Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Tom deed vanavond buitengewoon lang over een stukje zalm (zonder graten) van 30 gram en een rauw eitje daarbij. 
De bak ging wel leeg, rauw ei is niet superfavoriet.  Daarna was hij meteen misselijk, kokhalzen en braakneigingen. Achter het huis 5 keer een flinke klodder schuimig slijm gespuugd en toen hij niet meer kokhalsde hem weer binnen gelaten.  Weer kokhalsneigingen, niet gebraakt. Nu ligt hij in een van zijn kattenbakken. Dat doet ie nooit. Hij kwijlt niet en spuugt ook niet meer.  De zalm en het eitje zit er dus nog in.
Iemand een idee ? Ik was vandaag thuis en de hele dag was hij topfit, hij stond ook hongerig klaar voor het eten om 17 uur. Vanochtend was zijn zalm en klein stukje kippenvleugel (was over van het protioneren gisteravond) in no-time op. Iemand een idee ???
Laatst gewijzigd door tomcat op di 28 mei 2013, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tomcat
Vanochtend ging het eendspiervlees weer erg traag naar binnen, hoewel Tom hongerig klaarzat voor zijn eten.
Geen kokhals neigeingen meer na het eten, ook niet gekwijld of gespuugd.  Voor de zekerheid hem vanochtend binnen gelaten voor ik aan het werk ging. Vanmiddag niets aan hem te merken, hele middag buiten geweest en zijn rundspiervlees ging vanavond weer in rap tempo naar binnen.
Ik denk dat hij last van zijn keel had door een verdwaald zalmgraatje dat mss ergens was blijven steken, ik had hem expres geen vleesbot gegeven vandaag maar iets dat wat makkelijker wegglijdt.
Door tomcat
Vanmiddag een grasspriet van 4 cm lengte uit het neusje van Tom getrokken, klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Die spriet kriebelde vast in zijn keel. Na de bordetella-neusenting vanmiddag (verplicht voor het pension) kwam deze spriet na enig gesniffel en gesnotter tevoorschijn. Het 11 jarige baasje van Tom die later dierenarts  wil worden (pro-vers uiteraard !) trok het uitstekende puntje er voorzichtig uit en het bleek dus een lange grasspriet, 1e patiënt genezen.
tomcat schreef: Vanmiddag een grasspriet van 4 cm lengte uit het neusje van Tom getrokken, klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Die spriet kriebelde vast in zijn keel. Na de bordetella-neusenting vanmiddag (verplicht voor het pension) kwam deze spriet na enig gesniffel en gesnotter tevoorschijn. Het 11 jarige baasje van Tom die later dierenarts  wil worden (pro-vers uiteraard !) trok het uitstekende puntje er voorzichtig uit en het bleek dus een lange grasspriet, 1e patiënt genezen.
Ach jeetje, dus dàt was de oorzaak!! Wat een geruststelling dat je een DA in spè aan huis hebt  ;)
Door tomcat
Tom had vanochtend binnen 1 minuut een kippenvleugeltje op.  Het was inderdaad die enge spriet dus, waar hij last van had.
En wat betreft mijn DA in spé : die weet nu al precies een keurig barfmenu samen te stellen en is anti-brok.....dat wordt vast een goeie  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door