Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

spreeuwtje schreef: Net toch 6 zakken tuinaarde en 8 zakken potgrond en 2 zakken cocopeat gekocht. Ik hoop daar 2 bakken mee te vullen. Zou dat gaan werken? Compost heb ik niet en kan ik ook nergens hier in de buurt halen.
Nu nog bakken maken.
Wij zaten op 125 liter voor een bak van 100x100x20 cm. Hij is dan niet tot de nok gevuld.

Volgens mij zijn er meer mensen die het zonder worteldoek op de tegels zetten.

Weet je zeker dat je het in de voortuin doet? Ik zou dat hier met al die katten en jeugd niet willen proberen ;)
Laatst gewijzigd door Roosj op za 20 apr 2013, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
In een bak van 120 x 120 gaat ongeveer 300 liter dus reken maar uit. Katten heb ik ook maar met die vakjes geen last van, die blijven netjes uit de bakken. Als je de grond vochtig houdt dan komen ze ook niet in de bakken, daar houden ze niet van. Wel goed bezig hoor spreeuw!!
Ik zou er gewoon naar kijken. Wij dachten ook 200 liter te moeten hebben per bak, maar 125 liter bleek dus genoeg ;)

In de winkel zag ik die zakken nog in een m2 bak liggen en twijfelde toen nog of ik niet meer zakkene mee moest nemen haha :p

Ik heb nu zakken reserve ;)
Fijn dat je in elk geval kunt beginnen Lydjepydje !!!!!  De plantjes vandaag niet meer buiten zetten, we krijgen vannacht nog een koude nacht en dan schrikken je plantjes zich helemaal de t*ring en leggen ze w.s. het loodje  :-X 
Je kunt ook 3-4 vuilniszakken open knippen en die op de grond leggen, de randen aan de binnenkant van de bak een stukje omhoog laten lopen en daar dan de grond in storten  :) :)  Wel een paar gaatjes in de zakken maken  :biggrin2:
Ja je bedoeld dat het regenwater ook niet heel snel eruit wegloopt zodat je niet constant water hoeft te geven.

Al zou dat op die tegels ook niet zo heel snel gaan.
Die cocopeat houdt dat ook vocht vast? Er stond op de zak dat het voor het gazon was. Maar ik stond in de winkel en de eerste die schreef over wat er in de bak zat was jij nyn. Eu. 3 pagina's terug ofzo. Dus ik dacht... Nyn zou t wel weten. :P
Mijn kop is een zeef en kan maar niet onthouden wat er aangeraden wordt naast de moestuinmix.
Volgend jaar misschien die mix halen. Jannie alvast sparen. :D
Lekker Spreeuw!

Bij de gamma verkopen ze compost. Raar maar waar. Bij de boerenbond ook. Heb het vandaag bij beide zien liggen. Weet even niet waar het goedkoper is.

Wij hebben vandaag nog 2 bakken gevuld. Het was te merken dat deze groter zijn dan die kant en klare :)
We moeten nog 5 vakjes zaaien dan staat hij vol :)
In mijn 1st gezaaide bak komt al best veel op. Radijsjes hebben al blaadjes.. spinazie laat zich al zien en diverse slaajtjes ook.

heb ook een komkommerplantje gekocht en in de bak gezet. Mijn zaadjes komen maar niet op :(

Ik vind het moeilijk om te bepalen wat waar moet staan en wat elkaar niet overwoekerd etc etc. Met de jaren zal ik dat wel leren :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door