Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nadia schreef: Ik weet even niet of ik hier mijn bakken al heb laten zien. De middelste is een kant en klare van de intratuin.Zo'n kant en klare gebruik ik als kruiden bak. Lekker verse kruiden uit eigen tuin. Veel kruiden zijn 1 of 2 jarig. En kunnen prima in vakken van 25x25cm staan.
De buitenste zijn van steigerhouten planken van de gamma. Ik heb daar veeeeel meer de ruimte in. De vakken zijn echt beduidend groter dan in de middelste. Als die leeg gezaaid is, dan komt daar ook zo een van steigerhout.
Roosj schreef: Ik zat te denken.. Ik gebruikte de konijnen keutels af en toe als mest voor de planten in de tuin, maar dit kan toch ook gewoon bij de groente?Dat kan, alleen de mest van vleeseters niet, dus de keutels van jouw hond of kat niet
Nynke schreef: Dat ziet er super uit Nadia !!!! Zo netjes ook met die labeltjesJa, klopt dat zag ik al bij de planten.![]()
En je aardbeienpallet is ook geweldig, ik ben benieuwd hoe groot je oogst daarvan is
![]()
![]()
Dat kan, alleen de mest van vleeseters niet, dus de keutels van jouw hond of kat nietIk weet wel dat konijnenkeutels heel traag verteren
![]()
-Annemarie- schreef: Kent iemand deze:Ik heb het op TV gezien. Ze hadden er toen een hele uitleg over, maar ik ben het alweer vergeten. Ik vond het wat abra-cadabra
Oeps, beetje klein.
Een soort zak waarin je tomatenplantjes ondersteboven laat groeien?
Bron: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=579
Ziet er wel slim uit, ben benieuwd of het ook echt zo werkt?
Roosj schreef: Ik heb het op TV gezien. Ze hadden er toen een hele uitleg over, maar ik ben het alweer vergeten. Ik vond het wat abra-cadabraJa, dat dacht ik dus ook. Gaan ze niet toch omhoog groeien als ze hangen.Naar mijn weten groeien planten altijd omhoog en richting de zon
![]()
-Annemarie- schreef: Ja, dat dacht ik dus ook. Gaan ze niet toch omhoog groeien als ze hangen.Ik vond deze site:![]()
![]()
Roosj schreef: Ja, klopt dat zag ik al bij de planten.Mest van vleeseters is niet goed, weet ik, heb ik gelezen, maar het waarom zit nu even niet in mijn hoofd, sorry !
Waarom geen drollen van katten? Mijn opa leegde altijd de kattenbak in zijn groententuin.. Maar zijn katten aten dan ook supermarkt brokken, oftewel.. graan, graan en nog eens graan
Ik was overigens niet van plan om onze kattenbakken erin te legen![]()
Nynke schreef: Mest van vleeseters is niet goed, weet ik, heb ik gelezen, maar het waarom zit nu even niet in mijn hoofd, sorry !Mmm.. Dan probeer ik het eerst wel uit in een potje aarde dat ik weg kan gooien
Die konijnenkeutels zou je misschien kunnen weken in een emmer met water en dan het vocht gebruiken, maar de keuteltjes later weggooien?![]()
Misschien gaat het wel gruwelijk stinken, dat weet ik niet
maar gedroogde koemestkorrels kun je ook weken en het vocht geven
![]()
Roosj schreef: Mmm.. Dan probeer ik het eerst wel uit in een potje aarde dat ik weg kan gooienda's inderdaad handig danDe groente bakken staan vlak bij mijn waslijn haha
![]()