Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hmmm...misschien toch nog geduld hebben Nadia?! Al heb ik dat echt niet, kijk zo vaak bij alles, haha.

Krijg ik  net de zaadjes binnen, klopt er helemaal niks van. De helft mist, zitten kruidenzaadjes in die ik helemaal niet heb besteld. Dus er maar een mailtje uit gedaan net. Joost zal wel teleurgesteld zijn. (ik ook klein beetje hoor, hihi)
hier gaan bijna de dekseltjes van de zaaibakjes omhoog door de plantjes die er in staan..
niet de energie na alle ellende, alles groeit gewoon door.. water geven doe ik ook niet.. dan doet de condens.. :P

kan me niet voorstellen dat dit goed is voor de sla en alles.. maar tis even niet anders..
ik heb ook niet meer gekeken naar de courgettes achter in de klei..
ik baal.. ik vond het zo leuk allemaal.. maar t lukt gewoon niet..
met de plantjes wel, maar niet met mij..  :-\
hannabelgje schreef: Leuk is dat hè! Hier komt ook al wat op wat ik vorige week zondag heb gezaaid. Morgen de laatste lege mm bak inzaaien en pompoen, pattison, courgette en komkommer voor gaan zaaien.
Zeker, maar het moeilijkste is het om het in leven te houden en groot te laten worden ;)
Nadia schreef: Hier is de little gem sla opgekomen :)
nynke, de andijvie kun je daar van plukken? Of moet de hele krop in een keer geoogst worden?
Ik oogst de krop in 1 keer, om er stamppot van te maken. Maar je kunt de blaadjes ook apart plukken, om als salade te verwerken. Hou er wel rekening mee dat de zomer-andijvie, de nummer 5 dus, bekend staat om door te schieten  :(  Zijn je kropjes al zo groot dan??  :biggrin2: :biggrin2:
Als de andijvie toch doorschiet, kun je de blaadjes nog prima lostrekken van de steel en opeten en voor de steel weet je vast wel een konijn in de buurt te wonen  :P of de vogeltjes van Theo, die lusten het ook wel  :P
Ik wordt hier in de polder knettergek van de wind  >:(. Is echt niet goed voor mijn kleine plantjes. Radijsjes staan hun best te doen in de volle grond. Hopelijk komt de grond in de echte moestuin klaar dit weekend voor de kalebassen en pompoenen en courgettes.
Van de week alle regels wat betreft stamslaboontjes aan mijn laars gelapt en de stamslabonen-plantjes in de volle grond in de moestuin gezet. Zonder ze af te dekken, dus overgeleverd aan moeder natuur..... En wat schept mijn verbazing: ze groeien en goed ook!!!  :biggrin2: Alle plantjes krijgen al nieuwe blaadjes, ze staan stevig overeind en hebben de vorst van afgelopen nacht prima overleefd (had ze wel even afgedekt meteen zwembad-schelp haha). Heb in de koude kas nog wat extra gezaaid en op de keukentafel staan nog 10 plantjes voor het geval ze het buiten niet redden.

Verder komt de peper en paprika op, de peer en de pruim beginnen de knoppen te openen, de rucola en andijvie groeien goed, rode bes en de kruisbes worden al mooi groen en op de rest wacht ik nog rustig tot de zaadjes gekiemd zijn. Alles gaat hier volgens plan  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door