Moderator: Lizzy
sylvia schreef:Ja, en zo'n dieet is helemaal zeer goed samen te stellen! Gewoon BARF voldoet 200%. Geen koolhyraten en veel visolie. En de allerbeste kwaliteit eiwitten.
Tis toch erg eigenlijk dat er dan weer een dure hillsbrok aan te pas moet komen terwijl alle voorwaarden voor dit dieet standaard zijn in een versvoeding.
Eigenlijk is het een grof schandaal dat dierenartsen hier in meegaan, en het is een nog groter schandaal dat ze het zich niet eens bewust zijn in veel gevallen.
Lizzy schreef: Ja, en zo'n dieet is helemaal zeer goed samen te stellen! Gewoon BARF voldoet 200%. Geen koolhyraten en veel visolie. En de allerbeste kwaliteit eiwitten.Ja inderdaad, maar ja het brengt miljoenen binnen
Maar goed Syl, Hill's kan natuurlijk niet BARF of kvv promoten terwijl zij zelf niet in die business zitten. Ik maak me eerder boos om het feit dat zij met hun standaard brokken meehelpen de hond kanker te laten ontwikkelen en dan een blikkie op de markt te zetten dat weer geschikt is voor honden met kanker.... (Hill's brokken bevatten tot voor kort - en volgens mij de meeste nog steeds - grote hoeveelheden BHA, BHT en andere troep).
Maar Fester, ik hoop dat jij nog heel lang van jouw hond mag genieten! Veel sterkte met hem! Hoe gaat het eigenlijk met hem?
Lizzy schreef: Ja, en zo'n dieet is helemaal zeer goed samen te stellen! Gewoon BARF voldoet 200%. Geen koolhyraten en veel visolie. En de allerbeste kwaliteit eiwitten.HIJ gaat nu goed maar dat weet je nooit. Zo'n hond is gevoelig voor tumoren dus we moeten hem goed in de gaten houden en wekelijks controleren. Gelukkig zijn we bij Dr VOS van de Ottenhorst in goede handen. En worden we altijd keurig behandeld en vooral de honden.
Maar goed Syl, Hill's kan natuurlijk niet BARF of kvv promoten terwijl zij zelf niet in die business zitten. Ik maak me eerder boos om het feit dat zij met hun standaard brokken meehelpen de hond kanker te laten ontwikkelen en dan een blikkie op de markt te zetten dat weer geschikt is voor honden met kanker.... (Hill's brokken bevatten tot voor kort - en volgens mij de meeste nog steeds - grote hoeveelheden BHA, BHT en andere troep).
Maar Fester, ik hoop dat jij nog heel lang van jouw hond mag genieten! Veel sterkte met hem! Hoe gaat het eigenlijk met hem?
fester schreef: Lizzy hier eigenlijk nog en vraagje aan jou, misschien dat jij dat weet. Die kwade tumoren voeden zich met koolhydraten. Maar het houd niet in denk ik dat je hond dan geen kwaaie tumoren kan krijgen denk ik.Als je versvlees voert. Zal zo'n tumor zich eigen dan langzamer ontwikkelen? Heb jij daar wel eens over gehoord. Ik zou eigenlijk wel willen weten hoeveel honden die met brokken worden gevoerd, en die met vlees worden gevoerd. Hoe groot het persentage is die wel en geen tumoren hebben gekregen. Maar zo'n onderzoek zal er wel niet zijn?nee zo'n onderzoek zal er zeker niet zijn, maar als een tumor zich voedt met koolhydraad en je geeft geen koolhydraad meer kan hij ook niet of in iedergeval maar minimaal groeien.
