Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

kaszi schreef: Zou je de konijnenkeutels eventueel niet kunnen laten drogen en dan verpulveren en  dan pas onder de aarde mengen? Lijkt me dat het dan beter verteerd.
Dat is idd ook een mogelijkheid. En dat het dan langzaam verteerd is niet erg, want dan heb je continue voeding ;) En daarnaast nog een klein beetje biologische voeding door de aarde (1 of 2 keer per jaar), dan moet het vast goed komen ;) Maar voorlopig zitten we nog 6 maanden goed.
Vroegah kakten de mensen ook zelf buiten in de eigen tuin, werd ook gelijk als mest gebruikt. Als je heel ecologisch wilt zijn, zou je misschien eens veganistische vrienden voor dat soort dingen kunnen vragen.
Ik denk dat ik liever compost en kunstmest zou gebruiken.
koekje schreef: Vroegah kakten de mensen ook zelf buiten in de eigen tuin, werd ook gelijk als mest gebruikt. Als je heel ecologisch wilt zijn, zou je misschien eens veganistische vrienden voor dat soort dingen kunnen vragen.
Ik denk dat ik liever compost en kunstmest zou gebruiken.
Mmm.. Ik hou het liever bij de konijnenkeutels van mijn eigen konijnen ;) Mensen keutels zie ik niet zitten  ;D

Gr.
Door sella
Mijn eetbare bloemen komen op, de sla komt op, de plantuitjes lopen uit, de tomaatjes zijn ontkiemd die wonen nog binnen.
Ook komen de capucijners op, stam sperzie en snijbonen piepen uit de grond.
De frambozen lopen lekker uit, de blauwe bes is ook goed aan het uitlopen.
Nu nog even mijn komkommer zaaien en dan ben ik klaar.
Ik zag dat de pompoen al opgekomen is en de watermeloen (uiteraard beiden in een kweekkas in huis). Die pompoen groeit als kool! Kan ik die al buiten planten?

De rode sla is buiten ook al opgekomen!
Laatst gewijzigd door Roosj op di 23 apr 2013, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Roosj schreef: Ik zag dat de pompoen al opgekomen is en de watermeloen (uiteraard beiden in een kweekkas in huis). Die pompoen groeit als kool! Kan ik die al buiten planten?

De rode sla is buiten ook al opgekomen!
Nee, die kan pas naar buiten als de kans op nachtvorst verkeken is, dus na de IJsheiligen  :) Je kunt hem wel wat koeler zetten, in een onverwarmde slaapkamer bijvoorbeeld, dan zal hij niet zo vreselijk hard groeien  :)

Ik meende dat ik dat een tijdje terug ook al in dit topic gezet had  :-\ :-\ :-\
Nynke schreef: Nee, die kan pas naar buiten als de kans op nachtvorst verkeken is, dus na de IJsheiligen  :) Je kunt hem wel wat koeler zetten, in een onverwarmde slaapkamer bijvoorbeeld, dan zal hij niet zo vreselijk hard groeien  :)

Ik meende dat ik dat een tijdje terug ook al in dit topic gezet had  :-\ :-\ :-\
Sry.. Het topic is ook zo groot geworden.. ;)
Ow ik wordt zo ontzettend blij van mijn plantjes. Ik vind het heerlijk om mee te frutten en te kijken wat er op komt. In mijn derde bak is nu ook bijna alles opgekomen. Behalve mijn slalint maar die is ook vrij oud. En de pastinaak en wortels nog niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door