Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Meis, je weet het ... Als je het terras gebeuren er echt in wil trainen wil ik je met alle liefde helpen !! Hoewel ik wel denk dat je het klein (in een vertrouwd gezelschap) en vaak moet gaan trainen (maar hé, was is er op tegen om terrasjes te pikken?)

Jij kent je hond het best, en jij weet wat slim is om te doen bij hem !

Tijdens de wandeling zag ik al een hele andere hond dan de 1e keer dat we gingen wandelen, en dat is zo gaaf om te zien ! Dat heb jij voor elkaar gekregen  :-*

En ja, ik schrok ook toen ik zijn heupbotjes voelde ... Door zijn vacht zie je het niet, maar hij is idd erg mager
Dank je wel Nienk en jij ook Monique :)

Ja het was ook een grote stap voor mij om dit te doen.. ik merkte ook pas in de auto dat het eigenlijk misschien voor mij ook iets teveel was geweest (vooral door dat @*# gebit wat zo'n zeer doet helemaal tijdens eten..)

Het is een leerproces he..

En Nienk zoals jij het omschrijft wat Reus voelt is volgens mij de vinger op de zere plek bij Cailean.. hij snapt er echt geen snars van.. en hij was ook heel moe ja (zelfs bij thuis komst was aan de lijn lopen moeilijk, dat is normaal helemaal geen probleem want hij doet het juist graag.. )

Morgen weer een rustig prikkelvrij dagje voor meneer iig. Ik had het al een beetje ingecalculeerd.

@Monique, ik wacht eerst even de cursus af om te kijken of ik juist zit met mijn gevoel, mocht het eruit komen dat hij er baat bij heeft om het op te bouwen (we kunnen het sowieso natuurlijk doen met Jiro he hahaha ) op die manier dan neem ik je aanbod zeker aan ;)
Vivianneb schreef: Vandaag bij de pinksterwandeling hebben een aantal mensen gelukkig gezien wat ik bedoel met de onrust die Cailean ervaart. Tijdens de wandeling zelf ging het echt ontzettend leuk, was ook echt een leuke groep honden bij elkaar, geen enkele die dramde of iets. En dan loopt ie lekker tussendoor te keuvelen. Reageert ook goed op hondentaal in het algemeen, ook op mijn commando's als ie de neiging had om toch even vivi aan der kont te snuffelen (en Vivi heeft ruimte nodig dus dat was de afspraak). Toppie..

Maar dan met zijn allen naar het restaurant, en ik heb hier echt op geoefend, met Jiro gaat het beter dat zeker. Maar hij blijft dan maar piepen en janken, zichzelf voor het eerst uit zijn tuig gewurmd (en ik lag meteen op de grond riem aan de stoel gebonden, zodat hij verder niets van mij door kreeg.. pff). Bach erin gegooid, en hij werd wel iets rustiger, maar hij kan echt zijn draai niet vinden. En ik kan hem dan corrigeren, maar het komt totaal niet door en hij wordt daar nog zenuwachtiger van (daarom ben ik gewoon blijven zitten, geprobeerd de drukpunten op zijn borst te stimuleren, draai cirkels bij zijn oren, de basis dingen die ik dan al wel ken van ttouch) en dan is het heel even stil maar daarna is het weer piepen.
Misschien dat mensen aan tafel wel dachten "nou corrigeer nou gewoon" maar echt geloof me, dan hadden we nog meer heibel en onrust gehad...  :-[

Ook even aan Monique die heupbotjes laten voelen, want je ziet echt niets zo op het eerste gezicht zo. En volgens mij was ze het wel met me eens dat dat toch echt wel erg mager was.

Ik heb me iig opgegeven voor de cursus balance4dogs op basis van Ttouch in Amsterdam, zodat hij wat zekerder van zichzelf wordt... en hopelijk komt de rest ook dan in orde..
ik denk dat niemand dat heeft gedacht! ik iig zeker niet aangezien vince ook zo is geweest! straffen werkt averechts....rust moet je erin brengen en dat deed je goed.....ja die draai....die was onverwachts...shit happens....vond dat ie zich keurig gedroeg ook met wandelen! hij begrijpt heel goed de hondentaal als een ander zegt van wieberen.......het is een jonge hond..geef hem ook een beetje de tijd..
Door Kaela
Vivianneb schreef:
Morgen weer een rustig prikkelvrij dagje voor meneer iig. Ik had het al een beetje ingecalculeerd.
Niet 1 dagje. Minstens een dag of 4 a 5. Hij heeft nu enorm veel prikkels gehad (zoals Nienke het beschrijft is het precies en zou Oscar het ook doen. Enige verschil is waar jou hond piept en onrustig doet, bijt Oscar ons, is nog leuker in het openbaar  :P).
Door al die prikkels en stress heeft hij veel stresshormonen aangemaakt en dat duurt echt wel even voordat die weer zakken. Ga je over een dag of 2 alweer iets moeilijks doen, is dat gewoon teveel.

Je schrijft dat je al heel wat GT's gezien en gesproken hebt, dus misschien is dit oude koek voor je, maar ik denk, ik zeg het toch maar even. Juist met zo'n hond is rust en verwerkingstijd het aller belangrijkste.
En corrigeren werkt zeker averechts, dus super dat je dat niet gedaan hebt. Daar maak je het probleem alleen maar erger mee, want dan snapt hij de hele wereld én jou ook niet meer.
Door sella
Er kunnen mijn inziens een paar dingen spelen, naast dat hij jong is.
Stress beïnvloed de pancreas negatief en kan naast slechte vertering ook buikpijn geven. Buikpijn geeft extra stress.
Hij kan heel goed wat groeipijn hebben gehad waardoor zijn emmertje behoorlijk vol was, dan kunnen ze ook niets met prikkels dus hevige stress.
Ik zou zeker eens kijken wat verse pancreas doet voor hem.