fester schreef: Lizzy hier eigenlijk nog en vraagje aan jou, misschien dat jij dat weet. Die kwade tumoren voeden zich met koolhydraten. Maar het houd niet in denk ik dat je hond dan geen kwaaie tumoren kan krijgen denk ik.Als je versvlees voert. Zal zo'n tumor zich eigen dan langzamer ontwikkelen? Heb jij daar wel eens over gehoord. Ik zou eigenlijk wel willen weten hoeveel honden die met brokken worden gevoerd, en die met vlees worden gevoerd. Hoe groot het persentage is die wel en geen tumoren hebben gekregen. Maar zo'n onderzoek zal er wel niet zijn?Ik weet ook niet of alle tumoren zich iets aantrekken van wel/geen koolhydraten. Neem nou mijn eigen Whoofer. At al heel lang geen koolhydraten maar zij is vorig jaar gestorven aan maagkanker.... Ik denk dat het erg afhangt van het type tumor.
Sonja schreef: Ik vraag me wel af in hoeverre dit geldt voor verschillende soorten tumoren. Hoe zit het bijvoorbeeld met goedaardige tumoren?IK weet het ook niet ik vraag miij eigen dat ook af!
Boef krijgt sinds ik haar heb (2 1/2 jaar) koolhydraatarme voeding. Bij haar zijn in die tijd wel goedaardige tumoren tot ontwikkeling gekomen. Ze heeft twee grote vettumoren gehad die ik heb laten verwijderen omdat ze in de weg zaten en heel snel heel groot waren geworden. Nu zit er weer een lipoom op haar borstkas. Ze ontwikkelde op een gegeven moment ook 4 goedaardige melkkliertumoren tegelijkertijd.
Weet natuurlijk niet hoe het zou zijn verlopen als ze andere voeding had gehad of als ze ook de eerste 5 jaar van haar leven op vers zou hebben gestaan.
Truus schreef: Ik vind dit heel dubbelIk weet niet of je het zo moet zien hoor Truus...., dat zou betekenen dat ik zelf eraan meegwerkt heb, dat Timo een tumor heeft gehad.
Timo heeft tot zijn 6e jaar brokken gehad. Ik wist toen nog niet beter.
Gezonde voeding is altijd beter maar ik denk dat andere factoren ook een rol spelen.
fester schreef: IK weet het ook niet ik vraag miij eigen dat ook af!De da noemde het vettumoren. Maar wat is precies het verschil tussen een tumor en een bult? De da die laatst bij Boef vreemd weefsel in haar neus aantrof noemde dat in eerste instantie ook een tumor. Hij zei daar nog bij dat hij elke ongedefinieerde opeenhoping van vreemd weefsel dat er niet hoorde te zitten altijd maar gemakshalve een tumor noemde. Dit bleek achteraf een heel grote poliep te zijn.
Als ik Pride van begin af aan op versvlees had gezet was dit dan ook gebeurt? Maar die twee grote vettumoren waren dat echt tumoren of vetbulten?
Lizzy schreef: Ik weet ook niet of alle tumoren zich iets aantrekken van wel/geen koolhydraten. Neem nou mijn eigen Whoofer. At al heel lang geen koolhydraten maar zij is vorig jaar gestorven aan maagkanker.... Ik denk dat het erg afhangt van het type tumor.
Overigens is koolhydraat niet van het enige belang voor het wel/niet krijgen van kanker. Ik denk dat ook de conservingsmiddelen, chemische anti-oxidanten, euthanasiemiddelen en andere rotzooi die in brokken zitten van belang zijn of een hond wel of geen kanker krijgt. En de rest van de omstandigheden waar de hond in leeft (wel of niet meeroken, stress, wonen in stad of platteland, etc. etc.). En vergeet genetische aanleg niet!!
Onderzoeken naar brokken versus verse/rauwe voeding en het ontstaan van kanker zijn er vast wel. Alleen krijgen wij die niet te zien. Komt niet naar buiten. Die onderzoeken (als ze gedaan worden - en ik denk dus van wel): dan worden ze gedaan door de brokfabrikant en die houdt over de uitslag echt z'n mond wel dicht. De zelfsamenstellers hebben geen geld om zulke onderzoeken te financieren, dus zoiets komt nooit boven tafel.