Menu Manu
Gewicht 45 kilo 2% van lichaamsgewicht
40% Vleesbot - 350 gr
30% Spiervlees - 250 gr
20% Orgaan - 200 gr
10% Groentemix - 100 gr
Totaal 900 gram
Menu Rana
Gewicht 30 kilo 2% van lichaamsgewicht
50% Vleesbot - 300 gr
20% Spiervlees - 120 gr
20% Orgaan - 120 gr
10% Groentemix - 60 gr
Totaal 600 gram
Per week kom ik op de volgende hoeveelheden uit:
Hoeveelheden per week:
Vleesbot 4,550 gr
Spiervlees 2,590 gr
Orgaan 2,240 gr
Ik heb nu voor 8 weken besteld en een menu gemaakt. Naast dit menu krijgen ze groentemix, joghurt, eitjes. De bedoeling is om per bestelling te wisselen met diersoorten. Nu zit er bv vrij veel konijn bij dat kan straks weer anders zijn.
Totale bestelling:
8 kg Konijn compleet (zo noem ik hem als onderscheid met het kalere konijnkk komt bij Degomeat vandaan is konijnkk met veel vlees en orgaan)
8 kg Eendrug
8 kg Kipkk bio
10 kg Konijn kk
10 kg Mdm (is konijnspiervlees gemalen als het goed is)
10 kg paard spiervlees
10 kg pens
2 kg lamnier
2 kg rund pancreas
2 kg paardhart
2 kg konijnlever
2 kg kipmaag
Totaal 7 diersoorten en 2 vissoorten.
Week 1
Maandag 1 konijn compleet
Dinsdag 1 eendrug + 1 lam nier
Woensdag 1 Mdm
Donderdag 1 zalm
Vrijdag 1 kipkk + 1 paardhart
Zaterdag 1 Paardvlees
Zondag 1 konijnkk + 1 pens
Totaal:
3 kilo vleesbot
3 kilo orgaan
2 kilo vlees
De zalm en het konijn compleet bestaan ook uit kk en vlees die compenseren het te kort daaraan.
Week 2
Maandag 1 konijn compleet
Dinsdag 1 eendrug + 1 pens
Woensdag 1 Mdm
Donderdag 1 zalm
Vrijdag 1 kipkk + 1 paardvlees
Zaterdag 1 Mdm
Zondag 1 eendrug + 1 kipmaag
Totaal:
3 kg vleesbot
2 kg orgaan
3 kg spiervlees
Ook hier compenseren de vis het konijn compleet de te korte aan vleesbot en spiervlees.
De ene week krijgen ze dus meer orgaan en de andere week meer spiervlees. Vooral Manu verstopt vrij snel dus die krijgt altijd al wat meer orgaan.
De verschillende soorten worden over een 8 wekelijks menu verdeeld. Volgens mij klopt het zo wel redelijk ze krijgen over het geheel iets teveel als er ook nog groente bij komt maar dat is eventueel op te lossen met een vast dag tussen door mochten ze echt dikkig worden op dit menu. Wil in iedergeval van dat verdelen af en ik wil ook geen resten vlees over houden aan het einde van de dag.
Hoor graag wat jullie ervan vinden, ben er nu al een tijdje mee bezig en zie het niet zo meer