Buffel was ook bang voor auto's, fietsers, mensen, rennende mensen, boze mensen.

Ik had al diverse gt's gehad, maar het werkte niet echt.
Nu is Yvette geweest begin april, en echt, wat een verbetering. We kunnen weer heerlijk wandelen, zelfs de da in Sneek dacht dat wij veel te laat waren, normaal kan je hem niet missen, in de wachtkamer of buiten. Opeens keek hij uit het raam en zag ons buiten. Dus dat is ook een enorme vooruitgang.

Jonge herders zijn lang bottig vindt ik. Ik "moet"nog minder met hem doen van Yvette, dan ik al deed. bekende routes blijven lopen, 2 keer per week een lange wandeling in een andere omgeving, dan weer een paar dagen niet meer dan wat plas en poep rondjes. Dat scheelt ook heel veel stress blijkt.
Ja jonge herders vonken vrij snel. Hoe slimmer de hond hoe meer er binnen komt en hoe meer te verwerken. En waar je Jiro gewoon in de bench kon stoppen voor de verplichte rust als hij te druk werd, wordt Cailean nog stresseriger. Ik heb nu hulp aangeboden gekregen van een homeopathe zij komt thuis kijken voor ondersteuning. En ik heb zaterdag de eerste Ttouch sessie waar Reus ook geweest is.

Verse pancreatis staat in de bestellijst.

Ik had ook al gelezen over phosphorus type hond, had hier echt nog nooit van gehoord.. maar pff.. legt dat even de vinger op de zere plek. Behalve die bloedingen dan klopt het helemaal. Maar ik ga vooral nog geen conclusies trekken voordat we eerst alle stapjes hebben doorlopen :)

Komt helemaal goed!
Door nienk
Vivianneb schreef: Ja jonge herders vonken vrij snel. Hoe slimmer de hond hoe meer er binnen komt en hoe meer te verwerken. En waar je Jiro gewoon in de bench kon stoppen voor de verplichte rust als hij te druk werd, wordt Cailean nog stresseriger. Ik heb nu hulp aangeboden gekregen van een homeopathe zij komt thuis kijken voor ondersteuning. En ik heb zaterdag de eerste Ttouch sessie waar Reus ook geweest is.

Verse pancreatis staat in de bestellijst.

Ik had ook al gelezen over phosphorus type hond, had hier echt nog nooit van gehoord.. maar pff.. legt dat even de vinger op de zere plek. Behalve die bloedingen dan klopt het helemaal. Maar ik ga vooral nog geen conclusies trekken voordat we eerst alle stapjes hebben doorlopen :)

Komt helemaal goed!
beide heel goed, wat mooi dat je al zo snel terecht kon! veel plezier en succes, hou er rekening mee het zowel hond als baas veel energie zal kosten, maar dat verdien je dubbel en dwars terug!
Dank je! Ik zal er zeker rekening mee houden.. en liever energie kwijt aan iets dat werkt dan energie kwijt door verloren pogingen ;) Ik zal iig een verslag schrijven en het hier plaatsen. Vind ik voor mezelf ook wel erg fijn om later even op terug te vallen als ik details vergeten ben.
Door nienk
Vivianneb schreef: Dank je! Ik zal er zeker rekening mee houden.. en liever energie kwijt aan iets dat werkt dan energie kwijt door verloren pogingen ;) Ik zal iig een verslag schrijven en het hier plaatsen. Vind ik voor mezelf ook wel erg fijn om later even op terug te vallen als ik details vergeten ben.
ja, ik ben benieuwd! ik moet van de zomer ook maar weer eens die kant op, Reus kan wel weer even een 'ohja, zo was het'-gebruiken, en ik net zo goed.
2 hele enerverende dagen gehad. Gister Miranda op bezoek gehad voor de homeopathische ondersteuning en vandaag naar Jana (Ttouch) voor de eerste intake. Het is een lang verhaal.. we zijn allebei helemaal op :)
Ik zal jullie morgen alles vertellen, er is heel veel duidelijk geworden iig :D En ook wel heel veel wat ik vermoedde (gelukkig, ben nog niet helemaal met molentjes haha)

Het was leerzaam... dat terwijl er nog eigenlijk niet echt iets gedaan is.. toch wel gaaf hoe dat werkt.
Door nienk
Vivianneb schreef: 2 hele enerverende dagen gehad. Gister Miranda op bezoek gehad voor de homeopathische ondersteuning en vandaag naar Jana (Ttouch) voor de eerste intake. Het is een lang verhaal.. we zijn allebei helemaal op :)
Ik zal jullie morgen alles vertellen, er is heel veel duidelijk geworden iig :D En ook wel heel veel wat ik vermoedde (gelukkig, ben nog niet helemaal met molentjes haha)

Het was leerzaam... dat terwijl er nog eigenlijk niet echt iets gedaan is.. toch wel gaaf hoe dat werkt.
super, ben benieuwd!
Vivianneb schreef: 2 hele enerverende dagen gehad. Gister Miranda op bezoek gehad voor de homeopathische ondersteuning en vandaag naar Jana (Ttouch) voor de eerste intake. Het is een lang verhaal.. we zijn allebei helemaal op :)

Klinkt goed !! Ben benieuwd naar je verhaal  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door