Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Het is inderdaad lastig, want haar ene neusgat is vrijwel afgesloten. Maar omdat er met haar andere neusgat en haar keel niks mis is, heeft ze er betrekkelijk weinig last van en is niet kortademig ofzo.
Wat wel vervelend is, is dat er door die afsluiting van het neusgat gemakkelijk infecties in dat neusgat kunnen ontstaan. En dan krijg je snot en evt ook bloedingen. Volgens de da kon het daarom wel zo zijn dat ze regelmatig een ab-kuurtje nodig heeft. Nu heeft het ab-kuurtje van twee weken geleden wel goed geholpen, maar ik voel er toch weinig voor om haar op regelmatige basis ab te gaan geven. Zeker daar ze heel gevoelig is voor huidproblemen. Ik geef haar dus maar echinacea en Cats Claw en mocht het toch gaan ontsteken dan ga ik wel eerst eens met zilverwater aan de gang.
Door Eef+Stippels
Sonja schreef: Al het duimen lijkt goed te hebben geholpen!
Boefjes tumor blijkt niet veel meer te zijn dan een extreem grote poliep die één neusgat bijna volledig afsluit. Hierdoor is een ontsteking ontstaan die de bloedneus en het snot heeft veroorzaakt.
De da adviseerde het even aan te kijken. Ze heeft er immers weinig last van en het verwijderen van die poliep zou een grote operatie zijn, waarbij het ook nog eens heel moeilijk zal zijn het gehele ding weg te nemen. Een alternatief zou ook nog zijn om d.m.v. een rhinoscopie een aantal wat grotere biopten weg te nemen, zodat er weer wat doorgang in het neusgat kan komen.
Ik zit hier echt best wel heel erg blij te zijn! :D
Wat een opluchting! Gelukkig maar! :D
Door Femke
Fijn om te horen Sonja!!! Ik zou inderdaad proberen om met natuurlijke middelen de weerstand hoog te houden, ik denk dat dat de helft aan AB-kuurtjes scheelt.... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door