De fokker van Cujo heeft nogal wat problemen met haar pup. Wij hebben al geadviseerd om over te gaan op kvv. Binnenkort komt ze bij ons op visite en dan neemt ze Bibi mee. Maar ze heeft het volgende probleem en misschien hebben jullie nog tips:
Eergisteren aaide ik mijn jongste witte herder Indy (7 maanden) over haar hoofd en voelde een soort van korstjes. Toen ik die goed bekeek door wat haren opzij te duwen kwam de etter en pus me tegemoed. De plek, precies tussen haar oren, werd binnen no time 10 x zo groot. Inmiddels heeft ze ook korsten op de rug en bij de staart inzet. Inmiddels ben ik al 2 keer naar de dierenarts geweest zijn er al 2 kweekjes gemaakt en weten ze nog niet wat het is. Wie herkend dit verschijnsel wat lijkt op hotspot maar het niet is?
Uitslag gekregen. Het is geen parasiet. Volgens de DA is het een bacterie die dit veroorzaakt omdat de hond gevoelig is op de huid. Dat komt bij witte herders veel voor !!??!! Kuur afmaken dan terug komen om te kijken of het helemaal weg is. Bij terugkeer van de bacterie moeten we oorzaken van deze gevoeligheid gaan uitsluiten, dus voeding veranderen enz. Geen schurft dus. Ben eigenlijk weer terug bij af. Hebben jullie ook dergelijke ervaringen van gevoelig zijn op de huid met de honden? Mijn Noah heeft vorig jaar zeer ernstig Hotspot gehad maar daar waren duidelijke stressmomenten aan vooraf gegaan. Verder heb ik nooit met huidproblemen te maken gehad of hier in de buurt iets van gehoord.
Alvast bedankt voor de hulp,
Jacqueline