Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Jeetje Kira, sterkte met de ziekenboeg daar, geef ze maar een knuffel en nog eentje van Charlie. :-*

Ik vind het weer wel heel bijzonder juist. In 1 wandeling eerst regen en onweer gevolgd door hagel en dan op het eind nog een lekker zonnetje! Hoeveel variatie wil je hebben. :biggrin2:

@Zurca, heerlijk dat je werk hebt voor 20 uur in de week, maar ja, het is een wennen natuurlijk en net wat strakker plannen waarschijnlijk. :-*
Door sella
Angelique schreef: Dat kun je doen, maar dat is niet zo, je zult toch op 1 jaar nog een keer die dhp en rabies moeten halen (officieel dan)

Maar een belachelijk puist geld. Ik heb voor die 2 spuiten bij Kat...in 2 sessies bij elkaar nog niet zoveel betaald.
Moet de rabies herhaald worden omdat flow zo jong is Angelique?
Als je het 3 jarig vaccin gebruikt dan is het toch 2016?

Dat de dhp met 1 jaar nog moet snap ik.
Door Angelique
sella schreef: Moet de rabies herhaald worden omdat flow zo jong is Angelique?

Volgens mij wel. Ik weet niet anders dan dat de rabies die als pup gegeven wordt maar voor 1 jaar is en daarna is die voor 3 jaar.

Ik zal even kijken of ik onderbouwing anders dan mijn eigen ervaring kan vinden.

maar wat zegt je boekje?

Edit: de bijsluiter van Nobivac praat niet over een andere geldigheid bij vaccinatie op jonge leeftijd.
Laatst gewijzigd door Angelique op do 23 mei 2013, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dian
sella schreef: Moet de rabies herhaald worden omdat flow zo jong is Angelique?

Rabiës is het hondsdolheidvaccin dat verplicht is als u met uw hond de grens overgaat. Deze kan op ieder moment vanaf de leeftijd van 3 maanden gegeven worden, evt. in combinatie met andere vaccins. Het vaccin hoeft net als de "grote cocktail" slechts eens in de 3 jaar gegeven te worden.
Indien uw hond dit vaccin voor het eerst krijgt dan moet dit tenminste 3 weken VOORDAT u met de hond de grens overgaat. Bij een tijdige herhalingsvaccinatie geldt die termijn van 3 weken niet.

dit pluk ik net van een site van een DA af. Laddy is een half jaar oud, en de rabies zou dus gewoon 3 jaar geldig zijn. Is Flow al 3 mnd? Dan heb je daar geen last meer van.......
Door Angelique
Dian schreef: Rabiës is het hondsdolheidvaccin dat verplicht is als u met uw hond de grens overgaat. Deze kan op ieder moment vanaf de leeftijd van 3 maanden gegeven worden, evt. in combinatie met andere vaccins. Het vaccin hoeft net als de "grote cocktail" slechts eens in de 3 jaar gegeven te worden.
Indien uw hond dit vaccin voor het eerst krijgt dan moet dit tenminste 3 weken VOORDAT u met de hond de grens overgaat. Bij een tijdige herhalingsvaccinatie geldt die termijn van 3 weken niet.

dit pluk ik net van een site van een DA af. Laddy is een half jaar oud, en de rabies zou dus gewoon 3 jaar geldig zijn. Is Flow al 3 mnd? Dan heb je daar geen last meer van.......
Post eerder schrijft ze 12 weken, dus dat zou dan goed moeten zijn.  :)
Door *Dorothea*
Els en Max schreef: Flow moest naar de da voor de 12 weken enting en rabies ivm de naderende vakantie in Duitsland. Moest @#$% 100 euro afrekenen. :o :o En dan heeft ze nog niet eens consult gerekend.
Wat een geld.. :-X Ik hou mezelf maar voor dat we er nu 3 jaar vanaf zijn.
ik schrik eerder van 12 weken vaccinatie + rabies, lekkere combi  :-X
Door kira
Afspraken omgegooid en zit met kleine beer bij de da. Zal lastig zijn oren en da is geen combi zegt de kleine beer. Maar goed de heletijd flapperen is ook niet oke. Er wordt volop brok geadviseerd aan een poes met blaasgruis. Ik heb de neiging te vragen of vlees geen optie is.

@dorethea hoe zou jij dat dan doen? Ik moet helaas ivm vakantie met 12 weken rabies geven en wellicht ook enten (ik laat titeren) dan wachten met enten?
Door *Dorothea*
kira schreef: Afspraken omgegooid en zit met kleine beer bij de da. Zal lastig zijn oren en da is geen combi zegt de kleine beer. Maar goed de heletijd flapperen is ook niet oke. Er wordt volop brok geadviseerd aan een poes met blaasgruis. Ik heb de neiging te vragen of vlees geen optie is.

@dorethea hoe zou jij dat dan doen? Ik moet helaas ivm vakantie met 12 weken rabies geven en wellicht ook enten (ik laat titeren) dan wachten met enten?
Ik zou op 9 weken titeren en dan evt al de DHP geven, zodat je op 12 weken niet hoeft te vaccineren. Maar dan moet je natuurlijk wel de mazzel hebben dat de titer op 9 weken voldoende laag is.
Door Angelique
*Dorothea* schreef: ik schrik eerder van 12 weken vaccinatie + rabies, lekkere combi  :-X
Ik ben ook wat meer van de spreiding...Lepto later en Rabies ook, alles wat los kan, doe ik los.
Door Kaela
Vandaag niet al te lang gewerkt. Ik was zo moe en gelukkig was er bijzonder weinig werk. Dus op tijd thuis en na een wandeling met Oscar compleet knock out gegaan. Lekker in mijn bedje, gezellig met de poezels, ligt toch lekkerder dan op de bank.

Morgen mag ik later beginnen, omdat het dan weer zo rustig is en we smiddags een borrel hebben. Morgenochtend gaat de kap af, dus dan wil ik dat ook even een uurtje observeren. Het fijne is dat Oscar dan in de bench kan en dan wordt alles hopelijk wat makkelijker. Dan kan ik weer in mijn eigen bed slapen, is thuiskomen niet zo'n drama meer en kan hij ook eens eventjes alleen zijn als er gedoucht wordt. Ik vrees alleen voor de stuiterpartijen als hij uit de bench mag, maar ja, elk voordeel heb een nadeel  :P.
Door kira
Zo weer thuis. Heb de da eerst een assistente laten roepen en toen eerst houdgreepafspraken gemaakt. Ondanks gegil met door mij dicht gehouden bek is het oorbekeken en al vast een keer gezalfd. Goed ontstoken. Gelukkig ken ik mijn beertje en weet ik hoe je haar toch in dwanggreep kunt onderzoeken. Da is normaal heel makkelijk, maar niet met oren. Folie geweigerd en lekker kaas erin laten doen.

@dorothea, dan maar duimen voor lage titels met negen weken. Ik doe er verder geen weil en kennelhoest in en niet meer en eerder als nodig is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door