Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

miik schreef: Ohhhh, het kriebelt hier !!! Ik wil ook zo graag !
Sinds ehh vorige week heb ik weer een huisje met een klein tuintje.
En ja, binnen ben ik nog lang niet klaar, maar zou graag buiten ook wat te priegelen hebben.
Ik zit erover te denken om langs de schutting een lange bak te maken, dus ipv een vierkant.
En dan ehh.... radijs (jammie), bieslook/bosui, tomaat, sla, courgette... en misschien aardbeien ?
Heeft het nog zin dit seizoen ? of kan ik beter wachten tot volgend jaar ?
Waarom zou je wachten? Ik heb de spullen van maart ook pas vorige week buiten gezaaid omdat dat in het kweekkastje dood was gegaan omdat het zo lang bleef vriezen. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen ;)
Volgens mij hebben de meesten pas vorige week dingen gezaaid. De boeren zijn ook pas sinds vorige week bezig.
Een gewone bes blijft idd ook niet groen in de winter. Kippen smullen er van. Wel grappig, mijn moeder berschermt ze juist tegen haar kippen. Haha.

Doornloze braam wellicht iets. Die staat hier ook tegen het kippenhok.
Aalbes kan je lekkere jam van maken!

Braam onkruid?! Hebben wij vast een lief soort, groeit heel netjes en hoef ik vrijwel nooit te snoeien. Maar wel elk jaar enorm veel bramen!
Moet wel zeggen dat dit dus de doornloze variant is, degene met doornen die woekeren snel idd.
Ah ik zie dat de aalbes gewoon de rode bes is. Die komt er ook in het rood en wit. Ik denk dan nog aan de zwarte bes voor jam en de blauwe bosbes.
Ik heb aan de ene kant 3,5 meter en de andere kant 11 meter dus daar kunnen best wat struiken staan. de buren hebben ze echt tegen het gaas geleid, dat ziet er echt heel mooi uit.
Ik weet even niet of ik hier mijn bakken al heb laten zien. De middelste is een kant en klare van de intratuin.

De buitenste zijn van steigerhouten planken van de gamma. Ik heb daar veeeeel meer de ruimte in. De vakken zijn echt beduidend groter dan in de middelste. Als die leeg gezaaid is, dan komt daar ook zo een van steigerhout.

Afbeelding

En als trouwe hond helpt Kain bij het inspecteren van de plantjes.. Ik wist dus niet dat deze foto gemaakt was ;D

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door