is TE veel. Men wil een goed gefokte hond met een prima stamboom voor niks.
Wat een onzin, dat heeft niemand gezegd hier!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door